حمله نیرو‌های سعودی به منازل شیعیان در تاروت

نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی روز سه شنبه زهیر بوصالح، شهروند شیعی استان الخبر این کشور را به دلیل اقامه نماز جماعت در منزل خود بازداشت کردند.
پایگاه خبری «مرآه البحرین» به نقل از یک منبع محلی در قطیف نوشت:نیرو‌های سعودی بوصالح را در حالی که برای انجام مراجعات روتینی به دادگاه عالی قطیف می‌رفت بازداشت کردند. این منبع درباره سرنوشت بوصالح گفته است که نیرو‌های سعودی وی را به ساختمان استخبارات قطیف برده و تحت بازجویی قرار داده‌اند. منبع مذکور افزوده است که بازداشت بوصالح به بهانه اجرای حکم شش ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق به اتهام اقامه نماز جماعت براساس مذهب شیعه در منزل خود واقع در شهر «الثقیه» در منطقه الخبر واقع در شرق عربستان صورت گرفته است. این شهروند عربستانی در پی ممانعت از اقامه نماز جماعت از سوی شیعیان در مساجد شهر الخبر و بستن نمازخانه‌های شیعیان، اقدام به اقامه نماز جماعت در منزل خود کرده بود.
مقامات سعودی مدعی هستند که بوصالح با اقامه نماز جماعت شیعه در منزلش، قوانین این کشور را زیرپا گذاشته است. از سوی دیگر مرآه الجزیره به نقل از منابع محلی گزارش داد که ده‌ها نفر از عناصر نیرو‌های مأموریت ویژه و نیرو‌های ادارات بازجویی عربستان با خودرو‌های زرهی به منازل شهروندان در جزیره تاروت در استان قطیف حمله کردند. براساس اعلام منابع محلی در قطیف، خودرو‌های زرهی بسیاری از راه‌های منطقه را بستند و روند تردد در این منطقه را مختل کردند. منابع مذکور تأکید می‌کنند که نیرو‌های سعودی در استان قطیف به منزل شهید زاهر البصری حمله کردند و به ریخت و پاش در آن پرداختند.