«ايمن‌تجارت جام‌جم» متعلق به صداوسيما نيست

در واكنش به گزارش «شرق» مطرح شد «ايمن‌تجارت جام‌جم» متعلق به صداوسيما نيست با عنايت به خبر درج‌شده در شماره 3184 مورخ دوشنبه 11/04/1397 آن روزنامه با عنوان «پشت پرده ليست ارزبگيران دولتي» و نام‌بردن از شركت جام‌جم بازرگان پيشرو به‌عنوان يكي از شركت‌هاي واردكننده و عدم توجه به محتوای جوابیه ارسالی که متأسفانه با انتشار مجدد گزارشی بی‌اساس درباره دریافت ارز دولتی توسط صداوسیما در آن روزنامه همراه بود، توضیحات زیر ارائه می‌شود. لذا تقاضا دارد براساس قانون مطبوعات، جوابيه این شرکت در شماره بعدي آن روزنامه درج شود.
1. سازمان صداوسیما یا صندوق بازنشستگی کارکنان این سازمان مطلقا شرکتی به‌نام شرکت ایمن تجارت جام‌جم ندارد و انتساب این شرکت به صداوسیما به‌شدت تکذیب می‌شود؛ به علاوه اینکه سازمان صداوسیما به هیچ‌وجه و تحت هیچ عنوانی دارای سهام در این شرکت نیست. بر این اساس، مطالب ذکرشده نادرست بوده و مستوجب پیگیری حقوقی و اقامه دعوی نزد مراجع صالحه قضائی است.
2. شرکت جام‌جم بازرگانی پیشرو جزء شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما بوده و براساس اساسنامه و شرح وظایف و همچنین مقررات و قوانین جاری کشور تأسیس و به فعالیت در چارچوب‌های مصرح قانونی مشغول است. این شرکت از ارز دولتی تخصیص‌یافته بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور برای واردات خوراک دام و طیور استفاده نکرده و در این زمینه ارزی دریافت ننموده است. در این زمینه طی مکاتبه با روزنامه شرق که در صفحه اول خود در شماره 3184 مورخ 11/4/97 این شرکت را بدون توجه به موضوع فعالیت شرکت و تغییرات انجام‌شده در حوزه این فعالیت‌ها که در آگهی روزنامه رسمی سال 91 منتشر شده، به استفاده از ارز دولتی برای واردات خوراک دام متهم کرده بود، توضیحات کاملی در قالب جوابیه ارائه و حتی به ‌طور شفاهی، توضیحات لازم به خبرنگار تهیه‌کننده مطلب داده شد که متأسفانه پاسخ ارسالی در صفحات داخلی و به دور از چشم مخاطبان چاپ و متأسفانه مجددا این اتهامات بی‌پایه در قالب دیگری به‌منظور تشویش اذهان عمومی علیه سازمان صداوسیما منتشر ‌شد.
3. اما شرکت جام‌جم بازرگانی پیشرو متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما است و این صندوق به کارکنان و بازنشستگان معزز سازمان صداوسیما تعلق دارد و مطابق با اساسنامه و شرح وظایف محوله مانند سایر صندوق‌های بازنشستگی کشور به فعالیت‌های اقتصادی برای تأمین حقوق بازنشستگان در چارچوب مقررات و رویه‌های قانونی و شناخته‌شده کشور اقدام می‌کند و دادوستدها و معاملات خود را براساس مقررات قانونی انجام می‌دهد. بدیهی است اگر از ارز دولتی اختصاص‌یافته از سوی سیستم بانکی کشور برخوردار شود آن را مطابق با زمینه فعالیت خود - که در روزنامه رسمی آگهی داده شده و به اطلاع عمومی رسیده است - و در انطباق با صرفه و صلاح اهداف عمومی صندوق که به کارکنان و بازنشستگان سازمان صداوسیما تعلق دارد، هزینه می‌کند.
در پایان، از همکاران مطبوعات و رسانه‌ها انتظار می‌رود که با واقع‌بینی و درست‌نویسی نسبت به اطلاع‌رسانی شفاف و بهینه اقدام کنند تا موجبات تشویش اذهان عمومی فراهم نشود.