دعوت یک نماینده رژیم صهیونیستی از ولیعهد عربستان برای سخنرانی در مجلس این رژیم

یک نویسنده عربستانی در مقاله‌ای، از افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی و دعوت یک نماینده اسرائیلی از ولیعهد عربستان برای سخنرانی در مجلس این رژیم ابراز خرسندی کرد و گفت که ولیعهد لحظه‌ای در پاسخ به این دعوت درنگ نمی‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، "دحام العنزی"، نویسنده عربستانی، در مقاله‌ای که در روزنامه "الخلیج" عربستان منتشر شد، به موضوع دعوت "یوسی یونا"، نماینده کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) از محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان برای حضور و سخنرانی در کنست، پرداخته است.
دحام العنزی در این مقاله نوشت: من نیز با این دعوت عضو کنست موافق هستم و نتانیاهو (نخست‌وزیر اسرائیل) اگر می‌خواهد شریکی واقعی در طرح صلح باشد بایستی با طرح صلح عربی موافقت کند و ولیعهد عربستان را برای سخنرانی در کنست به تل‌آویو دعوت کند.
العنزی افزود: من بر این باور نیستم که "سازنده صلحی" مانند محمد بن‌ سلمان وقتی متقاعد شود که اسرائیل رغبت واقعی به صلح دارد و می‌خواهد شریکی واقعی برای برقراری ثبات در منطقه و بازگشت صلح و آرامش به آن شود، لحظه‌ای در قبول آن دعوت درنگ کند.


این نویسنده عربستانی مدعی شد، جریان‌های اسلامی مانند جنبش "حماس"، "اخوان‌المسلمین" و "حزب‌الله لبنان" و همچنین گروه‌های تروریستی داعش و القاعده با شعار قضیه فلسطین ساده‌لوحان را فریب می‌دهند، لذا باید این قضیه که همگان را طی دهه‌های طولانی رنجانده و بهانه‌ای به تمامی "تروریست‌های" جهان داده است، حل و فصل شود.
این نویسنده در ادامه مقاله خود، خواستار افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در عربستان سعودی شد و با رسمیت دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی اشغالی، توصیه کرد که عربستان سعودی نیز سفارتش در قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل افتتاح کند.
وی همچنین ضمن خواستار عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان تصریح کرد: مصلحت اقتضا می‌کند که اسرائیل برای مقابله با آنچه "طرح‌های ایرانی و ترکیه" می‌خواند، با عربستان هم‌پیمان شود.
دحام العنزی در پایان این مقاله، بر تمایل خود و دیگر شهروندان سعودی برای سفر به اراضی اشغالی و دیدار از صهیونیست‌ها تاکید کرد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: وام ضروری بازنشسته‌ها 5 میلیون تومان می‌شود دکتر ظریف: جهان مقابل آمریکا ایستاده است اعضای برجام متعهد به خرید نفت ایران شدند طوفان و رانش زمین در ژاپن 90 کشته برجای گذاشت ارتش سوریه بر جاده بین‌المللی دمشق – امان مسلط شد 8 عضو گروهک داعش اعدام شدند دعوت یک نماینده رژیم صهیونیستی از ولیعهد عربستان برای سخنرانی در مجلس این رژیم ارزش حیا در کلام امام صادق علیه‌السلام راه شفاف سازی اقتصاد دو انفجار بزرگ وزارت کشور سومالی را به لرزه درآورد کمیسیون انتخابات عراق اخبار درز یافته درباره نتایج بازشماری دستی آرا را رد کرد افزایش نگرانی‌ها از سرکوب شدید شیعیان در بحرین واکنش‌های متفاوت به بسته شدن تنگه هرمز؛ «ترس»، «سکوت» و «فرافکنی» اکونومیست: ائتلاف غرب متزلزل شده است استاد دانشگاه جرج واشنگتن: ترامپ قلدر است و باید در مقابلش ایستاد عربستان از سلاح‌های اسرائیلی در بمباران یمن استفاده می‌کند