جدال غیرفوتبالی !

جنگ علنی کی‌روش و برانکو انگار تمامی ندارد و هرکدام از این 2 مربی حرفه‌ای اروپایی که در فوتبال ایران شاغل هستند خیال سکوت ندارند و نسبت به صحبت‌های یکدیگر واکنش نشان می‌دهند. این جنگ پرحاشیه شاید برای این 2 مربی حرفه‌ای که غیرحرفه‌ای به هم می‌تازند عقده‌گشایی شخصی باشد اما قطعا برای فوتبال ایران به هیچ عنوان خوب نیست و تاثیراتش را در آینده خواهد گذاشت. هنوز 24 ساعت هم از درخشش تیم ملی در جام جهانی نگذشته بود که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی همچون آتش‌فشانی فوران کرد و آنچه طی یکی، دو سال در سینه داشت در 15 دقیقه همه را در برنامه زنده تلویزیونی 2018 بروز داد. او که در قامت یک مربی فاتح صحبت می‌کرد معتقد بود برانکو، سرمربی پرسپولیس از اردوی دبی با سم‌پاشی به تیم ملی ضربه زد. مصاحبه او به طور کامل در شماره دیروز خراسان ورزشی چاپ شد. بلافاصله بعد از صحبت‌های کی‌روش این گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس بود که واکنش نشان داد: «این روزها همه از عملکرد تیم ملی در جام جهانی خوشحال هستند اما متاسفانه صحبت‌های کی‌روش خستگی را در تن همه گذاشت و کام همه را تلخ کرد. او اظهارات بدی انجام داد و با بی‌انصافی تمام درباره باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس و آقای برانکو مربی این تیم صحبت کرد که هیچ‌کس انتظار آن را نداشت. او بی‌انصافی کرد که این صحبت‌ها را انجام داد.» اما اظهارات سرپرست باشگاه پرسپولیس خیلی دوام نداشت و کی‌روش یک بار دیگر به او و برانکو تاخت: «او بود که به اردوهای تیم ملی در فصل لطمه زد و مخالفت و ممانعت‌هایی با تمرینات یک و نیم روزه تیم ملی در پک انجام داد. او تلاش کرد تا ساختمان پک را بگیرد و در موضوع تجهیزات دخالت کرد. او صحبت‌های سم‌گونه‌ای راجع به بازیکنان داشت و با این حرف‌ها سم‌پاشی کرد. یک بار برای همیشه او را ساکت کنید. وقتی او راجع به بازیکنان داخلی صحبت می‌کند نباید هزاران دلاری که برای بازیکنان اوکراینی خرج کرد و یک دقیقه هم آن‌ها بازی نکردند را فراموش کند.» و اما جمله پایانی کی‌روش بوی تهدید می‌دهد: «آقای پروفسور! این کشور برای بودن من و شما کوچک است. من برادرم و خانواده‌ام را در کنارم ندارم. الان مردم باید تصمیم بگیرند، یا من یا شما.» عصر دیروز و در حاشیه تمرین پرسپولیس، برانکو مجبور شد تا به سوالات خبرنگاران بابت اظهارات کی‌روش واکنش نشان دهد.
 
کنــایه بــرانکو
برانکو درباره مصاحبه کی‌روش مبنی بر متهم کردن پرسپولیس و وی گفت: «منظور شما از کی‌روش همان بازیکن ذوب‌آهن است که به سپاهان پیوسته؟ همان کسی که در دقیقه آخر دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن به ما گلزنی کرد؟ ایشان مربی قهرمان هستند! ایشان قهرمانی تا به حال نداشته‌اند اما به هر حال مربی قهرمان هستند. وقت ندارم درباره این مسائل صحبت کنم.» سرمربی پرسپولیس درباره مصاحبه کی‌روش مبنی بر این‌که ایران یا جای من است یا جای برانکو اظهار کرد: «من اگر خوب متوجه این مصاحبه شده باشم منظور کی‌روش این است که می‌خواهد من را از پرسپولیس بیرون کند پس من باید این موضوع را با مدیرعامل باشگاه در میان بگذارم.» او درباره صحبت‌های کی‌روش مبنی بر کارهایی که برانکو در زمان مربیگری‌اش در پرسپولیس انجام داده، گفت: «من از کشوری به اینجا آمدم که رفتار و ارتباط‌گیری ما کاملا متفاوت است. ایشان از یک کشور دیگر می‌آید. من هیچ گله‌ای از او ندارم. به هر حال این نحوه تربیت و رفتار اوست.» سرمربی پرسپولیس درباره ساختمان پک و حاشیه‌های ایجاد شده گفت: «من چه ارتباطی به ایفمارک و پک دارم؟ فدراسیون بازیکنان را مجاب می‌کند تا به کدام مرکز پزشکی بروند و تست پزشکی بدهند؟ پرسپولیس برای انجام تست‌های پزشکی کجا رفت؟ جواب تمام این سوالات ایفمارک است. من نمی‌دانم الان مشکل چه چیزی است؟ من بیش از یک سال است که پا در ایفمارک نگذاشته‌ام. حتی چند روز پیش که بازیکنانم برای تست پزشکی به این مرکز رفته بودند من به خاطر کار شخصی‌ام نتوانستم بروم. آیا من نباید در ایران دوستی داشته باشم؟» برانکو درباره اتهام دلالی کی‌روش به او تصریح کرد: «ایشان چنین حرفی زده است من چه کار کنم؟ ما فکر می‌کردیم که بازیکنان اوکراینی می‌توانند برای تیم مفید باشند. همانطور که بازیکنان خارجی دیگری چون بشار رسن و منشا به تیم ما اضافه شدند. منشا نیز تقریبا یک سال برای ما بازی نکرد و نیمکت‌نشین بود اما چرا درباره او نمی‌گویند که دلالی شده است؟ دعوت شدن دژاگه به تیم ملی پس از یک سال بازی نکردن مشکل من نیست که بخواهم درباره آن صحبت کنم. من خودم درگیر مسائل زیادی هستم و نمی‌خواهم خودم را درگیر چنین قضایایی کنم. این مسائل مربوط به فدراسیون است.» او همچنین درباره صحبت کی‌روش مبنی بر فراری دادن رضاییان و طارمی از پرسپولیس توسط برانکو گفت: «رامین یک سال و نیم است که پیش ما نیست. من اولویتم را به حضور صادق محرمی و حسین ماهینی داده‌ام. طارمی هم خودش به صورت کتبی خواست که از پرسپولیس برود. باشگاه هم از فرصت استفاده کرد و او را فروخت. محرمی، مسلمان و احمدزاده از تیم رفتند. حالا باید چه کار کنیم؟ به هر حال این پرسپولیس است که باقی می‌ماند.»
 
