«روحانی» قدرت حل مشکلات کشور را دارد

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید در نشست خبری درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر حمایت این فراکسیون از طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهوری گفت: موضع ما نسبت به دولت آن قدر واضح و شفاف است که اصلا نیازی به بیانیه و موضع گیری نیست. رییس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ممکن است روزی بخواهیم از رییس جمهوری سوال کنیم اما طرح استیضاح و عدم کفایت به هیچ وجه در دستور کار ما نیست.
وی تاکید کرد: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با چه مشکلاتی رو به رو است ولی معتقدیم می ‌تواند مشکلات را حل کند.
تیم اقتصادی دولت اقداماتی‌انجام دهد
رییس فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت نیازمند ترمیم است، گفت: ما نیاز به تحرک جدی‌تری در بخش اقتصادی دولت داریم، در این مسیر، 200 نفر از نمایندگان مجلس نامه ای را برای ترمیم تیم اقتصادی دولت امضا کردند. عارف یادآور شد: نظر فراکسیون امید این است که شخص رییس جمهوری برای افزایش کارایی تیم اقتصادی دولت اقداماتی را انجام دهد. اگر به هر دلیلی ایشان صلاح ندید، مجلس وظیفه خود را انجام خواهد داد. هم اکنون چند استیضاح در دست بررسی قرار گرفته است.


سوال سیاسی از رییس جمهور
رییس فراکسیون امید مجلس همچنین در مورد طرح سوال از رییس جمهوری اظهار داشت: اعتقاد ما این است که پشت پرده سوال از رییس جمهوری انگیزه های سیاسی است؛ اگر انگیزه سیاسی نباشد و انگیزه های دیگر وجود داشته باشد از آن استقبال می کنیم. وی همچنین درباره نامه انتقادآمیز 100 نفر از جوانان اصلاح طلب به سید محمد خاتمی در نقد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: ما از جوانانی که آن نامه را نوشتند، تشکر می‌کنیم، در بررسی عملکرد این شورا سازوکاری داشتیم.
پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی درباره پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی گفت: ما از دی این موضوع را از طریق دانشگاه تهران و معاون فرهنگی این دانشگاه پیگیری کردیم.‌ جلساتی هم در این راستا تشکیل دادیم که این مساله به عنوان یک مساله درون دانشگاهی تلقی شود و با برخورد قضایی مواجه نشویم. عارف افزود: دانشگاه در این زمینه کمک کرد تا دانشجویانی که دستگیر شده بودند، آزاد شوند، در فاز بعد با محکومیت چند نفر کارگروهی با مسئولیت فاطمه سعیدی نماینده تهران در فراکسیون تشکیل شد.
انتقاد به عملکرد صداوسیما
عارف همچنین درباره اقدام صداوسیما در پخش مستند بیراهه گفت: به نظرم این کار رسانه ملی نهایت بی‌تدبیری بود.
اگر اشکال قانونی و شرعی هم نداشته باشد، باز هم بی‌تدبیری صورت گرفته است. این روال در گذشته هم وجود داشته است.وی با تاکید بر اینکه این موضوع در شورایعالی امنیت ملی مطرح می‌شود،گفت:کمیسیون فرهنگی مجلس درحال بررسی طرح اداره صداوسیماست که طبق اطلاعات دریافتی در مراحل آخر بررسی است.
رییس فراکسیون امید مجلس اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع تر این طرح در صحن علنی بررسی شود تا مشکلات در اداره صداوسیما به حداقل‌برسد.