سی ان ان:اروپایی‌ها دریافته‌اند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: درآستانه نشست سران ناتو در بروکسل، اکنون اروپایی‌ها دریافته‌اند که آمریکا دیگر آن رهبری نیست که مدت‌ها بر آن تکیه داشتند.
"نیک رابرتسون "خبرنگار سی ان ان به این رسانه آمریکایی گفت: کسی انتظار ندارد ترامپ آمریکا را از ناتو خارج کند اما اروپایی‌ها متوجه شده‌اند که آمریکا دیگر آن رهبری که می‌شد بر آن تکیه داشت، نیست و تلاش می‌کنند تا خودشان، امنیت شان را تامین کنند.
رابرتسون افزود: برخی گفته‌ها حکایت از آن دارد که ممکن است ترامپ شماری از نظامیان آمریکایی را از آلمان به لهستان منتقل کند که این اقدام هم تهدیدی برای روسیه و هم برای ناتو به شمار می‌رود.وی ادامه داد: ناتو به معنای اتحاد توافق کنندگان برای دفاع جمعی است اما این نگرانی وجود دارد که این دیدار با هرج و مرجی که ترامپ بوجود می‌آورد خاتمه یابد و یا مصالحه و امتیازگیری در آن صورت دهد.
نیک رابرتسون افزود: آنچه همه سران کشورهای عضو ناتو را نگران ساخته، غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ است مانند آنچه در اجلاس گروه7 در کانادا رخ داد.


خبرنگار سی ان ان گفت: دیدار ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از نشست سران ناتو، اساسا یک امر مخربی برای این نشست به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، نشست دو روزه سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو از دیروز در بروکسل اغاز شد.ترامپ قرار است پس از آن در تاریخ 25 تیرماه در هلسینکی پایتخت فنلاند به ملاقات ولادیمیر پوتین برود.
سی ان ان 14 تیرماه در گزارشی اعلام کرده بود: ترامپ با شدت بخشیدن بر خواسته افزایش سهم بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو در آستانه نشست سران اعضای پیمان، ناتو را با بحران مواجه کرده است.
مایکل جنویز تحلیلگر مسائل سیاسی از دانشگاه کالیفرنیا درباره رویکرد ناتویی ترامپ گفت که مسبب بحران کنونی در ناتو و با متحدان و دوستان در اصل آمریکا است.وی تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا انتقاد از دوستان و متحدان را برگزیده تا بهانه و دلیلی برای نزدیک شدن به پوتین و روسیه باشد.
سایر اخبار این روزنامه
امکان خرید و فروش ارز به نرخ توافقی در صرافی‌ها مهیا شد سی ان ان:اروپایی‌ها دریافته‌اند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست ورود پیکرهای مطهر 60 شهید دفاع مقدس به کشور از مرز خسروی تحلیل سیاسی هفته دستور رئیس‌جمهور به مسئولان استانی نسبت به بررسی دقیق علت وقوع حادثه تاسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج کاهش قیمت نفت در پی عقب‌نشینی آمریکا از تحریم‌ کامل ایران ایران درباره احتمال جایگزینی نفت خود به هند هشدار داد معاون وزیر راه و شهرسازی: 21 بیمارستان در کشور تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد واکنش سردار اشتری به کمپین خبرنگار خارج نشین علیه حجاب زنان در کشور ما باید احساس آرامش کنند دستور فوری رئیس‌جمهور برای کاهش قیمت کود اوره استراتژی فروشگاه شهروند برای کنترل قیمت کالاهای اساسی همراه اول: پیامک‌های شارژ رایگان، تبلیغاتی است سی ان ان:اروپایی‌ها دریافته‌اند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست سی ان ان:اروپایی‌ها دریافته‌اند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست سی ان ان:اروپایی‌ها دریافته‌اند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست سی ان ان:اروپایی‌ها دریافته‌اند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست سی ان ان:اروپایی‌ها دریافته‌اند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست