مدیرکل حمل‌ونقل سازمان شهرداری‌های کشور عنوان کرد:

ایسنا- مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰، ۸۰درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده می‌شود گفـت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دولت پیگیری می‌شود و مجری آن وزارت صنعت است‌. مرضیه حصاری، با بیان اینکه تفاهمنامه جدیدی با پست بانک به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی منعقد کرده‌ایم، اظهار کرد: طی این تفاهمنامه مقرر شد ۱۳هزار تسهیلات برای نوسازی تاکسی و ون در اختیار رانندگان قرار داده و در حال رایزنی با تولیدکنندگان خودرو هستیم که درصدی از سود تسهیلات را با شرکت خودروساز کاهش دهیم‌. از طرفی قرار است تعداد تسهیلات نیز افزایش یابد‌.
او ادامه داد: نوسازی ۴۰۰۰ تاکسی فرسوده که به دلیل توقف طرح در سال گذشته معطل شده بود نیز از هفته‌های گذشته آغاز شد و در طرح‌های جدید نیز تلاش می‌شود تا وابستگی به گمرک کم شود و طرح‌ها معطل پرداخت معوقات نشوند‌. حصاری در ادامه صحبت‌هایش به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز اشاره کرد و گفت: مجری طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وزارت صنعت بوده و مصوبات هیات وزیران و شورای اقتصاد نیز در این زمینه اخذ شده است‌. شهرداری‌ها هم قراردادهایی در زمینه نوسازی ناوگان منعقد کرده‌اند و امیدواریم این طرح‌ها با جدیت پیگیری شوند‌.
در حال حاضر ۱۶هزار اتوبوس فرسوده و ۱۱۰هزار تاکسی فرسوده در کل کشور داریم‌. پیش‌‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ ، ۱۹هزار اتوبوس فرسوده داشته باشیم‌. یعنی در حال حاضر ۲۴هزار اتوبوس داریم که تا آخر ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصد آن به سن فرسودگی می‌رسند‌. البته در طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ این تعداد اتوبوس فرسوده نیز نوسازی شوند‌. به گفته او، شهرداری‌ها موظفند براساس اعتباراتی که شورای شهر اختصاص می‌دهد اقدامات لازم را انجام دهند‌. اما متاسفانه در بعضی شهرها اولویت با حمل ونقل عمومی نیست و بیشتر به زیرساخت‌ها یا ساخت معابر و تقاطع‌ها توجه می‌شود‌. همچنین نگاه شهرها به کمک‌های دولتی نیز باید اصلاح شود و شهرداری‌ها هم بایستی کمک کنند زیرا دولت صرفا متولی نوسازی ناوگان نیست‌. حصاری با بیان اینکه در مصوبه شورای اقتصاد 8/10 میلیارد دلار در سه سال برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نوسازی ۲۲۰ هزار ناوگان تجاری شامل اتوبوس، مینی‌بوس، کامیونت، کشنده و کامیون دیده شده است، اظهار کرد: شهرداری برخی شهرها به نوسازی ناوگان پرداخته‌اند اما شهرهای کوچک چشم به دولت دارند، البته اوضاع مالی شهرداری‌ها خوب نیست که بحث تعیین اولویت شهرداری‌ها نیز مطرح است و این امر همت شورای شهر و شهرداری‌ها را می‌طلبد و بایستی در این راستا همسو باشند‌.