تدوين طرح دوفوريتي در خصوص بازار مسکن


سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌از تدوين طرح دوفوريتي مقابله با احتکار و کاهش التهابات بازار مسکن خبر داد.
به نقل از خبرگزاري خانه ملت زهرا سعيدي مبارکه با تاکيد بر لزوم کنترل بازار سوداگري گفت: طرح دو فوريتي مقابله با احتکار و کاهش التهابات بازار مسکن در حال تدوين بوده، محوريت طرح مذکور دريافت ماليات بر عايدي سرمايه از املاک غيرمصرفي است.
سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: طرح دوفوريتي مقابله با احتکار و کاهش التهابات بازار مسکن در راستاي مهار سوداگري در بخش مسکن خواهد بود البته افراد عادي، سازندگان مسکن و فعالان بخش توليد مسکن کشور از پرداخت اين ماليات معاف مي‌شوند.
تقاضاهاي غيرواقعي سوداگران به آشفتگي بازار مسکن منجر شده است.


نماينده مردم مبارکه در مجلس شوراي اسلامي‌در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت تصريح کرد:در صورت به سرانجام رسيدن طرح مقابله با احتکار و کاهش التهابات بازار مسکن، بخش مسکن با نوسان و التهاب قيمتي کاذب روبرو نمي‌شود و متقاضيان واقعي خريد مسکن آسان تر مي‌توانند صاحب خانه شوند.تقاضاهاي غيرواقعي دلالان و سوداگران به بالا رفتن قيمت‌ها منجر شده است.
سعيدي مبارکه يادآور شد:براساس طرح دوفوريتي مقابله با احتکار و کاهش التهابات بازار مسکن، املاک کشاورزي مانند زمين‌هاي کشاورزي، باغ و املاک صنعتي از اين نوع ماليات معاف مي‌شوند.
رييس جمهور در مورد استقلال بانک مرکزي اقدام کند
حجت الاسلام ابوترابي فرد در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران گفت: يکي از مشکلات رو به روي مديريت کشور تصمياتي است که دوام ندارد؛ چرا که اصولي نيست تصميم اگر مبتني بر علم و دانش باشد ثبات دارد. يکي از مشکلات ما قوانيني است که ثبات ندارد.
به گزارش ايسنا وي در ادامه گفت: اصلاح چالش‌هاي اقتصادي کشور نيازمند به اصلاح ساختارها و نظام بودجه‌ريزي و اصلاح رفتار‌ها و تصميمات کليدي و شجاعانه است. اين تصميمات چون هزينه دارد اگر اجماع نخبگان سياسي و علمي‌در کنار آن نباشد تداوم نمي‌يابد.
وي گفت:من پيشنهاد مي‌دهم امروز که رييس کل بانک مرکزي پايان حکم خود را تجربه مي‌کنند رييس جمهور محترم براي استقلال بانک مرکزي اقدام کنند و براي انتخاب مدير کلي که مورد تاييد مديران ساير روساي قوا است و مورد تاييد چهره‌هاي هوشمند اقتصادي و مديران لايق نطام بانکي و پولي کشور ، گام بر دارد تا بانک مرکزي از اين پس با استقلال وبا مديريت مبتني بر دانش سياست‌هاي پولي و ارزي کشور را مديريت کند.
وي در پايان گفت: دنيا مي‌داند که قدرت جمهوري اسلامي‌قدرت بالنده و پرشتابي است. اين جريان قدرتمند راه را براي يک حرکت قدرتمند در منطقه فراهم کرده و هر روز سنگر جديدي را فتح مي‌کند.