تقدیر فرمانده از رئیس جمهور

سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی تقدیر آمیز مواضع اخیر رئیس‌جمهور  در سفر به اروپا در قبال آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را ستودنی و مایه مباهات و افتخار دانست و تاکید کرد: «دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.» به گزارش فارس، متن پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به این شرح است:«بسم ا... الرحمن الرحیم. برادر بزرگوار جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران. سلام علیکم. آن چه از فرمایش های حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر این که اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نیست و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است. حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جناب عالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه، ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم. برادرتان قاسم سلیمانی.» این نامه یک روز پس از مواضع صریح دکتر روحانی در سوئیس منتشر شد. رئیس جمهور کشورمان که به اروپا سفر کرده است، دو روز پیش در اولین مقصد خود در سوئیس، درباره ایجاد محدودیت برای صدور نفت ایران به آمریکایی ها هشداری شدیداللحن داد و گفت: «اگر نگذارند نفت ایران صادر شود، معنی اش این است که نفت کل منطقه صادر نخواهد شد. اگر شما توانستید، این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.» براساس گزارش ایرنا خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس این سخنان روحانی را تهدید ایران علیه آمریکایی ها برای بستن تنگه هرمز توصیف کرد. همچنین رئیس جمهور کشورمان  دربرابر اظهارات  آلن برسه  رئیس جمهور سوئیس که مدعی شده بود با روحانی درباره به رسمیت شناختن اسرائیل گفت و گو کرده است،  تاکید کرده بود: «صراحتا به ایشان گفتم ایران رژیم صهیونیستی را نامشروع و اقداماتش در منطقه را تجاوزکارانه می داند و محکوم می کند.»  رئیس جمهور روز گذشته نیز در ادامه سفر اروپایی خود در اتریش در واکنش به سخنان  حمایت آمیز سباستین کورتس از رژیم صهیونیستی به صراحت  با بیان این که بدهکاری تاریخی اروپا به یهودیان، ربطی به ما ندارد، تاکید کرد :
"یهود به ما ایرانی‌ها بدهکار است. منجی آن‌ها در بابل بودیم. با یهودیان دنیا رابطه نزدیکی داریم اما صهیونیست‌ها اشغال گر هستند".
واکنش کاربران توئیتر به نامه حاج قاسم
نامه تقدیر آمیز حاج قاسم سلیمانی روز گذشته در شبکه های اجتماعی و به خصوص توئیتر نیز بازتاب داشت و با استقبال کاربران همراه شد. برخی از این توئیت ها را می خوانید:


- پیام امروز #حاج‌قاسم زدن امضا پای تهدید قاطع #رئیس‌جمهور بود.
- نامه #سردار_سلیمانی به روحانی در پی مواضع اخیرش حاوی سه نکته‌ مهم است: - اول این که به وی برادرانه یادآوری می‌کند که مسیر #انقلابی_گری همین است. – دوم، به وی اطمینان می‌دهد قطع صادرات نفت از منطقه، کاملا عملی و شدنی ا‌ست! - و سوم این که اخطار مهمی به دشمن است.
وقتی #فرمانده گرا می دهد یعنی سربازها همگی به خط شوند دشمن نفاق و تفرقه و اختلاف را هدف گرفته، پشت به پشت، صف به صف علیه آمریکا خواهیم ایستاد.
واکنش آشنا به نامه سردار سلیمانی به رئیس‌جمهوری
همچنین به گزارش ایسنا حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری با اشاره به نامه سرلشکر سلیمانی به رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏نامه سردار به رئیس ‌جمهور مهم‌ترین سند هماهنگی مطلق نیروی نظامی و مدیریت سیاسی کشور تحت زعامت ولایت امر برای هر سیاستی است «که مصلحت نظام اسلامی باشد». واقعیت این است که دکتر روحانی همان است که بود. هم مرد مذاکره است هم مرد مبارزه؛ او مرد روزهای سخت است.‏سپاهیان قدیمی و اصیل او را به‌خوبی می‌شناسند.»