ایالات ممنوعه آمریکا!

ضد مهاجرترین رییس جمهور جهان، توانست حرف خود را در یک محکمه آمریکایی به کرسی بنشاند و شرایط برای ورود اتباع 6 کشور به ایالات متحده را همچون گذشته، سخت و سخت تر کند.
ترامپ از سال گذشته تا به امروز توانسته با اتخاذ سیاست‌های ناسیونالیستی و گرفتن ژست‌های فریبنده ضد تروریستی، از ورود شهروندان کشورهایی چون ایران به آمریکا جلوگیری کند؛ در حالی که مهم‌ترین حادثه تروریستی قرن در نیویورک آمریکا به دست اتباع سعودی برنامه ریزی و اجرا شد! البته جز ویلیام شسکپیر همه این مساله را می دانند ولی امثال ترامپ و همکارانش که خود را مدافع مردم ایران می دانند، ورود شخصیت های معمولی به این کشور را از موارد تحصیلی گرفته تا درمانی، ممنوع کرده اند.
این در حالی است که برخی ایرانیان که اخبار مربوط به آن‌ها در طول هفته های گذشته رسانه‌ای شد، آزادانه به مملکت اوتازونی، رفت‌وآمد دارند! همه مردم ایران متوجه ژست‌های دروغین، داستان‌های ساختگی و نمایش‌های غیرواقعی ترامپ هستند. اگر او مدافع مردم ایران بود، راه را بر ورود بیماران و دانشجویان نمی‌بست! به هر‌حال،دیوان عالی آمریکا نظر پیشین ترامپ مبنی برمنع ورود اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن و کره شمالی و مقامات دولتی ونزوئلا را تصدیق کرده و دیگر شهروندان معمولی این کشورهاحق ورود به سرزمین مهاجران را ندارند! البته شاید شرایط برای ژن های خوب به گونه ای دیگر باشد!
نکته جالب اینجاست که شاکی پرونده ایالت هاوایی آمریکا بود که استدلال کرد دستور رییس‌جمهور تبعیض‌آمیز بوده و از خصومت آقای ترامپ به مسلمانان نشأت گرفته است اما میلیاردر نیویورکی آن‌قدر نفوذ دارد که بتواند با پروپاگاندا و ژست های مصنوعی ملی گرایانه و ضد تروریستی، حرف خودش را پیش ببرد. فقط سوال اینجاست که اگر اتباع ایرانی، سوری، یمنی، سومالی ، لیبی و کره‌شمالی در آمریکا مرتکب عملیات تروریستی بزرگی شده‌اند، دونالد ترامپ جزییات آن را با رسم شکل و کروکی دقیق با همه مردم دنیا در میان بگذارد!البته بد نیست که لابی‌های ثروت و اسلحه نیز دست از اعمال نفوذ بردارند و بگذارند تا گزارش واقعی حمله 11 سپتامبر منتشر شود! ترامپ، ذره ذره اعتبار و آبروی آمریکای 200ساله را نابود می‌کند و دستگاه قانون‌گذاری با سکوت خودش و دستگاه قضای ایالات متحده نیز با همراهی خودش، مسیر را برای مستاجر اشتباهی کاخ سفید، هموار کرده است!


اعتراضات سراسری در آمریکا
در سراسر آمریکا تظاهرات و اعتراضاتی علیه فرمان مهاجرتی ترامپ و نیز سیاست مهاجرتی او در مرز مکزیک در روز سه‌شنبه ۲۶ ژوئن برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه در شهرهای بزرگ مثل واشنگتن، لس‌آنجلس و نیویورک تعداد زیادی از مردم به خیابان‌ها آمدند. در لس‌آنجلس پلیس ده‌ها نفر را دستگیر کرد. این افراد مخالف سخنرانی وزیر دادگستری بوده و علیه آن تظاهرات کردند.