واکنش سوم کی‌روش
و اما اظهارات سوم کارلوس کی‌روش  سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خیلی زود در قالب یک بیانیه منتشر شد تا یک مصاحبه. بخشی از این بیانیه تکرار مصاحبه اول اوست که ما در این بخش نمی‌آوریم. او در بخشی از این بیانیه نوشت: «هیچ وقت خود را پشت کشور بزرگ کرواسی پنهان نکن و خواهشا به صورت غیرمحترمانه و کنایه‌آمیز کشور و مردم من را تحقیر نکن. این مسئله بین من و توست. متاسفانه مسئولان ورزشی که وظیفه دارند شما را به سکوت وادار کنند و از لطمه زدن و سم‌پاشی علیه تیم ملی جلوگیری کنند، این انگیزه را برای دعوت شما به سکوت ندارند. بنده به هیچ عنوان در تلاش نیستم و نمی‌خواهم از کار کردن شما جلوگیری کنم و اگر دوست دارید در ایران بمانید امیدوارم تا آخر عمر اینجا کار کنید. فقط یک بار دیگر مستقیم در چشمان شما می‌گویم. نوع رفتار شما و ارزش‌هایی که شما می‌خواهید به آن پایبند باشید با ارزش‌ها و اصول بنده کاملا متفاوت است. در این زمینه ما نمی‌توانیم هیچ شکی داشته باشیم. ما در 2 سنگر متفاوت هستیم. این بار هم شما تلاش کردید توجهات را منحرف کنید اما نمی‌توانید از دست من فرار کنید. ممنونم که منشا را به من یادآوری کردی و الان از این فرصت می‌خواهم استفاده کنم که راجع به آدام همتی یادآوری کنم که با تخصص شما به تیم اضافه شد؛ بازیکنی که مثل بازیکنان اوکراینی هیچ دقیقه یا دقایق بسیار اندکی بازی کرد و این نشان‌دهنده کیفیت تصمیمات فنی شماست که با این تصمیم‌های شما هزاران یا میلیون‌ها دلار را از بین بردی. شما با صحبت‌های تمسخرآمیز و سم‌گونه خود سعی بر تحسین بازیکنان لیگ داشتی و به عمد فراموش کردی که مهدی طارمی را تحسین کنی؛ بازیکنی که مجبور به دروغ‌گویی شد و فیفا او را جریمه کرد و او بعدا مجبور به ترک ایران شد. برای امروز جهت یادآوری عرض می‌کنم که برای شما ۱۰ سال طول کشید که بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ پا به کشور بی‌نظیر ایران بگذاری. به خاطر این‌که بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ شما شجاعت یا وجاهت لازم برای نشان دادن صورت‌تان در ایران و قبول مسئولیت برای عملکردتان دوشادوش بازیکنان‌تان را نداشتید و آن‌ها تنها و بدون حضور شما از جام جهانی برگشتند و شما به خاطر دارید که بعضی از بازیکنان مجبور شدند به صورت مخفیانه از فرودگاه خارج شوند. همینطور باید یادآوری کنم که وقتی شما سرمربی الاتفاق عربستان بودید حتی جسارت لازم برای بازگشت به ایران را نداشتی و با ایجاد بهانه به ایران نیامدی.»
سایر اخبار این روزنامه
مردی به بزرگی یک ملت مردی به بزرگی یک ملت واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد محمود صادقی: برای 60 دانشجوی اتفاقات دی ماه پرونده تشکیل شده است محمود صادقی: برای 60 دانشجوی اتفاقات دی ماه پرونده تشکیل شده است دست «اون» دوباره روی دکمه هسته ای دست «اون» دوباره روی دکمه هسته ای «سورپرایز ترامپی» برای انتخابات میان دوره ای کنگره «سورپرایز ترامپی» برای انتخابات میان دوره ای کنگره دستگاه قضا باید با مختل کنندگان امنیت اقتصادی برخورد کند دستگاه قضا باید با مختل کنندگان امنیت اقتصادی برخورد کند نسخه روحانی برای عبور از مشکلات نسخه روحانی برای عبور از مشکلات برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی تفرقه انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند تفرقه انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش 2 برابری قیمت شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش 2 برابری قیمت واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت سفرهای تفریحی شاه، چند میلیون دلار هزینه برمی داشت؟ سفرهای تفریحی شاه، چند میلیون دلار هزینه برمی داشت؟ الیت شفاف بشو نیست! الیت شفاف بشو نیست! جدال غیرفوتبالی ! جدال غیرفوتبالی !