بازهم دروغ دلواپسان

آرمان- حمید شجاعی: تاکنون اصلاح‌طلبان را به خاطر برخی سخنانی که به گفته بعضی‌ها منافع و امنیت ملی را به خطر می‌انداخت سرزنش می‌کردند، اما مشخص نیست چرا افرادی که با اطلاعات بعضا غلط و ناقص خوراک خبری به بیگانگان می‌دهند برخوردی صورت نمی‌گیرد. در این راستا پس از سخنان مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارتباط با اعطای 2500 تابعیت به ایرانی‌ها در زمان اوباما؛ محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با از پایه دروغ خواندن این ادعا در واکنش به این اظهارات گفت: «اگر دوستان، آقایان دلواپس بدون اطلاع مذاکره‌کنندگان چنین امتیاز عجیب و غیرمعمولی را از آمریکا گرفته‌اند، خوب است اسامی این افراد را منتشر کنند.» باید دید با چنین اظهاراتی که خوراک خبری دشمنان را فراهم می‌کند با چه برخوردی از سوی هیأت نظارت بر نمایندگان و سایر دستگاه‌ها رو‌به‌رو خواهد شد.
دلواپسی‌های ناتمام
دلواپسان تاکنون با تخریب دولت در موارد گوناگون تلاش داشته‌اند دولت روحانی را ضعیف و ناکارآمد نشان دهند. این مساله را به وضوح و آشکارا می‌توان در تحرکات آنها دید. البته گرچه برخی از این افراد در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور دارند، اما شاید بهتر باشد ابتدا در مفاهیم امنیت ملی و منافع ملی بازتعریفی داشته باشند تا با تحرکات ضد امنیت ملی خوراک خبری برای دشمنان فراهم نکنند. بازی نخ‌نما شده دلواپسان در ابعاد تازه‌تری ادامه یافته و بازهم بحث تابعیت مضاعف در میان است. تاکنون چندین و چندبار دستگاه‌های دولتی اعم از وزارت اطلاعات، وزارت امورخارجه و سازمان امور اداری و استخدامی از عدم حضور دوتابعیتی‌ها در بدنه دولت و وابستگان آنها خبر داده‌اند، اما دلواپسان که به هر دری می‌زنند تا حسن روحانی و دولت متبوعش را زمینگیر کنند، نمی‌خواهند قبول کنند. مرغ دلواپسان یک پا دارد و در مقاطع مختلف یکی پس از دیگری با طرح مکرر حضور دوتابعیتی‌ها سعی در تشویش اذهان جامعه و تخریب دولت دارند. این نخستین بار نیست که دلواپسان دولت را در مظان اتهام قرار می‌دهند. کریمی قدوسی، حاجی دلیگانی، ابطحی و اکنون حجت‌الاسلام ذوالنوری از جمله افرادی هستند که به هیچ عنوان، کوچک‌ترین فرصت را برای حاشیه‌سازی علیه دولت از دست نمی‌دهند و با تمام توان آن را دنبال می‌کنند.
ماجرا چه بود


دو سال پیش بود که برخی سایت‌های معاند و ضد انقلاب از اعطای 2500 گرین‌کارت در راستای توافق برجام به ایرانی‌ها و خانواده‌هایشان خبر دادند که این مساله در همان زمان تکذیب شد، اما چندی پیش یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها با تکرار ادعایی که دو سال پیش ضد انقلاب مطرح کرده بود، گفت: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت، به آقایان حال بدهد، به 2500 نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندانشان جزو این 2500 نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا اخراج شوند، مشخص می‌شود چه کسانی زدوبند دارند و منافع ملی را به آب‌نبات آمریکا می‌فروشند.» حجت‌الاسلام ذوالنوری گفته: «باید دقیقا اعلام شود که فرزندان کدام مسئول در آمریکا زندگی می‌کنند و تابعیت و اقامت گرفته‌اند. نمی‌توان مردم را با کله‌معلق‌بازی و پشتک‌زدن قانع کرد. کسی که دل در گرو خارج دارد، نمی‌تواند منافع ملی را تأمین کند.» این مساله موجب شد تا رئیس‌جمهور آمریکا نیز از سخنان ذوالنوری استفاده کرده و در توئیتی بگوید: «تازه مشخص شده که دولت باراک اوباما در جریان توافق وحشتناک هسته‌ای ایران، به ۲۵۰۰ ایرانی از جمله مقام‌های دولتی(ایران) شهروندی آمریکا را داده است. این مساله چقدر مهم(و بد) است؟» گرچه مساله به همین‌جا ختم نشد چون برخی رسانه‌ها مدعی شدند که دو مقام دولت اوباما دادن اقامت به ایرانی‌ها را تکذیب کرده‌اند، اما مجتبی ذوالنوری در واکنش به این تکذیب و درخواست ارائه اسناد خود گفته است: «هرکس که یقه‌مان را گرفت، آن‌وقت اسناد را عندالاضطرار رو می‌کنیم.» حال پرسش اینجاست که اساسا این نوع حرکات در راستای منافع ملی است؟ اگر بجز حجت‌الاسلام ذوالنوری شخص دیگری این سخنان را اظهار می‌کرد متهم به دادن خوراک خبری به رسانه‌های بیگانه نمی‌شد؟ اینجاست که باید معنای امنیت ملی را در فکر برخی آقایان جست‌وجو کرد که اساسا تعریفشان از منافع ملی چیست.
اسامی را منتشر کنید
پس از اظهارات یک عضو کمیسیون امنیت ملی مبنی بر اعطای 2500 تابعیت به ایرانی‌ها در دولت اوباما و حواشی پیش آمده پس از آن وزیر امورخارجه کشورمان نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. به گزارش «الف»، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با تکذیب این خبر گفت: بنده که مذاکرات را انجام دادم این خبر را تکذیب می‌کنم. از پایه دروغ است. وزیر امورخارجه کشورمان ادامه داد: هیچ‌گاه این گونه مباحث(حتی درخواست مشروعی مثل لغو محدودیت تحرک دیپلمات‌های ایرانی در سازمان ملل متحد)، در مذاکرات و یا حواشی آن و یا به هر نحو دیگری مطرح نشده است. ظریف تاکید کرد: اگر دوستان آقایان دلواپس بدون اطلاع مذاکره کنندگان چنین امتیاز عجیب و غیرمعمولی را از آمریکا گرفته‌اند(که به گفته روز گذشته سخنگوی وزارت امورخارجه ترامپ حتی مسئولیتش با وزارت خارجه که طرف مذاکره ما بود نبوده و نیست) که این قدر با اطمینان از آن سخن می‌گویند، بحث دیگری است. خوب است اسامی این افراد را منتشر کنند.