ناداوری ها هم مانع قهرمانی مان نشد



حامد جیرودی
خبرنگار


خوزستان مهد کشتی فرنگی ایران است. حالا هم این استان جنوبی کشور، کشتی گیرانی را در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان تحویل داده که افتخار آفرین شده اند. امیرحسین خوانساری که در مسابقات جهانی کرواسی به مدال طلا رسید اهل شهرستان اندیمشک است و محمد بداغی که در این رقابت ها نقره گرفته اهل شهرستان ایذه. این موفقیت آنها باعث شد  خبرنگار «ایران» گفت و گویی کوتاه با این دو مدال آور کشتی داشته باشد.

خوانساری: کسانی که انتظار نبود، مدال گرفتند
امیرحسین خوانساری، ملی‌پوش اندیمشکی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در وزن 55 کیلوگرم که در این رقابت‌ها به مدال طلا دست یافت، درخصوص مسابقات جهانی کرواسی این صحبت‌ها را انجام داد: «همان طور که می‌دانید، مسابقات جهانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در وزن خودم  و چند وزن دیگر، قهرمان‌های آسیا و جهان حضور داشتند و باختند و کسانی که فکرش را هم نمی‌کردند، به فینال رسیدند و روی سکو رفتند.»
وی ادامه داد: «تیم ما هم با وجود ناداوری‌هایی که در مسابقات بخصوص در فینال 60 کیلو و سوم پنجمی 45 کیلو صورت گرفت، با دو نشان طلا، دو نقره و دو برنز بر سکوی نخست جهان قرار گرفت.» خوانساری یادآور شد: «جا دارد در اینجا از زحمات مربیان سازنده خودم در شهرستان اندیمشک، سیامک قیطاسی و اسکندر عیسی وند و همچنین پدر و مادرم که خیلی برای من زحمت کشیدند، تشکر کنم. همچنین از مربیان تیم ملی آقای بهروز حضرتی‌پور، عبدالکریم کاکاجی، مرتضی پاپی نیا و سرمربی تیم آقای فرشاد علیزاده که هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ فنی خیلی به ما کمک کردند.»

بداغی: می‌توانستیم 10 طلا بگیریم
شاهین بداغی هم که مدال نقره این مسابقات را در وزن 60 کیلوگرم به دست آورد، به ناداوری‌هایی که در مسابقه‌اش شده، اشاره کرد: «مسابقات جهانی از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. همه حریفان خوب بودند و همه کشورها با صد درصد آمادگی آمده بودند. خدا را شکر ما توانستیم نتیجه خوبی بگیریم ولی در مورد خودم می شد که رنگ مدالم از نقره به طلا تبدیل شود که متأسفانه داوران نگذاشتند. در این مسابقات داوری ضعیف بود و ما ایرانی‌ها را خیلی اذیت کردند.»
وی که اهل شهرستان ایذه است، ادامه داد: «من هفت سال است که کشتی کار می‌کنم و شاگرد آقای ملک محمد بوریری هستم. کشتی فرنگی ایران از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است. تیم ما با تمام قدرت کارش را شروع کرده بود و تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بودیم. به قول فرشاد علیزاده سرمربی‌مان، می‌توانستیم 10  طلا به دست آوریم. چون ایشان همیشه به ما می‌گفت که همه شما می‌توانید طلا بگیرید اما در روز مسابقه حق تعدادی از بچه‌های ما را خوردند و تعداد دیگر هم که به مدال‌های مختلف رسیدند.»