آماده باش براي اجراي دستور فرمانده

حضرت آیت ا... خامنه‌ای در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(س)، در بخشی از سخنان خود به یک نمونه از عملیات روانی دشمن اشاره کردند و گفتند: بیگانگان و عده ای در داخل در تبلیغات خود این‌گونه وانمود می‌کنند که اگر ایران، شکل معیوبی از برجام را که درصدد تحمیل آن هستند، نپذیرد، جنگ خواهد شد، خیر این حرف دروغ است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برخی حرف‌های بعضی مسئولان اروپایی گفتند: به نظر می آید این دولت‌ها توقع دارند ملت ایران هم تحریم ها را تحمل کند، هم از فعالیت‌های هسته ای که نیاز قطعی آینده ایران است دست بردارد و هم محدودیت‌های تحمیل شده بر ایران را ادامه دهد اما آن‌ها بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد.
حضرت آیت ا... خامنه ای تاکید کردند: ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم و هم در محدودیت و حبس هسته‌ای باشد.
ایشان مسئولان سازمان انرژی هسته‌ای را موظف کردند به سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰هزار سو (البته در حال‌حاضر در چارچوب برجام) فراهم آورند و مقدمات اجرای مسائلی را که ريیس جمهور دستور داده اند از همین فردا آغاز کنند.


رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی مطالب مربوط به محور عملیات روانی دشمن خاطرنشان کردند: آن‌ها تلاش دارند تا با جنگ روانی، ما از نقاط قوت و عناصر اقتدار ملی خود دست برداریم تا بیگانگان راحت‌تر بر کشور و ملت و سرنوشت آینده ما مسلط شوند اما ملت ایران، در مقابل این حرکت ایستاده است. بعد از بيايات رهبر معظم انقلاب بود كه برخي مسئولان تلاش كردند تا به سمت بهبود اوضاع پيش بروند و كمك كنند تا رسيدن به اين دستاورد سرعت بيشتري بگيرد.
آمادگي براي اجراي دستورفرمانده
در همين راستا روز گذشته خبري آمد و حشمت‌ا... فلاحت پیشه، ريیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه تا 26 تیر فرصت دارد گزارش دهم مربوط به برجام را به کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود در این گزارش موضوعاتی مانند ضمانت اجرایی و عملیاتی تعهدات اروپا، میزان توان تقابلی بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا، اثر خروج آمریکا بر برجام و همچنین برجام در شرایط کنونی چه نوعی از حیات برخوردار است گنجانده شود.
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پس از دریافت گزارش مذکور، ابتدا این مهم با شرایط واقعی موجود و سیاست های تحریمی آمریکا و سیاست های تشویقی اروپا بررسی خواهد شد. وی افزود: همچنین در ادامه میزان تحقق اجرای دستور مقام معظم رهبری در خصوص دستیابی به آمادگی‌های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام مورد بررسی قرار می‌گیرد. ريیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این راستا شايد تیمی نیز از کمیسیون مربوطه به منظور بررسی شرایط تحقق دستور رهبر انقلاب اعزام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابراین نتیجه در قالب گزارش آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جامعه ارائه خواهد شد.
دست پيش
در اين زمينه اظهارنظرهاي فراواني وجود داشت و برخي معتقد بودند كه اين رويداد شايد به برجام آسيب بزند ولي در همان زمان سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد فرمان رهبر انقلاب برای انجام مقدمات غنی سازی در راستای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو موجب خواهد شد تا تیم مذاکره کننده کشورمان با دست پُر بر سر میز مذاکرات با اروپایی ها حاضر شود. سیدحسین نقوی‌حسینی، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای انجام مقدمات غنی سازی در راستای رسیدن به 190 هزار سو، گفت: اروپایی ها از یک سو در تلاش هستند مانع از پیشرفت هسته‌ای کشورمان شوند و از سوی دیگر می‌خواهند تحریم ها و محدودیت ها علیه ایران اسلامی ادامه یابد.
راهبرد درست
محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، نيز گفته بود كه رهبری در فرمایشات خود به اروپایی‌ها هشدار داد که ایران دیگر در برجام دست بسته نمی‌نشیند، بنابراين ماندن در برجام با تبعات اقتصادی و محدودیت فراوان دیگر تکرار نخواهد شد.نوبندگانی، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای انجام مقدمات غنی‌سازی جهت رسیدن به 190 هزار سو، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود به آمریکایی‌ها اعلام کرد که نه تنها خروج از برجام در افزایش فشارها تاثیری نداشته بلکه جمهوری اسلامی اقدامات خود در رابطه با مسائل هسته‌ای را به صلاحدید مسئولانش انجام می‌دهد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر مقام معظم رهبری در طول مذاکرات برجام نیز غنی سازی 190 هزار سو را مطرح کرده بودند و هم‌اکنون نیز بر این موضوع تاکید مجدد داشتند. رهبری همچنین اعلام کردند این قبیل امور در حال حاضردر راستای معاملات برجامی باشد، یعنی خواستند بهانه را از دست دشمن بگیرند. وی افزود: طبق فرمایشات و تاکیدات ایشان وقت و فرصت دیگری به اروپایی‌ها داده شد تا آن‌ها بدانند جمهوری اسلامی همچنان در برجام هست اما این ماندن کوتاه است، بنابراین اگر ایران بخواهد به شرایط قبل از برجام بازگردد، در رابطه با سانتریفیوژها و نوع غنی‌سازی شرایط پیشرفته تری را تجربه خواهد کرد. جمالی نوبندگانی معتقد است: فرمایشات رهبری به اروپایی‌ها هشدار داد که جمهوری اسلامی دست‌بسته نمی‌نشیند، بنابراين ماندن در برجام با تبعات اقتصادی و محدودیت برای جمهوری اسلامی دیگر تکرار نخواهد شد. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: زمانی که معاهده‌ای با حضور سه وزیر خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در کاخ سعد آباد منعقد شد، اروپایی‌ها اجازه غنی‌سازی به ایران ندادند و خواستار توقف غنی‌سازی شدند. در همان زمان رهبری همانند امروز وارد میدان شدند و اعلام کردند در دولتی که غنی‌سازی متوقف شده باید مجدد آغاز شود. عضو هیات ريیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به ورود مجدانه رهبری به این موضوع در دولت بعد به غنی سازی 20 درصد رسیدیم و در نهایت بیش از پنج هزار سانتریفیوژ در نطنز راه‌اندازی کردیم. بنابراین با دشمنی که با زبان قدرت سخن مي‌‌گوید باید چنین برخورد کرد.