خداحافظی 8 آبی 8 شاکی!




مجتبی جباری از دنیای فوتبال خداحافظی کرد! خبری که از اواسط فصل گذشته تاکنون انتظار آن می رفت و این هافبک تکنیکی و باتجربه سابق استقلال و تیم ملی که فصل گذشته با اتفاقات غیرمنتظره و عجیبی در استقلال مواجه شده بود، بالاخره تصمیم گرفت  به دوران بازیگری خود خاتمه دهد.


بازیکنی که فوتبال خود را از تیم‌های پایه‌ای راه آهن و استقلال آغاز کرد اما با درخشش در ترکیب ابومسلم بود که به فوتبال ایران معرفی شد. هافبکی خلاق و بازی‌ساز که از همان ابتدا نظر همه علاقه‌مندان از جمله برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی را هم به خود جلب کرد که فوتبال ایران صاحب پاسوری کم نظیر شده که می تواند سال‌های زیادی برای فوتبال ایران بدرخشد اما یک مصدومیت سخت در اردوی سوئیس پیش از جام جهانی 2006 آلمان باعث شد  مجتبی اولین بدشانسی خود را بیاورد و جام جهانی را از دست بدهد.
جباری پس از رفع آسیب دیدگی درخشش در ترکیب استقلال را آغاز و با آبی پوشان قهرمانی در لیگ‌های پنجم و هشتم و جام حذفی 87-86 را تجربه کرد. در این میان، او گاهی در تیم ملی هم بازی می‌کرد اما مصدومیت‌های پیاپی هم جباری را رها نمی کرد تا آسیب دیدگی با این بازیکن عجین شده باشد!
ترک استقلال و رفتن به قطر
شماره 8 آبی‌ها که همیشه نگاهی انتقادی به وضعیت فوتبال ایران داشت و به همین خاطر به هشت شاکی مشهور شده بود، پس از قهرمانی با استقلال در لیگ دوازدهم، به دلیل اختلاف با علی فتح‌الله‌زاده خویی مدیر عامل وقت استقلال از باشگاه کنار گذاشته شد و پس از 9 سال حضور در جمع آبی‌پوشان به سپاهان پیوست اما مدت کوتاهی در این تیم نماند و پس از چند هفته ایران را به مقصد لیگ ستارگان قطر و الاهلی ترک کرد. جباری که در این مدت در ترکیب تیم کارلوس کی روش هم به میدان می رفت، پس از صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل، در اقدامی غیرمنتظره تصمیم گرفت  از تیم ملی کناره گیری کند تا این بار هم جام جهانی را تجربه نکند!
 بازگشت نافرجام
وی که در ابتدای فصل گذشته و با نظر علیرضا منصوریان سرمربی سابق استقلال و پس از چهار سال حضور در الاهلی قطر، به جمع آبی‌پوشان بازگشته بود، پس از مدتی نیمکت‌نشینی با نظر سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال، از این تیم کنار گذاشته شد و با اینکه جباری با آمدن وینفرد شفر هم رابطه خوبی با این مربی آلمانی برقرار کرده بود اما به دلیل اختلاف او با افتخاری، آبی‌پوش شدن دوباره او محقق نشد و در نهایت بازیکن خاص فوتبال ایران، تصمیم گرفت  قبل از شروع لیگ هجدهم از فوتبال خداحافظی کند تا استقلال آخرین تیمش باشد.

دوست ندارم اسم این آقا را به زبان بیاورم!
جباری: در استقلال نمی‌توانستم بازی کنم، خداحافظی کردم

جباری در گفت و گو با ورزش سه درباره علت خداحافظی خود چنین توضیح داده است: «یکی از شرایط من این بود که در استقلال با این مدیریت نمی‌توانستم بازی کنم و انگیزه‌هایم را از برگشتن از دست دادم. فکر می‌کنم وقتی این شرایط مهیا نشد انگیزه برای بازی کردن سخت شده بود. وقتی به استقلال برگشتم می‌توانستم یک فصل  دیگر بازی کنم ولی وقتی نشد و من یک سال بازی نکردم،  امسال از فرم ایده‌آل دور شدم و این باعث شد که دیگر بازی نکنم.»
وی به این سؤال که خداحافظی‌اش چقدر به اتفاق‌هایی که در استقلال برایش افتاد ربط دارد، چنین پاسخ داد:« ببینید در فوتبال ایران در حق فوتبالیست‌های ایرانی اجحاف می شود. نمی دانم کجا باید شکایت کنم. در فوتبال اتفاق هایی می افتد که مردم یک هزارم آن را متوجه می شوند. من حتی دوست ندارم اسم این آقا را به زبان بیاورم!»
او اینکه از چند تیم مثل نساجی هم پیشنهاد داشته را رد کرد: «نه من کلاً اولویتم بازی کردن در تهران بود و به همین دلیل با کسانی صحبت می کردم گفتم به خاطر خانواده ام می خواهم در تهران بازی کنم، ولی در نهایت این تصمیم را گرفتم که از فوتبال خداحافظی کنم. وقتی بازی می کنی باید لذت ببری، دیگر هدفی نبود که بخواهم دنبالش باشم و از فرم ایده آل خارج شده بودم و به خاطر شرایط پایم تصمیم به خداحافظی گرفتم.»
جباری حالا می خواهد وارد دنیای مربیگری شود: «باید کلاس های مربیگری را پشت سر بگذارم و ببینم شرایط به چه صورتی است. کار کردن در فضای فوتبال ایران شرایط راحتی را ندارد و دنبال این هستم شرایط ایده آل و خوب فراهم کنم و ببینم چه جایگاهی می توانم پیدا کنم. دوست دارم یک آکادمی حرفه ای فوتبال داشته باشم که کارها دست خودم باشد و به صورت اصولی کار را جلو ببریم اما خب این هدف بزرگی است که شاید رسیدن به آن ساده نباشد و شاید هرگز به آن نرسم.  باید ببینیم شرایط مهیا می شود یا نه چون نیاز به همکاری و هزینه مالی زیادی دارد و باید دید شرایط به چه شکلی برای ما پیش می رود.»