روند نزولی قیمت ها در بازار ارز و طلا ادامه دارد

روز یک شنبه بازار ارز و طلا به روند نزولی چند روز اخیر خود ادامه داد و قیمت سکه به دو میلیون و 850 هزار تومان کاهش یافت.در همین باره،  محمدکشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: افت قیمت ها به دلیل تحولات بازار وکاهش بورس بازی و سفته بازی رخ داد. فعلا بازار باثباتی داریم و اگر به همین منوال پیش رود به نظر می‌رسد قیمت‌ها به همین شکل باقی خواهد ماند. به گزارش اقتصادآنلاین،کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسش که ‌آیا نرخ طلا و سکه نزولی‌خواهد شد؟ اظهار کرد: پیش‌بینی‌این که قیمت سکه چقدر می شود، مشخص نیست اما اکنون با توجه به شرایط موجود وثبات بازار ارز و سکه در کشور به نظر می‌رسد از افزایش قیمت‌ها خبری نیست. وی افزود: حبابی‌که ایجاد شده بود با توجه به کاهش هیجانات در حال کاهش است و در دو روز گذشته حدود ۱۵۰ هزار تومان از حباب سکه ترکید.
صدور کیفرخواست برای 30 نفر از متهمان ارزی
در همین حال، دادستان تهران از صدور مجوز دادستانی به پلیس و نهادهای امنیتی برای کنترل حساب‌های اشخاصی که در حوزه سکه و ارز فعالیت دارند خبر داد و افزود: حسب مورد، دستور مسدودی حساب‌ها صادر خواهد شد.به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران، جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران درباره موضوع سکه و طلا با خاطر نشان کردن تاکید اخیر مقام معظم رهبری در این زمینه، پیرامون اقدامات دادستانی، اظهار کرد: به پلیس و نهادهای امنیتی دستور داده‌ شده که دلالان بازار سکه را چنان چه عملکرد سازمان‌یافته داشته باشند و در حجم وسیع یا با تشکیل باند، فعالیت می کنند، تحت نظارت داشته باشند و نتیجه به دادستانی تهران گزارش شود، همچنین دادستانی تهران با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار ارسال گزارش در این زمینه شده است.جعفری دولت‌آبادی افزود: تا کنون برای 30 نفر از متهمان ارزی کیفرخواست صادر شده و از قضات محاکم کیفری می‌خواهیم به این پرونده‌ها توجه خاصی داشته باشند و با نگاهی دقیق به قانون اخلال در نظام اقتصادی در رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع کنند.
در همین حال، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، مدعی دستگیری دو نفر از باند 13 نفره ای شد که به گفته وی با حمایت سعودی ها در سلیمانیه عراق قرارگاه ضد ایرانی تاسیس کرده و تلاش داشته اند ارز و سکه های موجود در بازار را ولو به قیمت بالاتر از قیمت اصلی بخرند و به سلیمانیه انتقال دهند. وی مدعی شده است که این گروه طی دو ماه، 3.5 میلیون سکه از کشور خارج کرده است.