دو انفجار بزرگ وزارت کشور سومالی را به لرزه درآورد

منابع خبری از وقوع دو انفجار بزرگ مقابل ساختمان وزارت کشور سومالی در موگادیشو خبر دادند.
به گزارش ایرنا، تارنمای «سومالی تایمز» نوشت: تروریست‌ها، دو خودرو بمب‌گذاری شده را مقابل ساختمان وزارت کشور منفجر کردند و پس از آن صدای تبادل آتش به گوش رسید.
براساس اعلام منابع خبری سومالیایی، مهاجمان ابتدا به وسیله یک خودرو بمب‌گذاری شده به ساختمان وزارت کشور سومالی که در منطقه‌ای امن و حفاظت شده قرار دارد، حمله کردند و کمی پس از آن یک خودرو بمب‌گذاری شده دیگر در این محل منفجر شد.
براساس آخرین گزارش‌ها،بر اثر این حملات تروریستی تاکنون8 نفر کشته و 17 تن زخمی شده‌اند و احتمال افزایش شمار قربانیان به دلیل شدت این انفجارها وجود دارد.


جنبش جوانان مجاهدین معروف به "الشباب" یک گروه سومالیایی است که از سال 2012بخشی از شبکه القاعده شده‌ است.این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال 2015 کنترل شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد.
برخی منابع شمار جنگجویان الشباب در سال 2014 را بین 7 تا 9 هزار نفر برآورد کرده بودند.
الشباب مهرماه سال گذشته یک حمله تروریستی بزرگ در موگادیشو انجام داد که بنا بر اعلام وزیر اطلاع‌رسانی این کشور، در اثر آن 358 نفر کشته و 228 نفر دیگر زخمی شدند.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: وام ضروری بازنشسته‌ها 5 میلیون تومان می‌شود دکتر ظریف: جهان مقابل آمریکا ایستاده است اعضای برجام متعهد به خرید نفت ایران شدند طوفان و رانش زمین در ژاپن 90 کشته برجای گذاشت ارتش سوریه بر جاده بین‌المللی دمشق – امان مسلط شد 8 عضو گروهک داعش اعدام شدند دعوت یک نماینده رژیم صهیونیستی از ولیعهد عربستان برای سخنرانی در مجلس این رژیم ارزش حیا در کلام امام صادق علیه‌السلام راه شفاف سازی اقتصاد دو انفجار بزرگ وزارت کشور سومالی را به لرزه درآورد کمیسیون انتخابات عراق اخبار درز یافته درباره نتایج بازشماری دستی آرا را رد کرد افزایش نگرانی‌ها از سرکوب شدید شیعیان در بحرین واکنش‌های متفاوت به بسته شدن تنگه هرمز؛ «ترس»، «سکوت» و «فرافکنی» اکونومیست: ائتلاف غرب متزلزل شده است استاد دانشگاه جرج واشنگتن: ترامپ قلدر است و باید در مقابلش ایستاد عربستان از سلاح‌های اسرائیلی در بمباران یمن استفاده می‌کند