پروژه عظیم آبرسانی خرمشهر و آبادان به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه به نتیجه رسید

غلامرضا شریعتی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با اتصال خط لوله آبرسانی غدیر در تقاطع محور حمیدیه به سوسنگرد، این خط تکمیل شده و دیشب پس از شست‌وشو به صورت آزمایشی آبگیری شد.
وی تصریح کرد: این طرح از قبل در دست اجرا و طبق برنامه در دست پیگیری بود و این کار جهادی به تمام معنای کلمه از 10 ماه پیش شروع شده بود و کاری که در حالت استاندارد برای اجرای آن 24 ماه وقت لازم بود ظرف10تا 11ماه انجام شد.
استاندار خوزستان افزود: اتصال آخر این طرح انجام شده و شامگاه دیشب آب در این خط پمپاژ شد و کل آب مورد نیاز مردم آبادان، خرمشهر و شادگان از 14 تیرماه از طرح غدیر تامین می‌شود و پس از آن کار در سایر بخشهای این طرح (برای بقیه مناطق استان )پیگیری خواهد شد،
شریعتی یادآورشد: کار در خط دوم اهواز پیگیری می‌شود و به سمت دز حرکت می‌کنیم تا آب را از دز برای مردم تامین کنیم.


استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: به زودی و با تعیین تکلیف و تکمیل آبگیر سد دز و ساخت آن، خط لوله به سمت دز تکمیل خواهد شد.
وی با تقدیر از صبوری و شکیبایی مردم آبادان و خرمشهر اظهار داشت: در این چند روز کار فشرده دست کم ده نفر از کارگران در اثر کار در دمای بالای 50 درجه استان و شرایط سخت کاری دچار گرمازدگی شدند که این دستاورد را نشانه تعهد همه مجریان درقبال مردم می‌دانم.
شریعتی در بخش دیگر سخنان خود از قرارگاه خاتم، موسسه اروندان و سایر مجریان این طرح بخاطر تسریع در به سرانجام رساندن کار تقدیر و تشکر کرد.
به گفته مسئولان سازمان آب و برق خوزستان دست‌اندرکاران طرح، پس از اعلام وضعیت اضطراری در منطقه، با بکارگیری 537 نیروی عملیاتی در قالب 25 اکیپ به صورت شبانه‌روزی، موفق شدند در کمترین زمان ممکن، خط دوم آبرسانی غدیر را به سرانجام برسانند.
براساس این گزارش برای تکمیل خط 2000 میلی‌متری انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه، پنج هزار و 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی طرح آب‌رسانی غدیر هزینه شده است.
سایر اخبار این روزنامه
قدردانی رهبر انقلاب از روحیه و خدمات مردمی امام‌ جمعه خرمشهر دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! نفوذ اجتماعی در پسابرجام!(یادداشت میهمان) بادبادک‌های یک یورویی فلسطینی‌ها میلیون‌ها یورو به ما خسارت زد یارانه 600 میلیارد تومانی دولت به واردکنندگان خودرو شهید محمدابراهیم رشید هم تخریبچی ماهر و هم استاد اخلاق بود پروژه عظیم آبرسانی خرمشهر و آبادان به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه به نتیجه رسید قدردانی سرلشکر سلیمانی از مواضع ضدآمریکایی و ضد صهیونیستی روحانی پاسخ منفی چین به آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران پلیس بلژیک به کاهدان زد /فرد بازداشتی، عضو مرکزیت منافقین است(خبر ویژه) قاسمی: سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه احضار شد مبارزه ایران با تروریسم، امنیت‌آفرین و به نفع منطقه و جهان بوده است حضور حجت‌الاسلام رئیسی در بازار رضا(ع)مشهد برای شنیدن مشکلات مردم کشوری که 15 همسایه دارد می‌تواند اثر بسیاری از تحریم‌ها را به حداقل ممکن برساند اغتشاشگران بازار تهران را شناسایی کنید دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه!