انتقال 250 جسد از ائتلاف سعودی-اماراتی به دو بیمارستان جنوب یمن

یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که در پی انتقال 247 جسد و صدها زخمی از نیروهای ائتلاف سعودی به بیمارستان‌های عدن و المخا، در این بیمارستان‌ها حالت فوق‌العاده اعلام شد.
این منبع نظامی خبر داد، طی 48 ساعت گذشته، 247 جسد از شبه‌نظامیان و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی که در نبرد با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه ساحل غربی کشته شده‌اند، به بیمارستان «المخا» و بیمارستان‌های «عدن» منتقل شده‌ است.خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، به نقل از این منبع نوشت که به دلیل میزان زیاد شمار زخمی‌ها و کشته‌های ائتلاف در جبهه الحدیده (ساحل غربی)، در بیمارستان‌های المخا (در استان تعز) و استان عدن حالت فوق‌العاده اعلام شده است.
این منبع اعلام کرد که بیمارستان‌های عدن، در ساعات اولیه صبح دوشنبه 97 جسد و ظهر این روز، 77 جسد را تحویل گرفته‌اند و از جبهه «الوازعیه» نیز 73 جسد متعلق به شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی و صدها زخمی به این بیمارستان‌ها انتقال یافته‌ است. 50 جسد نیز به مناطق «یافع» و «الصبیحه» انتقال یافت.
به گفته این منبع، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سه خودروی زرهی آمریکایی را با سرنشینانش با موشک هدف قرار دادند و آنها را به آتش کشیدند.


همچنین چندین خودروی نظامی مدرن دیگر با تمام سرنشینانش در جبهه «موزع» (در استان تعز) هدف موشک نیروهای مقاومت یمن قرار گرفت. یک خودروی زرهی آمریکایی مدرن ضدمین نیز در جبهه «وازعیه» با موشک هدف قرار گرفت و کلیه سرنشینان آن به آتش کشیده شدند.
براساس این گزارش، عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پشتیبانی مردم قبیله «تهامه» و سایر قبایل همچنان در جبهه‌های مختلف ساحل غربی در چارچوب تاکتیک‌های نظامی موازی نقشه‌های متجاوزان، ادامه دارد.
اعلام آمادگی مردان مقاومت عراق برای نبرد در یمن
در پی اعلام آمادگی "سید حسن نصر الله" دبیرکل حزب‌الله لبنان برای نبرد در یمن زیر فرمان رهبر انصار‌الله یمن، مردان مقاومت در عراق نیز در پیام‌های جداگانه، آمادگی خود را برای نبرد در یمن در کنار مردان مقاومت یمنی اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تاکنون "شیخ قیس الخزعلی" دبیر کل عصائب اهل الحق، "حسن سالم" نماینده سابق از فراکسیون صادقون وابسته به عصائب اهل الحق در پیام‌های جداگانه برای "عبدالملک بدر الدین الحوثی" آمادگی شخصی خود را برای نبرد در یمن اعلام کرده‌اند.
تازه‌ترین این پیام‌های اعلام آمادگی مردان مقاومت در عراق، متعلق به "ابوآلاء الولائی" دبیر کل گروه مقاومت اسلامی کتائب سید الشهداء است که برای جنگ در یمن اعلام آمادگی کرده است.
وی در یک پیام ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری منتشر شده از عبدالملک الحوثی به عنوان "رهبر و آقای خود" یاد کرده و خطاب به او گفته است که "آقای من! خود را رهن اشارت شما می‌گذارم و هر زمان که امر بفرمایید، آماده نبرد در یمن هستم."
پیام‌های اعلام آمادگی مردان مقاومت در عراق برای نبرد در یمن علیه تجاوزگران به این کشور فقیر و مظلوم به تدریج درحال انتشار در عراق است و تنها مختص مردان مشهور مقاومت نیست بلکه حتی به سطوح پایین جامعه نیز درحال کشیده شدن است.
برخی از شهروندان عراقی در شبکه‌های اجتماعی نیز برای دفاع از ملت مظلوم یمن که این روزها در معرض شدیدترین نسل کشی جهانی قرار گرفته اند، برای نبرد در این کشور در کنار مردان مقاومت یمنی اعلام آمادگی کرده‌اند.
برخی از سایت‌های خبری در عراق معتقدند که اعلام آمادگی مردان مقاومت عراقی برای نبرد در یمن، قواعد جنگ را در منطقه درحال تغییر دادن است و باعث از بین بردن مرزهای جغرافیایی و گسترش همبستگی بین ملت‌های منطقه شده است.
در این راستا، عبدالملک بدر الدین الحوثی در پیامی از این مواضع مردان مقاومت در عراق و همچنین موضع سید حسن نصر‌الله دبیر کل حزب‌الله لبنان تقدیر کرده است.
نخست وزیر سوئد:کشتار کودکان در یمن باید متوقف شود
نخست‌وزیر سوئد که از مدافعان کاهش تجهیزات نظامی به ائتلاف سعودی به دلیل حملات به غیرنظامیان یمنی است، گفت: کشتار کودکان در یمن باید متوقف شود.استفان لوون که روز دوشنبه برای حضور در نشست عمومی شورای امنیت با موضوع «حمایت امروزی از کودکان، جلوگیری از درگیری‌های فرداست» به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آمده است، این مطلب را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره حملات ائتلاف سعودی به یمن و کشتار کودکان مطرح کرد.
اظهارات رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد درحالی علیه ائتلاف سعودی صورت گرفت که مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در جده عربستان با مقامات سعودی دیدار کرد و از حمایت آنها از تلاش‌های خود برای تداوم مذاکرات یمنی-یمنی و دستیابی به یک راه حل سیاسی برای درگیری این کشور خبر داد.
سایر اخبار این روزنامه
بلومبرگ: متحدان آمریکا تشنه نفت ایران هستند با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گروه فولاد مبارکه با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گروه فولاد مبارکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با دستور روحانی وارد بورس می‌شود سخنگوی وزارت بهداشت:‏ اسامی شرکت‌های دارویی دریافت‌کننده ارز دولتی اعلام شد خواب شوم دشمنان برای عراق عقب نشینی آمریکا از تحریم کامل نفت ایران پامپئو: درخواست کشور‌ها برای معافیت از تحریم‌های ایران را در نظر می‌گیریم گزارشی از قلب اردوگاه مهاجران در تهران؛ افغان‌ها برای ترک ایران صف کشیدند رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر داد اعطای وام قرض الحسنه 4 میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از ماه آینده شمار قربانیان گرما در کانادا به 70 نفر رسید انتقال 250 جسد از ائتلاف سعودی-اماراتی به دو بیمارستان جنوب یمن با اشاره به تلاش واشنگتن برای تحریم ایران وزارت خارجه چین: تحریم‌های یک جانبه خلاف قوانین بین‌المللی است نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد: کشتار کودکان فلسطینی و یمنی را متوقف کنید دادستانی تهران: «آزادی متهم 31 میلیارد تومانی با قرار 50 میلیون تومانی» کذب است برای ابلاغ اعتبار پرداخت پاداش پایان خدمت؛ نامه وزیر علوم به رئیس سازمان برنامه و بودجه ازسوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) درحال انجام است ساخت و تکمیل 10 بیمارستان با مجموع 1200 تخت در مناطق محروم کشور ترامپ: نمی‌دانم پوتین دوست است یا دشمن! رسیدگی مجلس به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تا اواسط مرداد با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گروه فولاد مبارکه با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گروه فولاد مبارکه با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گروه فولاد مبارکه با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گروه فولاد مبارکه با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گروه فولاد مبارکه با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گروه فولاد مبارکه