چشم به مهرتان داریم

کسی را در این مُلک نمی‌توانید پیدا کنید که خبر نداشته باشد از وضعیت معیشتی و اقتصادی حاکم بر مردم. اینکه چرا چنین شد و چگونه به اینجا رسیدیم از حوصله این مطلب خارج است. از سوی دیگر قصد مرثیه سرایی هم نداریم زیرا نیک می‌دانیم در هر کوی و برزن حرف اول و آخر مردم کوچه و بازار گرانی، بیکاری و مصیبت‌های اقتصادی است. اما ناچاریم بی‌پیرایه کمی با شما درد دل کنیم و شرح دهیم این روزها بر روزنامه مردمی و مستقل آفتاب یزد چه می‌گذرد. حتما در جریان هستید که به دنبال نوسانات ارزی، بسیاری از اجناس از جمله کاغذ مصرفی نشریات قیمت‌شان دو برابر شد و تهیه آن برای صاحبان روزنامه به شدت دشوار و سخت گشت. هرچند پیش از این نیز شرایط مطبوعات چنگی به دل نمی‌زد اما سعی می‌شد با صرفه‌جویی و کم‌کردن برخی هزینه‌ها، کمیت و کیفیت روزنامه حفظ
شود. لیکن باور بفرمایید شرایط جدید که قطعا تمام آن محصول کینه ورزی دشمن نیست و بی‌تدبیری مسئولان نیز در آن دخیل است،
غیرقابل تحمل و جانکاه شده است. در یک حساب سرانگشتی میزان توان اقتصادی روزنامه همین
8 صفحه‌ای می‌باشد که امروز در پیشگاه شما قرار گرفته است و 8 صفحه دیگر عینا باید با ضرر فراوان تولید گردد. از همین رو آفتاب یزد سناریوهای مختلف را برای بقای روزنامه بررسی کرده است تا بتواند با کمک شما خوانندگان و همراهان گرامی به مسیر خود ادامه دهد.


راه نخست کاهش صفحات روزنامه است. یعنی آفتاب یزد زین پس نهایتا در 8 صفحه منتشر شود که قطعا این موضوع نه باب دل ما است و نه خوشایند شما. زیرا باعث کاهش نسبی محتوای نشریه می‌شود.
راه دیگر حفظ 16 صفحه و افزایش چند برابری قیمت روزنامه است که این هم تقریبا شدنی نیست. زیرا همان‌طور که ذکر شد ما حاضر به فشار مضاعف اقتصادی به همراهان خود نیستیم و صلاح نمی‌دانیم روزنامه هم به سبک سوءاستفاده‌کنندگان عمل کند و باری بر دوش مردم بگذارد.
راه سومی هم وجود دارد که به نظر می‌رسد عقلانی‌تر باشد. بدین ترتیب که آفتاب یزد در طول هفته منهای روزهای پنجشنبه که 8 صفحه منتشر می‌شود، همان 16 صفحه باشد. حتما می‌دانید که در میان نشریات غیر دولتی و غیر حاکمیتی تنها روزنامه آفتاب یزد قیمتش هزار تومان است. اما با توجه به شرایط جدید اقتصادی مجبور می‌شویم قیمت را به دو هزار تومان افزایش دهیم. البته یک تبصره اینجا وجود دارد که در صورت اجرایی و بالفعل شدن آن می‌شود ضمن صرفه‌جویی بیشتر قید افزایش قیمت را هم زد. از آنجا که بارها برخی از خوانندگان روزنامه با دفتر تماس گرفته و خواستار کمک به نشریه بودند، مدیریت روزنامه شماره حسابی را اینجا قید می‌کند تا آنان که توان اقتصادی داشته و علاقه دارند آفتاب‌یزد کماکان بدرخشد و همراهان آن هم ضرر و زیانی ننمایند، کمک‌های مالی خود را به این حساب بانکی واریز کنند. آفتاب یزد تلاش دارد با کمک دوستداران فرهنگ و به پشتوانه و دلگرمی خوانندگان محجوب و فهیم‌اش مصیبت‌های فعلی را به جان بخرد تا همچنان با همان کیفیت سابق همراه شما باقی بماند. به هر حال امروز دست یاری خود را به سوی شما دراز کرده‌ایم و چشم به مهرتان داریم. طی روزهای آینده در راستای مشورت و شفافیت باز هم دراین‌باره با شما سخن خواهیم گفت
تا به یک راه حل معقول و منطقی برسیم.

شماره حساب 700805498089
شماره کارت 8488-5249-0610-5047
بانک شهر به نام منصور مظفری - مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد