وقوع زلزله 6 ریشتری درخراسان رضوی

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در جریان زلزله 6 ریشتری پیش از ظهر دیروز در این استان 2 نفر جان باختند، 17نفر مصدوم شدند و تاکنون 20 روستا دچار خسارت و آوار شده اند.
به گزارش تفاهم، محمد مقدوری- معاون استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس بررسی‌های این 20 روستا در شهرستان های فریمان، سرخس، مشهد بین 20 تا 80 درصد دچار خسارت و تخریب شده اند. وی ادامه داد: در پی زلزله 6 ریشتری خراسان رضوی تاکنون 24 پس لرزه در منطقه به وقوع پیوسته که شدت بیشترین آن 4.9 ریشتر بوده است. معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون گزارش های رسیده از این زلزله حاکی از فوت 2 نفر در روستای دوقلعه براشک دهستان سفیدسنگ شهرستان فریمان و مصدومیت پنج نفر است. وی افزود: بررسی تبعات ناشی از زلزله همچنان ادامه دارد و امدادرسانی به مردم منطقه در حال انجام است.
مقدوری به آغاز آواربرداری در روستاهای خسارت دیده اشاره و بیان کرد: تاکنون به تاسیسات زیربنایی از جمله گاز، برق، آب و شبکه‌های راه های استان در شهرستان های محل زلزله خسارت جدی وارد نشده است. وی ادامه داد: وضعیت سدهای فریمان و شهید یعقوبی و نیز سد در حال ساخت نسر در مناطق محل زلزله توسط گروه های اعزامی از سوی شرکت آب منطقه ای در حال بررسی است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون آسیب جدی به این سدها وارد نشده است. جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: میزان خسارت در بخش های کشاورزی و صنعتی در حال بررسی است و عمده خسارت در شهرستان های فریمان، دهستان پایین ولایت بخش رضویه مشهد، تعدادی از روستاهای شهرستان سرخس وارد شده، شهرستان های تربت حیدریه، تربت جام و کلات نیز آسیبب جدی ندیده اند.
وی اضافه کرد: کار ترمیم و اصلاح شبکه در چهار روستای بخش رضویه نیز که در اثر وقوع زلزله دچار قطعی برق شده بود در حال انجام است و این مشکل مرتفع خواهد شد. به گزارش موسسه ژئوفیزیک کانون زمین لرزه دیروز در خراسان رضوی عمق 10 کیلومتری زمین در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب مشهد بود. گفتنی است؛این خسارات ها بر اساس آخرین خبر مخابره شده در ساعت تنظیم خبر بوده است.