پيشخوان


اجراي حکم اعدام 8 عنصر گروهک داعش
حکم اعدام ۸ نفر از اعضاي گروهک سلفي- تکفيري داعش مرتبط با حمله به ساختمان مجلس شوراي اسلامي‌و مرقد مطهر حضرت امام خميني (ره) با رعايت موازين شرعي و قانوني اجرا شد. اين هشت نفر با عوامل اصلي به شهادت رساندن و مجروح نمودن تعدادي از هموطنان بيگناه در حمله به ساختمان مجلس همکاري مستقيم داشته و با علم و آگاهي از هدف و قصد عوامل گروهک تروريستي، آنان را پشتيباني، تأمين مالي و تسليحاتي کرده ‌اند.
پیش بینی شعبه ويژه‌ رسيدگي به پرونده سکه و ارز
رييس کل دادگستري استان تهران گفت که به دستور رييس قوه قضاييه براي پيگيري پرونده بازار سکه و ارز، شعبه ويژه‌اي در دادسرا پيش‌بيني شده است.غلامحسين اسماعيلي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: در حوزه بازار سکه و ارز در مراجع قضايي تشکيل پرونده شده و تاکنون کيفرخواستي براي اين پرونده‌ها صادر نشده است.رييس کل دادگستري استان تهران تصريح کرد: از ناحيه دادسرا دستوراتي خطاب به ضابطين، بانک مرکزي و بخش‌هاي مختلف صادر شده و استعلاماتي نيز از آنها به عمل آمده است. دستگيري‌هايي هم از ناحيه پليس در اجراي دستورات مقامات قضايي دادسرا صورت گرفته است.وي در پايان با تاکيد بر اينکه موارد اعلام شده در حال حاضر در دادسرا مطرح و در مرحله تحقيقات مقدماتي است، خاطرنشان کرد: چنانچه پس از تکميل تحقيقات در ارتباط با برخي از اين افراد مجرميت احراز شود پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.


معرفي گزارشگر جديد سازمان ملل
شوراي حقوق بشر سازمان ملل يک حقوق‌دان پاکستاني را به عنوان گزارشگر ويژه امور مربوط به حقوق بشر در ايران معرفي کرده است.به گزارش ايسنا، در سي‌هشتمين نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل، جاويد رحمان که استاد حقوق در دانشگاه برونل لندن است، به عنوان گزارشگر ويژه جديد سازمان ملل درخصوص موضوعات حقوق بشري در ايران معرفي شد.وي جايگزين عاصمه جهانگير شده است که چندي پيش در اثر سکته قلبي درگذشت.آن‌طور که وب‌سايت دانشگاه برونل تشريح کرده، جاويد رحمان علاقمند به تحقيق در زمينه قوانين اسلامي، حقوق بين‌الملل و مسايل حقوق بشري است.بنابر گزارش بي‌بي‌سي، گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ايران در صورت تمديد ماموريتش، حداکثر به مدت ۶ سال مي‌تواند در اين سمت فعاليت کند.
فرصت کوتاه احزاب براي اعتراض
مديرکل سياسي وزارت کشور اعلام کرد احزاب از 14 تير تا 14 مردادماه فرصت دارند تا نسبت به نظر وزارت کشور درباره وضعيتشان، اعتراض خود را اعلام کنند. بهرام سرمست به ايرنا گفت: پيش از اين به احزاب اعلام شده بود گزارش‌هاي تطبيق خود را با قانون جديد احزاب ارائه کنند. 14 خردادماه پايان زمان ارائه گزارش‌ها بود و اکنون ما نواقص پرونده‌ها را درآورده‌ايم.دبير کميسيون ماده 10 احزاب گفت: احزاب تا 14 مردادماه فرصت دارند نواقص پرونده را برطرف يا اعتراض خود را مطرح کنند.سرمست افزود: بعد از پايان اين فرصت يک ماهه، کميسيون ماده 10 احزاب سه ماه براي رسيدگي به اين اعتراض‌ها فرصت دارد و بعد از آن، نتايج نهايي بررسي‌ها اعلام خواهد شد