مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: وام ضروری بازنشسته‌ها 5 میلیون تومان می‌شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میزان وام ضروری بازنشستگان از شهریورماه امسال از چهار میلیون تومان به پنج میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
جمشید تقی زاده اظهار داشت: بازنشستگان متقاضی دریافت این وام می‌توانند از طریق سیستم مکانیزه صندوق ثبت‌نام کنند و اولویت با افرادی است که وامی به آنها اعطا نشده باشد و سپس نوبت به افرادی که وام‌های دیگری دریافت کرده‌اند، خواهد رسید.
وی توضیح داد: براساس همکاری‌هایی که با بانک صادرات انجام شده است، تلاش می‌شود تعداد دریافت کنندگان وام‌های ضروری از 300 هزار نفر در سال گذشته به 400 هزار نفر در سال جاری افزایش یابد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: 85 درصد بازنشسته‌ها وام ضروری را دریافت کرده‌اند و 15 درصد باقیمانده در اولویت دریافت این وام هستند.


تقی زاده ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشور دومین بنگاه بزرگ کشوری است که یک میلیون و 400 هزار بازنشسته را تحت پوشش قرار داده است و 56 درصد از این افراد، بازنشسته آموزش و پرورش هستند.
وی خاطرنشان کرد: از سال جاری در زمینه معیشت، سفرهای زیارتی و سیاحتی، درمان، ورزش و پیشگیری از بیماری‌ها اقدامات خوبی در صندوق برای بازنشسته‌ها انجام شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فراهم شدن مقدمات لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. پیگیر قوانین حمایتی برای بازنشستگان در مجلس هستیم.
تقی زاده اظهار داشت: 19 درصد این همسازی انجام شده است و حداقل حقوق بازنشسته‌ها از یک میلیون و 800 هزار تومان به 2 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافته است.
وی همچنین از ایجاد خانه‌های امید در شهرهای بالای پنج هزار نفر خبر داد و گفت: نشاط افزایی و افزایش فعالیت و امید در بازنشستگان را از طریق توسعه خانه‌های امید دنبال می‌کنیم؛ اختیارات ویژه‌ای به کانون‌های بازنشستگی می‌دهیم و بخشی از امور را تفویض می‌کنیم.
تقی زاده افزود: سعی می‌کنیم سهمیه سفرها را از 100 به 200 هزار مورد افزایش دهیم، کمک هزینه 660 هزار تومانی سفر را به 740 هزار تومان برسانیم، بسته سفر تعریف و تا یک ماه آینده بسته حمایتی درمان و بیمه تکمیلی را ارائه کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشستگان نیز ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در این بانک تخصص و تحصیلات فرزندان بازنشستگان را وارد و تلاش می‌کنیم در بکارگیری نیرو در شرکت‌ها و بخش‌های زیرمجموعه، فرزندان بازنشستگان در اولویت باشند.
وی با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای افزایش امید به زندگی بازنشستگان کوتاهی نمی‌کنیم، افزود: در تلاشیم بتوانیم دبیرخانه صندوق‌های بازنشستگی را تشکیل دهیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیش از 30 هزار بیمار صعب العلاج بازنشسته تحت پوشش این صندوق هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون خدماتی در بخش بهداشت دندان به بازنشستگان تحت پوشش ازسوی این صندوق ارائه نمی‌شد، تلاش داریم در بسته‌های درمانی این موارد را به خصوص برای این گروه از بیماران بگنجانیم.
تقی زاده همچنین از ارائه رفاه کارت به بازنشستگان خبر داد و گفت: این بحث در دستورکار صندوق است و قصد داریم در قالب آن از شهریور ماه کارت رفاه یک میلیون تومانی به هر بازنشسته تعلق گیرد.
تقی زاده درباره اظهارات سال گذشته وزیر رفاه مبنی بر تخصیص اعتبار 3400 میلیاردی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: از این 3400 میلیارد تومان، حدود 1200 میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان لشکری و 2200 میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان کشوری بود که محقق و افزایش 19 درصدی حقوق اعمال شد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: وام ضروری بازنشسته‌ها 5 میلیون تومان می‌شود دکتر ظریف: جهان مقابل آمریکا ایستاده است اعضای برجام متعهد به خرید نفت ایران شدند طوفان و رانش زمین در ژاپن 90 کشته برجای گذاشت ارتش سوریه بر جاده بین‌المللی دمشق – امان مسلط شد 8 عضو گروهک داعش اعدام شدند دعوت یک نماینده رژیم صهیونیستی از ولیعهد عربستان برای سخنرانی در مجلس این رژیم ارزش حیا در کلام امام صادق علیه‌السلام راه شفاف سازی اقتصاد دو انفجار بزرگ وزارت کشور سومالی را به لرزه درآورد کمیسیون انتخابات عراق اخبار درز یافته درباره نتایج بازشماری دستی آرا را رد کرد افزایش نگرانی‌ها از سرکوب شدید شیعیان در بحرین واکنش‌های متفاوت به بسته شدن تنگه هرمز؛ «ترس»، «سکوت» و «فرافکنی» اکونومیست: ائتلاف غرب متزلزل شده است استاد دانشگاه جرج واشنگتن: ترامپ قلدر است و باید در مقابلش ایستاد عربستان از سلاح‌های اسرائیلی در بمباران یمن استفاده می‌کند