پاسخ منفی چین به آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری  هفتگی با درخواست‌های آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران
مخالفت کرد.
به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «لو کانگ» سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سؤالی درباره درخواست آمریکا در توقف خرید نفت خام از ایران و میزان همراهی پکن با واشنگتن در این زمینه، پاسخ داد: در ارتباط با این سؤال باید بگویم که چین همواره مخالف تحریم‌های یک جانبه و گسترش قلمرو قضایی خارج از حیطه صلاحیت است. چین و ایران دوست هم هستند و ما روابط و همکاری‌های خود با ایران را در چارچوب تعهدهای مرتبط با قوانین بین‌المللی حفظ می‌کنیم.
به گزارش فارس، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با امتناع از اظهار‌نظر درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر اینکه آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را کاهش دهد، افزود که این مسئله هدف آمریکا است و آن را اجرا نیز می‌کنند.


گفتنی است روحانی در روزهای گذشته در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس گفته بود:«آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند بطور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید».
در روزهای گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:عربستان به ترامپ اطمینان داده است که این کشور در صورت نیاز می‌تواند تولید نفت را افزایش دهد و ریاض دارای 2 میلیون بشکه ظرفیت تولید ذخیره است که می‌تواند جهت آرام کردن بازار و جبران کاهش عرضه ایران و ونزوئلا به بازار سرازیر شود.
ترامپ روز شنبه در توئیتی نوشت که عربستان موافقت کرده که تولید نفت خود را به میزان 2 میلیون بشکه افزایش دهد، هرچند که کاخ سفید در بیانیه‌ای که متعاقبا منتشر کرد از این ادعا عقب‌نشینی نمود.
 به گزارش تسنیم، در حالی که ترامپ خواستار افزایش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت عربستان شده،تحلیلگران معتقدند عربستان با هر سناریویی به زحمت می‌تواند تولید خود را تنها یک میلیون بشکه افزایش دهد.
سایر اخبار این روزنامه
قدردانی رهبر انقلاب از روحیه و خدمات مردمی امام‌ جمعه خرمشهر دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! نفوذ اجتماعی در پسابرجام!(یادداشت میهمان) بادبادک‌های یک یورویی فلسطینی‌ها میلیون‌ها یورو به ما خسارت زد یارانه 600 میلیارد تومانی دولت به واردکنندگان خودرو شهید محمدابراهیم رشید هم تخریبچی ماهر و هم استاد اخلاق بود پروژه عظیم آبرسانی خرمشهر و آبادان به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه به نتیجه رسید قدردانی سرلشکر سلیمانی از مواضع ضدآمریکایی و ضد صهیونیستی روحانی پاسخ منفی چین به آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران پلیس بلژیک به کاهدان زد /فرد بازداشتی، عضو مرکزیت منافقین است(خبر ویژه) قاسمی: سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه احضار شد مبارزه ایران با تروریسم، امنیت‌آفرین و به نفع منطقه و جهان بوده است حضور حجت‌الاسلام رئیسی در بازار رضا(ع)مشهد برای شنیدن مشکلات مردم کشوری که 15 همسایه دارد می‌تواند اثر بسیاری از تحریم‌ها را به حداقل ممکن برساند اغتشاشگران بازار تهران را شناسایی کنید دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه!