8 داعشی حمله‌کننده به‌مجلس و‌حرم امام(ره) اعدام شدند



یک سال و یک ماه بعد از حمله تروریست‌های داعش به مجلس و حرم مطهر امام خمینی(ره) که به شهادت شماری از شهروندان بیگناه منجر شد، صبح دیروز حکم اعدام ۸ نفر از اعضای این گروهک که با حملات یاد شده مرتبط بودند، اجرا شد.
به گزارش میزان، دادسرای عمومی و انقلاب تهران اسامی معدومین و اهم فعالیت‌های آنان را منتشر کرد که در زیر به اختصار می‌آید:


۱- سلیمان مظفری فرزند رحمان با نام مستعار ابوانصار– امین حسینی: وی دارای سابقه عضویت در گروهک‌های تروریستی کتائب، اخوان و القاعده است. حضور در مقر‌های گروهک تروریستی داعش در سوریه، خروج غیر قانونی از کشور، حضور در جنگ‌های داعش در موصل، فراگیری عملیات تروریستی به‌منظور اعزام به داخل کشور جهت اقدام تروریستی، تهیه سلاح و مواد منفجره، اجاره منزل امن جهت اسکان تیم ترور با استفاده از شناسنامه جعلی، بدرقه تیم ترور با ساک‌های حاوی اسلحه و مهمات از منزل امن به سمت تهران با اتومبیل پراید و ارتباط با اسماعیل صوفی بعد از عملیات تروریستی تهران جهت انتقال وی از منزل امن به محل امن دیگر، از جمله اقدام‌های مؤثری است که نامبرده در راستای اهداف شوم گروهک تروریستی داعش مرتکب گردیده است.
۲- اسماعیل صوفی فرزند مجید با نام مستعار احسان، برادر فریدون صوفی است که در عملیات تهران شرکت داشته و معدوم گردید. ارائه اطلاعات در خصوص وضعیت نقطه ­های کور مرزی به قیوم حق‌پناه فرمانده گروه به‌منظور ورود اعضای گروهک به کشور، شناسایی مسیر‌های مرزی و هدایت تیم تروریستی داعش، اسکان اعضای تیم تروریستی به مدت ۴۰ روز در مکان­‌های امن، تهیه اقلام پیش‌ساز بمب برای تیم تروریستی، اختفای سلاح و مهمات و انتقال جهت استفاده اعضای گروهک و تهیه مهمات جنگی مانند گلوله توپ، فشنگ و نارنجک از جمله اقدام‌های معدوم اسماعیل صوفی در حمایت از داعش است.
۳- رحمان بهروز فرزند کریم با نام مستعار جعفر:تهیه و جابه‌جایی محموله انفجاری و مهمات، خرید مایحتاج و انجام امور پشتیبانی و جابه‌جایی اعضای تیم از مسیر‌های امن درون استان کرمانشاه، شناسایی مسیر امن و جلب همکاری افرادی برای جلوداری و اسکورت تیم در مسیر انتقال از کرمانشاه به تهران و شناسایی و معرفی افراد و عناصر با سابقه به تیم تروریستی از اتهام‌های وی بود.
 ۴-سید ماجد مرتضایی فرزند سید حسن، او اقدام به جذب و معرفی عامل انتحاری (سریاس صادقی) و عامل انتحاری دیگر به‌نام چیاکو موالی به تیم تروریستی نموده است.
۵- سیروس عزیزی فرزند عبدالخالق با نام مستعار بهروز:عضویت در گروهک تروریستی داعش و علم و اطلاع از اهداف تروریست‌­ها جهت حمله تروریستی به تهران، همکاری با تیم تروریستی داعش از طریق انتقال عامل انتحاری (سریاس صادقی) به شهرستان‌های هم­جوار به منظور جذب عوامل انتحاری، انتقال سریاس صادقی به سنندج به منظور اجرای قرار‌های تشکیلاتی با هدف جذب و هسته‌سازی برای تیم‌های تروریستی، از جمله اقدام‌های معدوم عزیزی است.
۶- ایوب اسمعیلی فرزند حسین: با خودروی شخصی خود، تیم ترور را از مرز به شهرستان سر پل ذهاب انتقال می‌دهد و در ایام اقامت تیم در منطقه، در امر جابه‌جایی افراد، خرید مهمات جنگی، حمل و مخفی کردن چندین قبضه سلاح و مهمات تیم ترور و تهیه پیش‌ساز بمب ایفای نقش کرده است.
۷- خسرو رمضانی میراحمدی فرزند کاکا احمد با نام مستعار محسن: متهم با اطلاع از قصد گروه دایر بر اقدام‌های تروریستی در داخل کشور، نسبت به اسکان عناصر تروریست در منزل یکی از بستگان خود اقدام و با توجه به آشنایی با وضعیت جغرافیایی منطقه، مأموریت تهیه خانه امن و نقل و انتقال ایمن عناصر تروریستی را به عهده می‌گیرد.
۸- عثمان بهروز فرزند کریم با نام مستعار فردین، برادر رحمان بهروز از متهمان اصلی پرونده است که بواسطه برادرش با اعضای تیم آشنا شده است. وی با در اختیار گذاشتن چادر و منزل خود و تهیه غذا و آذوقه برای گروه، نسبت به اختفای افراد، حمل و جابه‌جایی آن­ها، تأمین نیازمندی‌­های تسهیلاتی و شناسایی معابر و خلأهای مرزی اقدام کرده است.
بنا بر اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، محکومان بلافاصله پس از حمله تروریستی دستگیر شده و پس از انجام تحقیقات قضایی، برای آنان حسب اقدامات مجرمانه ارتکابی به اتهامات بغی از طریق عضویت در گروهک تکفیری تروریستی داعش، معاونت در افساد فی‌الارض، قاچاق سلاح و مهمات (حین ورود به کشور) تقاضای مجازات و پس از دادگاه به اعدام محکوم شدند.
پس از اعتراض محکومان و وکلای مدافع آنها، شعبه سی و نهم دیوان عالی دادنامه صادره از دادگاه نخستین را تأیید کرده و با قطعیت یافتن دادنامه، مجازات اعدام با رعایت موازین شرعی و قانونی اجرا شد. بنا براین گزارش، پرونده در خصوص سایر متهمان و مرتبطان مفتوح است.