روز سه‌شنبه بالاترین مرجع قضایی آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ برای منع سفر اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا را تایید کرد. دیوان عالی آمریکا تاکید کرد که ترامپ از حیطه اختیاراتش فراتر نرفته و این فرمان، تبعیض علیه مسلمانان نیست.دیوان عالی آمریکا همچنین تصریح کرد که محدویت سفر به آمریکا متناسب و قانونی است و بر اساس حفاظت از امنیت ملی تدوین شده است. این محدودیت سفر شامل اتباع کشورهای ایران، یمن، لیبی، سومالی و سوریه می‌شود.
دموکرات‌ها در کنگره آمریکا نیز این فرمان و تایید آن از سوی دیوان عالی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. چاک شومر، رییس فراکسیون دموکرات‌ها در سنای آمریکا در این باره گفت: این فرمان یک عقب‌گرد و یک سیاست غیرآمریکایی است که امنیت ملی ما را بهتر نمی‌کند.
شکایت ۱۷ ایالت آمريكاعلیه سیاست مهاجرتی ترامپ
۱۷ ایالت آمریکا به طور همزمان علیه سیاست مهاجرتی ترامپ درباره مهاجران مکزیک و نیز سیاست پناهندگی او و منع پذیرش پناهجو از برخی کشورها شکایت کردند. این شکایت‌ها از سوی ایالت‌های بزرگ و پرجمعیت آمریکا مثل کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست و شهرهایی چون واشنگتن و کلمبیا ارائه شده است.
در نامه‌ای که به یک دادگاه منطقه‌ای فدرال در سیاتل نوشته شده، دولت ترامپ به نقض قانون اساسی متهم شده است. در این نامه، عنوان شده که بر اساس فرمان مهاجرتی ترامپ، مهاجران آمریکای لاتین مورد خصومت و خسارت واقع شده‌اند. امضاکنندگان این نامه خواهان آن هستند که خانواده‌های جداشده از یکدیگر دوباره به هم بپیوندند.
واکنش فرماندار نیویورک
اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک این فرمان را نمایشی از اسلام‌هراسی توصیف کرد که پشت نام امنیت ملی پنهان شده است.
آقای کوئومو در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تصمیم دیوان عالی را لکه‌ای بر تاریخ کشور خواند و گفت: به نظر من این فرمان به وضوح نشان دهنده تعصبات مذهبی است که در پشت نام امنیت ملی پنهان شده است.
واکنش اعضای کنگره و مجلس نمایندگان
دون بی‌یر، نماینده دموکرات ویرجینیا در پارلمان آمریکا نیز اعلام کرد که کنگره باید حکم دیوان عالی را لغو کند. او از کنگره خواست وارد عمل شود و برای رفع ممنوعیت سفر اتباع این کشورها اقدام کند.
به گزارش یورو نیوز، او گفت: کنگره باید وارد عمل شود. ما باید آنچه را دیوان عالی انجام داده است، تغییر دهیم. ما نمی‌توانیم این موضع را بپذیریم.
او این ممنوعیت را اقدامی نژادپرستانه و غیراخلاقی خواند و تاکید کرد تصمیم دیوان عالی اشتباه و ناامیدکننده بوده است و اگر دیوان عالی در راه اجرایی شدن این فرمان گام بردارد، آنگاه کنگره برای آزادی مذاهب وارد عمل خواهد شد و هر قانونی را که مردم را به دلیل دیدگاه‌های مذهبی‌شان از ورود به این کشور منع کند، ممنوع خواهد کرد.
اد مارکی، سناتور دموکرات سنای آمریکا نیز جمهوریخواهانی را که به گفته او سنا را کنترل می‌کنند و با انتصاب نیل گورسچ به عنوان قاضی دیوان عالی کرسی‌ها را در این دیوان ربوده‌اند، سرزنش کرد. او افزود با تصمیم روز سه‌شنبه دیوان، میراث دونالد ترامپ برای آمریکا که نفرت است، تثبیت شد.
کریس کونز، دیگر سناتور دموکرات آمریکا نیز اعلام کرد که قصد دارد به زودی طرحی را ارائه دهد که به‌طور واضح اعلام می‌کند آمریکا هیچ تصمیمی را که بر تبعیض ملیتی یا مذهبی مبتنی باشد، تحمل نخواهد کرد.