تلاش مي‌کنيم مشکلات اصناف مرتفع شود


رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: بازاريان در مسائل و مقاطع مختلف آگاهانه و با تدبير عمل کرده‌اند. به گزارش ايسنا، علي لاريجاني که به قم سفر کرده است، در ديدار با استاندار قم و اعضاي هيات رئيسه اتاق اصناف مرکز قم پس از استماع گزارش رئيس اتاق اصناف مرکز استان قم و استاندار، اظهار داشت: مشکلات اصناف به خصوص نانوايان را بررسي کرده و نظر استاني را بيان کنيد شايد مدل مناسبي براي حل مشکلات مشابه در کشور شود. رئيس مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اينکه از زحمات اتاق اصناف مرکز استان قم که در فراز و فرودها با بصيرت عمل کرده است، تشکر مي‌کنم، بيان کرد: بازاريان در پيروزي انقلاب اسلامي‌نقش مثبتي داشتند و بازاريان تهران نيز همين گونه‌اند ولي عده‌اي دخالت کردند. وي با اشاره به اينکه بايد مشکلات اصناف را حل کرد، افزود: بازاريان در مسائل مختلف آگاهانه و با تدبير عمل کرده‌اند و اين روند بايد ادامه پيدا کند. نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اينکه اتاق اصناف مرکز قم بايد مشکلات اصناف را بررسي کرده‌ با استاندار قم در ميان بگذارند، گفت: ما نيز تلاش مي‌کنيم تا مشکلات اصناف مرتفع شود.
پهلوانان سرمايه ايران هستند
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در ديدار پيشکسوتان ورزش پهلواني زورخانه‌اي استان قم گفت: راديو و تلويزيون، شهرداري‌ها و آموزش و پرورش بايد براي توسعه ورزش پهلواني زورخانه‌اي برنامه اجرايي تهيه کنند.
لاريجاني اظهار داشت: شما پهلوانان سرمايه ايران هستيد و از اينکه مي‌بينم شما در قم با روحيه شاداب فعاليت مي‌کنيد بسيار خرسند هستم.


خانواده شهدا عزيز هستند
علي لاريجاني همچنين با خانواده شهيدان سعيد و داوود احمدي ديدار و گفت‌وگو کرد.رئيس مجلس شوراي اسلامي‌خطاب به خانواده شهيدان احمدي گفت: از خداوند مي‌خواهم که عزت شما روز افزون باشد، خانواده شهدا در پيشگاه ملت ايران عزيز هستند و بر گردن همه ما حق داريد. لاريجاني گفت: نقش خانواده شهدا در استقرار نظام جمهوري اسلامي‌ايران موثر بوده است و از خدا مي‌خواهم که سعادت دائم نصيبتان شود.
پيگيري بيمه قاليبافان
لاريجاني همچنين در اين سفر در ديدار مديرکل تأمين اجتماعي استان قم و معاونان وي بر تقويت بخش درمان تأکيد کرد و گفت: بايد بيمه قاليبافان مورد توجه ويژه سازمان تأمين اجتماعي قرار گيرد.
پيش‌نويس طرح آمايش کشاورزي تهيه شود
لاريجاني در ديدار اعضاي شوراي مرکزي سازمان نظام صنفي کشاورزي و هيئت مديره سازمان نظام صنفي کشاورزي اظهار داشت: حضور نمايندگان صنف کشاورزي در مراکز تصميم‌گيري اين حوزه مي‌تواند کيفيت تصميم‌گيري‌ها را افزايش دهد.
لاريجاني گفت: سازمان صنفي کشاورزي مي‌تواند پيش‌نويس طرح آمايش کشاورزي متناسب با مختصات سرزميني را تهيه و به مجلس شوراي اسلامي‌ارائه کند تا اين طرح به نتيجه برسد.