بورس


وزير تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعي:
فروش داخلي محصولات پتروشيمي‌بايد در بورس کالا صورت گيرد
علي ربيعي در جمع مديران مجتمع‌هاي پتروشيمي‌تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: فروش داخلي محصولات پتروشيمي‌نيز بايد در بورس کالا صورت گيرد.
به گزارش ايلنا، مديران مجتمع‌هاي پتروشيمي‌تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در جلسه با علي ربيعي وزير تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعي به صورت جداگانه گزارشي از عملکردشان در حوزه صادرات و کمک به دولت در زمينه تامين ارز مورد نياز کشور ارائه کردند.


علي ربيعي وزير تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعي در جمع مديران پتروشيمي‌تابعه با اشاره به شرايط خاص کشور و دولت گفت: اولين تعهد ما در وضعيت کنوني به دولت و رئيس جمهور است که بتوانيم تعهدات‌مان را در چارچوب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي صادره به مرحله اجرا درآوريم. وزير تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعي در اين جلسه گفت: هيچ تخلفي از سوي واحدهاي پتروشيمي‌در زمينه برگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور و واريز آن به حساب نيما پذيرفته نيست.
وي ادامه داد: اگر بنده با موردي از تخلف در اين زمينه مواجه شوم با متخلف بدون اغماض برخورد خواهم کرد.
وزير تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه فروش داخلي محصولات پتروشيمي‌نيز بايد در بورس کالا صورت گيرد، گفت: پتروشيمي‌ها و ساير واحدهاي صادراتي نيز بايستي تمايل به نگهداري پول در نزد خود را کاهش دهند و به دولت در تامين ارز مورد نياز کمک کنند.
ربيعي با تاکيد بر اينکه مديران ما نبايد از هيچ مقام سياسي و همچنين افراد ذي‌نفوذ با هر گرايشي سفارشي را بپذيرند، گفت: نگذاريد که رويه غلط توصيه‌پذيري از چهره‌هاي سياسي و افراد ذي‌نفوذ در زيرمجموعه‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به يک رويه تبديل شود؛ اگرچه ما تاکنون نيز به همين شيوه عمل کرده‌ايم و بدون توجه به توصيه‌ها و در چارچوب روال قانوني به وظايفمان عمل کرديم.





«زبينا» با قيمت 1524 ريال راهي بازار دوم شد
فرابورس ايران در نوزدهمين روز از تيرماه 97 شاهد دومين عرضه اوليه خود از ابتداي امسال بود که اين موضوع با عرضه 10 درصد از سهام شرکت کشاورزي و دامپروري بينالود نيشابور در نماد «زبينا» در بازار دوم رقم خورد و به کشف قيمت يک‌ هزار و 524 ريالي هر سهم اين شرکت انجاميد.
به گزارش روابط عمومي‌فرابورس ايران، سه‌شنبه تعداد 40 ميليون سهم شرکت کشاورزي و دامپروري بينالود نيشابور که معادل 10 درصد از کل سهام اين شرکت بود به روش بوک بيلدينگ براي نخستين بار به عموم عرضه شد که دامنه قيمت ثبت سفارش در اين عرضه اوليه از مبلغ يک هزار و 480 ريال تا يک هزار و 524 ريال تعيين شده بود و هر سهم اين شرکت در سقف اين دامنه، کشف قيمت شد.
همچنين در اين عرضه حداکثر سهام قابل خريداري توسط هر شخص حقيقي و حقوقي 800 سهم اعلام شد که بنا بر مشارکت حدود 119 هزار نفري خريداران، به هر کد معاملاتي تعداد 341 سهم تخصيص يافت.
در سي‌و‌ششمين نشست خبري «يک ديدار، يک عرضه» عليرضا بيگي مديرعامل اين شرکت ضمن تشريح مواردي همچون موضوع فعاليت شرکت بينالود، سرمايه، طرح‌هاي توسعه‌اي و ساير اطلاعات با اهميت، آمادگي اين شرکت را براي عرضه اوليه 40 ميليون سهم آن اعلام کرده بود.
به گفته مديرعامل شرکت کشاورزي و دامپروي بينالود اين شرکت با هدف استفاده بهينه از منابع آبي و خاکي و همچنين توليد پايدار از سال 90 طرح‌هاي توسعه‌اي مختلفي در بخش کشاورزي و دامپروري اجرا کرده است که يکي از آن‌ها استفاده از سيستم آبياري تحت فشار اعم از قطره‌اي و باراني است.
بيگي در اين نشست در خصوص طرح‌هاي شرکت بينالود در بخش دامپروري گفته بود: در بخش دامپروري، طرح بهسازي و افزايش ظرفيت 500 رأس دام مولد را در واحد دامپروري تربت حيدريه عملياتي کرديم که به افزايش عملکرد اين مجموعه منجر شد.





افزايش ارزش سهام باشگاه يوونتوس بعد از خريد رونالدو
بانوي پير با جذب ستاره پرتغالي رئال مادريد ارزش سهام خود را به ميزان چشمگيري افزايش داده است.
به گزارش فرتاک نيوز،به دنبال رسمي‌شدن انتقال کريستيانو رونالدو از رئال مادريد به باشگاه يوونتوس، بانوي پير اولين سود مالي خود را از جذب اين بازيکن پرتغالي کسب کرد.
رونالدوي 33 ساله با قراردادي 100 ميليون يورويي که با احتساب حق رشد به 112 ميليون يورو مي‌رسد، پس از 9 سال کهکشاني‌ها را به مقصد تورين ترک مي‌کند گفته مي‌شود که او تست پزشکي‌اش را روز دوشنبه هفته آينده انجام مي‌دهد اما با اينکه او هنوز پاي برگه‌ قراردادش با يوونتوسي‌ها را امضا نکرده است، سهام اين باشگاه به ميزان چشمگيري افزايش داشته است.
در حقيقت از ابتداي هفته گذشته که بحث انتقال رونالدو به يوونتوس جدي شد تا شب گذشته (سه‌شنبه) که باشگاه رئال مادريد سه‌شنبه شب خبر انتقال 100 ميليوني او به يوونتوس را تأييد کرد سهام بانوي پير افزايش 35 درصدي داشته است به طوري که ارزش هر سهم باشگاه يوونتوس که پيش از انتشار خبر پيوستن رونالدو به اين باشگاه 0.6660 يورو بود که الان به 0.9655 يورو رسيده که بالاترين رقم از ماه مي‌سال 2017 است.