مسوولان و مردم!

هومن جعفری- حجت‌الاسلام محمد کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران فرموده‌اند‌: بخشی از گرانی‌ها به دلیل سوءمدیریت و بخشی به مردم مربوط است.
طبیعتا آن بخشی که مربوط به مسوولان است را که باید بی‌خیال شویم چون در درجه اول نمی‌شود در موردش حرف زد و حرف زدن در موردش آب به آسیاب دشمن ریختن است و دوم اینکه گوش شنوایی نیست چرا که مسوولان ما یک قدرت بسیار عجیب و غریبی به نام خود را به نشنیدن زدن دارند!
اما در مورد مردم تا دلتان بخواهد می‌توانیم انتقاد کنیم. احتمالا تشویقی هم می‌دهند. ما واقعا از مردم شریف ایران گله داریم که چرا مسوولان را ناراحت و بعضا ناامید می‌کنند؟ چرا مردم ایران با اشتباهات و خودخواهی‌های خود مدام برای مسوولان ما مشغله‌های جدید درست می‌کنند؟ چرا مدیران ما از دست این مردم نباید یک خواب آرام داشته باشند؟ دلیلش چیست که به بحران بیکاری خورده‌ایم؟ غیر از این است که مردم برای خودشان کار درست نمی‌کنند؟ این مساله آب مگر خودش کم مساله‌ای است؟ اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، اگر مردم حواس‌شان باشد که درست سد بسازند، اگر مردم حواس‌شان باشد که لوله‌کشی آب‌ها را درست کنند که آب هدر نرود، اگر مردم حواس‌شان باشد که هوای جنوب کثیف نباشد، اگر مردم حواس‌شان باشد که گرانی حاکم نشود، طبیعتا مسوولان هم وقت کافی برای برطرف کردن مشکلات را به دست می‌آورند منتهی ما آنقدر مردم بدی هستیم که مسوولان ناچارند جای این کارها همه حواس‌شان را به اصلاح کردن شیوه زندگی ما اختصاص بدهند و دیگر وقتی برای مبارزه با فساد و بیکاری و تبعیض ندارند. آدم واقعا ناراحت می‌شود وقتی می‌بیند که حتی صدای آقای صدیقی هم درآمده. بنده به نمایندگی از خودم از آقای صدیقی عذرخواهی کرده و از همین لحظه اعلام می‌کنم که تمام گرانی‌های اخیر تقصیر مردم است و اگر مردم خودشان سریع‌تر قیمت را پایین نیاورند یکدفعه دیدید مسوولان سهو مسوولیت پیدا کردند و قیمت‌ها باز گران‌تر شد!