خداحافظی با امید و جپاروف، توافق با تیام!

باشگاه استقلال این روزها به پرحاشیه‌ترین باشگاه لیگ برتری کشور تبدیل شده است. قهر کادر پزشکی، خبر لغو اردوی ترکیه و جدایی ستارگان همه ‌و همه باعث شده تا نام باشگاه استقلال را بیشتر از هر تیم دیگری در روزنامه‌ها، سایت‌ها و کانال‌های خبری ببینیم. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به حواشی باشگاه استقلال در آستانه آغاز لیگ هجدهم و البته بازی حساس سوپرجام مقابل پرسپولیس.
 فرمانده رفتنی شد
امید ابراهیمی در لیگ هفدهم بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن تیم شفر بود و یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های سرمربی آلمانی آبی‌ها حفظ فرمانده خط میانی تیمش بود اما درخشش در جام‌جهانی کار مدیران استقلال را برای تمدید قرارداد با امید سخت کرد و در نهایت یکی از ستاره‌های تیم ملی مورد توجه یکی از باشگاه‌های متمول قطری قرار گرفت. امید ابراهیمی برای مذاکره با باشگاه الاهلی چند روزی است که در قطر به سر می‌برد و در این چند روز مذاکراتی را با مسئولان این باشگاه انجام داده است. گفته می‌شود تمام توافقات برای انتقال ستاره استقلال به قطر صورت گرفته و به زودی طرفین قرارداد رسمی خود را به مبلغ یک میلیون دلار امضا خواهند کرد.
 جانشین امید


با توجه به نهایی شدن انتقال ابراهیمی به لیگ قطر و دوری روزبه چشمی مصدوم از میادین، حالا اولین و اصلی‌ترین دغدغه شفر جذب یک هافبک تدافعی خواهد بود. گفته می‌شود گزینه اصلی سرمربی آلمانی آبی‌ها علی کریمی، هافبک ملی‌پوش سپاهان است. کریمی هنوز برای تمدید قرارداد با سپاهان به توافق نرسیده و استقلال این شانس را دارد که با جدایی یکی از ملی‌پوشانش یک بازیکن ملی‌پوش دیگر را به خدمت بگیرد.
 حسینی رضایت‌نامه نگرفت
بعد از جدایی امید ابراهیمی، حالا هواداران استقلال باید نگران جدایی سیدمجید حسینی و وضعیت خط دفاعی تیمشان هم باشند. حسینی با درخشش در جام‌جهانی توجه بسیاری از باشگاه‌های اروپایی و حاشیه خلیج فارس را به خود جلب کرده و باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه جدی‌ترین آنهاست، اما برای ترانسفر شدن به رضایت باشگاه نیاز دارد. در یکی از بندهای قرارداد این مدافع ملی‌پوش با استقلال آمده که او برای رفتن به اروپا علاوه بر پرداخت‌100 هزار دلار‌، باید رضایت باشگاه را هم برای صدور رضایت‌نامه جلب کند. گفته می‌شود مدیر‌برنامه‌های حسینی یک‌شنبه برای‌ مذاکره به باشگاه استقلال رفته اما موفق نشده افتخاری را برای صدور رضایت‌نامه متقاعد کند.
 وضعیت ستاره‌های خارجی
اما یکی دیگر از دغدغه‌های استقلال و شفر، 2 ستاره خارجی این تیم هستند. جپاروف و تیام همچنان در تمرینات استقلال غایب هستند و هر روز خبر جدیدی در خصوص این 2 بازیکن به گوش می‌رسد. طبق آخرین اخبار خراسان ورزشی از باشگاه استقلال این تیم پرطرفدار فصل آینده جپاروف را هم در اختیار نخواهد داشت. گویا جپاروف به مسئولان باشگاه اعلام کرده که قصد ندارد به ایران برگردد و احتمالا به دلیل مسائل خانوادگی فوتبالش را در یک کشور دیگر ادامه خواهد داد. اما خبر خوب برای استقلالی‌ها احتمال تمدید قرارداد با تیام است. به گفته یک منبع آگاه در باشگاه استقلال توافقات اولیه با این بازیکن صورت گرفته و تیام در ترکیه با مسئولان باشگاه برای تمدید قرارداد به گفت‌وگو خواهد پرداخت و در صورت توافق به تمرینات این تیم در ترکیه اضافه خواهد شد.