حمایت قلعه‌نویی از برانکو و انتقاد از کی‌روش؛

قلعه‌نویی درباره قرارداد کی‌روش، عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی نسبت به رقبای آسیایی و همین‌طور حواشی پس از جام صحبت کرد و همچنین مدعی شد که کارشناسان نباید در مورد تیم ملی نظر بدهند بلکه عادل فردوسی‌پور باید در مورد تیم ملی و کی‌روش صحبت کند.
سرمربی سپاهان گفت: باید دو نگاه داشته باشیم؛ قبل از جام‌جهانی ما عملکرد بسیار خوبی داشتیم و به جام‌جهانی رفتیم و به قول آقایان، آقای فردوسی‌پور که حرکت‌هایی می‌کنند که دو هزار تبلیغات این کار را نمی‌کند ولی وقتی وارد جام‌جهانی شدیم، گفتند گروه مرگ که شما دیدید ما گروه مرگ نبودیم. اینکه بچه‌ها زحمت کشیدند، واقعا با تمام وجودشان تلاش کردند و من در صفحه شخصی‌ام تشکر کردم. اما اگر نگاه فنی داشته باشیم باید با مردم روراست باشیم.
قلعه‌نویی در مورد حواشی پیش آمده میان برانکو و کی‌روش تاکید کرد: تعجب کردم که چرا آقای کی‌روش این حرف‌ها را زد. به هر حال مردم شاد بودند. به هر حال برانکو مربی بزرگ و انسان‌مداری است. و برای فوتبال ایران زحمت کشیده است. اینکه 24 ساعت بعد از جام‌جهانی این صحبت‌ها مطرح می‌شود، تعجب‌آور است. در خصوص عملکرد تیم ملی باید از آقای عادل فردوسی‌پور بپرسید و هر کس هم راجع به تیم ملی صحبت کند به چشم نمی‌آید! فردوسی‌پور هر وقت دلش بخواهد یک خطی را دنبال می‌کند و موضوع را به آن سمت می‌کشاند و هر کاری که دلش می‌خواهد در فوتبال انجام می‌دهد. متاسفانه کسی نیست بخواهد جلوی او را بگیرد. متاسفانه گروهی وجود دارند و هر کاری که دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند. فقط من برای برانکو متاسفم زمانی که مربی تیم ملی بود عادل فردوسی‌پور را نداشت.
او ادامه داد: هر کس که عادل‌ فردوسی‌پور را داشته باشد می‌تواند موفق شود. متاسفانه این بدبختی فوتبال ایران است که یک آدم می‌تواند هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. متاسفانه برانکو از نظر من بدشانسی آورد که چنین آدمی را زمان خودش نداشت. راجع‌ به عملکرد تیم ملی فوتبال من و امثال من نباید صحبت کنیم، باید امثال عادل فردوسی‌پور و تیمش صحبت کنند. امثال ما حق صحبت کردن نداریم و فقط امثال عادل فردوسی‌پور راجع ‌به فوتبال می‌توانند صحبت کنند.


سرمربی سپاهان درباره عملکرد بازیکنان داخلی گفت: تیم ملی در کل عملکرد خوبی داشت، خوب دویدند، زحمت کشیدند و نتیجه گرفتند. ولی در برنامه‌های دیگر باید کادر فنی صحبت کند، اما در کل عملکرد بازیکنان داخلی و خارجی در تیم ملی راضی‌کننده بود ولی چون بازیکنان داخلی را تحقیر کرده بودند به نظرم این بازیکنان نشان دادند کیفیت بالایی دارند.
قلعه‌نویی درباره اختلافات برانکو و کی‌روش اضافه کرد: بهترین دوران فوتبال ایران همین زمان است که تیم ملی در جام‌جهانی روسیه حضور داشت. از همه نظر شرایط برای تیم ملی مهیا بود. فقط بازی‌های دوستانه به علت مسایل سیاسی برای تیم ملی کم بود و متاسفانه نتوانستند بازی‌های تدارکاتی خوبی را انجام دهند. این موضوع نه تقصیر مربیان داخلی است و نه سازمان لیگ. این اتفاق به فدراسیون فوتبال و مسوولانی که فوتبال ایران را اداره می‌کنند مربوط می‌شود. ولی همه این موضوعات و بحث‌هایی که می‌شود به نظرم من بیهوده است. شما باید به صحبت‌های عادل فردوسی‌پور گوش دهید تا ببینید چه چیزی می‌گوید تا همه دنبال صحبت‌های این آدم بروند! متاسفانه وزیر ورزش، رییس فدراسیون و کارشناسان فوتبال صحبت‌های تاثیرگذاری نمی‌توانند انجام دهند.