خروش یمنی‌ها علیه تجاوز نظامی عربستان و امارات

هزاران یمنی در استان «المهره» واقع در جنوب شرق یمن، علیه تجاوز نظامی عربستان و امارات به کشورشان تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه خبری المسیره، یمنی‌های خشمگین با سردادن شعارهایی در اعتراض به تداوم دخالت عربستان و امارات در امور یمن، آن را محکوم کردند.معاون استانداری المهره نیز در پی ورود چهار فروند هواپیما به فرودگاه الغیضه در این استان، حضور نیروهای سعودی و اماراتی را اشغالگری توصیف کرد.
وی گفت که حضور نظامی نیروهای سعودی و اماراتی در این استان چیزی جز اشغالگری نیست.
وی افزود که مردم المهره خواهان بازگشت حاکمیت به استان از جمله سواحل و فرودگاه‌های آن هستند.


عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی این کشور شده است.
در همین حال یگان پهپادی یمن سامانه اطلاعات نظامی متجاوزان را در ساحل غربی این کشور هدف قرار داد.
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که مقر فرماندهی ائتلاف سعودی را در پایگاه البریقه عدن بمباران کرده است.یک منبع نظامی در پی این حمله هشدار داد که از امروز به بعد تحرکات و تجمع نیروهای دشمن از حمله ارتش و کمیته‌های مردمی در امان نخواهد ماند.
وی افزود که این نخستین بار است که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مقر فرماندهی ائتلاف سعودی را در عدن هدف قرار می‌دهد.
ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه (23خرداد) به‌رغم هشدارهای بین‌المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده‌ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کرد که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور روبه رو شده است.
الحدیده دومین بندر بزرگ یمن در دریای سرخ و تنها راه ارتباط دریایی مردم تحت محاصره این کشور با جهان خارج و همچنین تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به یمن است.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر بهداشت: برنامه پنجساله پزشک خانواده و نظام ارجاع تدوین شد محمود عباس: «معامله قرن» هرگز به سرانجام نخواهد رسید با برگزاری مراسم تحلیف و سوگند اردوغان نظام حکومتی ترکیه رسما تغییر کرد وزیر خارجه روسیه اعلام کرد سه کشور اروپایی با حفظ تجارت با ایران بدون دلار موافقت کردند سخنگوی سازمان غذا و دارو: قیمت مصوب تمام داروها در دسترس مردم قرار دارد در مجمع عادی سالانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان مطرح شد: فولاد هرمزگان به سوددهی رسید علیخانی: گروه‌های خواهان استعفای رئیس‌جمهور، پایگاهی ندارند ایران به دنبال بازگرداندن 300 میلیون یورو پول نقد از آلمان خروش یمنی‌ها علیه تجاوز نظامی عربستان و امارات باز هم دانه درشت‌ها! شیوه تعیین نرخ ارز در بازار ثانویه اعلام شد دادستان تهران: برای 30 نفر از متهمان ارزی کیفرخواست صادر شد شینهوا: صادرات نفت ایران به‌رغم تهدید آمریکا ادامه دارد ایران اسلامی سوگوار شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) همه کارت‌های بازرگانی بازبینی می‌شود صدرنشینی نان در شکایت‌های رسیده به وزارت صنعت ادامه دارد مرز خسروی آماده استقبال از 56 شهید دوران دفاع مقدس هیات دولت گزارش وزارت امور خارجه از تعهدات اروپا به ایران را بررسی کرد