دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه!

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت نظارت پلیس در بازار ارز و سکه گفت: «سلطان سکه» فردی است که در بازار قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد که بعد از چهار ماه کار اطلاعاتی با تلاش کارآگاهان پلیس دستگیر شد.
وی تصریح کرد: این فرد طی 10 ماه فعالیت خود، براساس 500 سند و مدرکی که درخصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی داشته و در این مدت حدود 2 تن سکه جمع کرده است.
وی گفت: نفرات این فرد برایشان قیمت سکه مهم نبود؛ هر وقت سلطان سکه اراده می‌کرد افرادش برایش سکه‌های موجود بازار را می‌خریدند و او قیمت سکه را تغییر می‌داد.
سردار رحیمی ادامه داد: سلطان سکه فردی 58 ساله و سابقه‌دار است که پسرش نیز چندی پیش دستگیر و هم‌اکنون با سند آزاد است.


وی در ادامه به دستگیری دو اخلالگر دیگر که بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان سکه خریداری کرده بودند‌اشاره کرد و گفت: این افراد بعد از کلاهبرداری از ده‌ها نفر متواری شده بودند که دو هفته پیش در مخفیگاه‌شان در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: از این افراد بیش از ۲۰ کیلو سکه و طلا کشف و ضبط شد.
همه واردکنندگان موبایل متخلف هستند
رئیس‌پلیس پایتخت با‌اشاره به بررسی شرکت‌های واردکننده موبایل با ارز دولتی توسط ۱۲ تیم ویژه پلیس، گفت: همه ۳۵ شرکت لیست ارزبگیران دولتی برای موبایل تخلف داشته‌اند.
سردار رحیمی با بیان اینکه از میان 35 شرکت واردکننده موبایل با ارز دولتی، هر 35 شرکت مرتکب تخلف شده بودند، گفت: به دنبال انتشار لیست این شرکت‌ها 12 تیم از پلیس آگاهی با همراهی بانک مرکزی، تعزیرات، وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به این موضوع وارد شدند و مشخص شد این 35 شرکت 86 میلیون یورو، 41 میلیون یوآن چین و 18 میلیون درهم امارات برای واردات موبایل و تجهیزات الکترونیکی، ارز دولتی دریافت کرده‌اند و در نهایت طی 2 ماه 400 هزار گوشی موبایل از چهار برند معروف به کشور وارد کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد همه این 35 شرکت یا ارز دولتی دریافت کرده را بطور کامل در بازار آزاد به فروش رسانده یا برای سندسازی بخشی از این ارز را در واردات موبایل هزینه کرده و مابقی را در بازار آزاد فروخته‌اند یا تجهیزات وارد شده با این ارز دولتی را با قیمت آزاد در بازار فروخته یا آنکه کالاهای وارد شده را در انبارهای خود احتکار کرده‎اند.
رحیمی تاکید کرد: در بررسی‌های تکمیلی که همگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مذکور صورتجلسه شده مشخص شد 300 هزار دستگاه گوشی تلفن از بین 400 هزار گوشی وارد شده با ارز دولتی با قیمت ارز آزاد در بازار به فروش رسیده و یکصد هزار گوشی تلفن همراه نیز در انبارها احتکار شده بود که با هماهنگی مقام قضایی این تجهیزات توقیف شد.
به گفته رحیمی علاوه‌بر گوشی موبایل، مقادیر قابل توجهی لپ‌تاپ و قطعات کامپیوتر با ارز دولتی وارد کشور شده که متاسفانه همه آنها به قیمت ارز آزاد در بازار به فروش رفته‌اند.
وی در پایان با ‌اشاره به پیگیری پلیس درباره شرکت‌هایی که ارز دولتی برای واردات اقلام ضروری دریافت کرده‌اند و تخلفاتی در این بخش مرتکب شده‌اند، گفت: پلیس به صورت ویژه رسیدگی به پرونده تخلف شرکت‌هایی که ارز 4200 تومانی گرفته‌اند را در دستور کار خود دارند و گرچه برخی از این شرکت‌ها به محض اطلاع ورود پلیس به این پرونده سندسازی برای وارداتشان را آغاز کردند و حتی دو شرکت نیز اقدام به جابجایی دفاتر خود کردند ولی ما با هماهنگی قضایی بررسی این پرونده را تکمیل خواهیم کرد و پس از آن موضوع اخذ ارز دولتی توسط دیگر شرکت‌های واردکننده در حوزه لوازم آرایشی و همچنین خودرو را در دستور کار داریم.
عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: 35 شرکت در زمینه واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و قطعات کامپیوتر، ارز دولتی را دریافت کردند، 220 میلیون دلار برای این 35 شرکت اختصاص داده شد، اما متأسفانه بعد از بررسی‌ها معلوم شد که تمام این 35 شرکت تخلف کرده‌اند.
سردار رحیمی در تشریح تخلفات این 35 شرکت گفت: بیش از 12 تیم از مأموران پلیس آگاهی در معیت بانک مرکزی، سازمان تعزیرات، وزارت صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرف‌کننده با محوریت پلیس آگاهی کار بررسی از این 35 شرکت را آغاز کردند.
وی افزود: براساس اطلاعات، 86 میلیون یورو، 41 میلیون یوآن چین و 18 میلیون درهم امارات به این 35 شرکت پرداخت شد و این 35 شرکت جمعا 400 هزار گوشی موبایل از چهار برند معروف وارد کشور کردند.
وی اعلام کرد: متأسفانه براساس اسناد موجود 300 هزار گوشی وارد شده توسط این شرکت‌ها تماما به قیمت ارز آزاد فروخته شد و 100 هزار گوشی نیز در انبارها احتکار شده بود که توسط پلیس توقیف شد.
تخلف۲میلیارد دلاری صرافها با کارت ملی معتادان!
وی به دستگیری تعدادی از صرافی‌ها‌اشاره کرد و گفت: با‌اشراف اطلاعاتی و بررسی سامانه سنا مشخص شد تعدادی از صرافی‌ها کارت ملی بالغ بر 1800 نفر را به قیمت 30 تا 50 هزار تومان اجاره کرده و با کارت آنها دلار دولتی دریافت کرده و در بازار به قیمت آزاد فروخته‌اند. سردار رحیمی ادامه داد: این صرافی‌ها از نیمه دوم سال گذشته این فعالیت را شروع کرده بودند که بررسی‌های پلیس حکایت از آن دارد که 2 میلیارد دلار توسط این صرافی‌ها و به واسطه اجاره 1800 کارت ملی از افراد معتاد و بیکار دریافت کردند.
کشف ۱۶۰ هزار دلار تقلبی از باند 6 نفره
فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به انهدام باند 6 نفره‌‌ای که اقدام به جعل دلار می‌کردند پرداخت و گفت:‌ با‌اشراف اطلاعاتی پلیس، اعضای این باند جعل دلار شناسایی و هر 6 نفر آنها دستگیر شدند.
وی گفت: از این افراد بالغ بر ۱۶۰ هزار دلار مجعول کشف و ضبط شد. این افراد دو ماه فعالیت داشتند و بخشی از این دلارها را هم نیز توزیع کرده بودند.
سایر اخبار این روزنامه
قدردانی رهبر انقلاب از روحیه و خدمات مردمی امام‌ جمعه خرمشهر دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! نفوذ اجتماعی در پسابرجام!(یادداشت میهمان) بادبادک‌های یک یورویی فلسطینی‌ها میلیون‌ها یورو به ما خسارت زد یارانه 600 میلیارد تومانی دولت به واردکنندگان خودرو شهید محمدابراهیم رشید هم تخریبچی ماهر و هم استاد اخلاق بود پروژه عظیم آبرسانی خرمشهر و آبادان به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه به نتیجه رسید قدردانی سرلشکر سلیمانی از مواضع ضدآمریکایی و ضد صهیونیستی روحانی پاسخ منفی چین به آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران پلیس بلژیک به کاهدان زد /فرد بازداشتی، عضو مرکزیت منافقین است(خبر ویژه) قاسمی: سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه احضار شد مبارزه ایران با تروریسم، امنیت‌آفرین و به نفع منطقه و جهان بوده است حضور حجت‌الاسلام رئیسی در بازار رضا(ع)مشهد برای شنیدن مشکلات مردم کشوری که 15 همسایه دارد می‌تواند اثر بسیاری از تحریم‌ها را به حداقل ممکن برساند اغتشاشگران بازار تهران را شناسایی کنید دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه! دستگیری یکی از اخلالگران بزرگ بازار با 2 تن سکه!