جمعی از جانبازان حزب‌الله لبنان با رهبر معظّم انقلاب دیدار کردند


به گزارش پایگاه اطّلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب در آستانه سالگرد جنگ سی و سه روزه و پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر رژیم صهیونیستی، جمعی از جانبازان حزب‌الله، پنجشنبه 21 تیر پس از اقامه نماز به امامت رهبر انقلاب اسلامی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.
گفتنی است که گسترده‌ترین رویارویی میان رزمندگان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی به نبردی انجامید که به جنگ 33روزه مشهور شد. این جنگ هیمنه پوشالی و توهم شکست‌ناپذیری ‌اشغالگران قدس را فرو ریخت.
ماجرا از یک نفوذ برنامه‌ریزی شده توسط نیروهای حزب‌الله لبنان در عمق خاک فلسطین ‌اشغالی (رژیم جعلی صهیونیستی) شروع شد. مقامات حزب‌الله لبنان بارها از صهیونیست‌ها خواسته بودند تا زندانیان لبنانی که در زندان‌های این رژیم در بند بودند را آزاد کند. پس از آنکه رژیم صهیونیستی گامی برای آزاد کردن اسرا برنداشت حزب‌الله لبنان یک نفوذ اطلاعاتی- عملیاتی را در داخل مرزهای این رژیم برنامه‌ریزی و اجرا کرد که طی آن 3 صهیونیست به هلاکت رسیده و 2 نفر دیگر اسیر شدند. اقدام فوری صهیونیست‌ها برای آزاد کردن 2صهیونیست دستگیر شده نیز به هلاکت 5تن دیگر از نیروهای نظامی اسرائیلی انجامید. «پاسخ عادلانه» نامی بود که حزب‌الله لبنان به این عملیات داد و شرط آزادی دو نظامی صهیونیست را آزادی 4نفر از لبنانی‌های دربند رژیم‌اشغالگر عنوان کرد. ارتش رژیم صهیونیستی که هنوز از ضربات مهلک حزب‌الله لبنان گیج بود برای جبران این رسوایی، دست به حمله گسترده و همه‌جانبه‌ای زد که به جنگ 33روزه معروف شد.
اما نکته جالب توجه این است که در پایان این جنگ در نهایت رژیم صهیونیستی به همان شرایطی که حزب‌الله از قبل گفته بود تن داد. به عبارتی جنگ 33روزه نه تنها دردی از صهیونیست‌ها دوا نکرد بلکه نمادهای قدرتمندی آنها را در زمین و دریا بی‌اعتبار کرد.‌ تانک‌های مغرور «مرکاوا» (ارابه خدایان) در خاک لبنان زمینگیر شدند و ناو فوق پیشرفته «ساعر 5» در مدیترانه مورد هدف قرار گرفت.