الیت شفاف بشو نیست!

«اطلاع رسانی لحظه ای امکان پذیر نمی باشد!»؛ این پاسخ مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت به گلایه های شهروندان از لحظه ای نبودن پیامک های کسر شارژ است، پاسخی که با توجیه «مشکلات سخت افزاری، فنی و محاسباتی» ارائه می شود.
به گزارش «خراسان رضوی»، موضوع شفافیت عملکرد پارکبانان و کسر شارژ الیت برای هر خودرو، از جمله موضوعاتی است که نه تنها دغدغه بسیاری از شهروندان مشهدی است بلکه بارها و بارها رسانه ها به مطالبه آن پرداخته اند. فراهم شدن امکان ارسال رایگان پیامک کسر شارژ الیت برای شهروندان نیز یکی از نتایج همین پیگیری ها و دغدغه ها بود.
 هرچند درباره همین اقدام نیز شهروندان نقدهایی جدی دارند؛ این که ارسال پیامک هم در کمک به شفاف سازی کسر شارژ تاثیر چندانی نداشته است چرا که این پیامک به صورت لحظه ای برای راننده ارسال نمی شود و بررسی صحت و سقم کسر شارژ پس از چند ساعت، کار چندان ساده ای نیست. یکی از شهروندان چندی پیش در تماس با تحریریه «خراسان رضوی» درباره این موضوع گفت: من از همان ابتدا که اعلام شد امکان ارسال پیامک کسر شارژ فراهم شده است، ثبت نام کردم ولی بازهم نسبت به شفافیت عملکرد پارکبانان نقد دارم چرا که پیامک به صورت لحظه ای و همان زمان که شارژ از حساب من کسر می شود، ارسال نمی شود. وی افزود: چندی پیش با این که تصورم این بود که حدود 25 هزار تومان در حساب الیتم شارژ دارم اما هنگام پارک خودرو در یکی از معابر اصلی شهر، پارکبان با اعلام این که شارژ شما منفی است، خواستار شارژ حساب الیت شد.این در حالی است که اگر شفاف سازی و ارسال پیامک به صورت لحظه ای می بود، حساب و کتاب کسر شارژها در همان زمان حضور در معابر مشخص می شد.
امکانش فراهم نیست!


حال اما مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت که به تازگی به این سمت منصوب شده است، در پاسخ به این گلایه ها، درخواست ها و دغدغه ها برای شفاف سازی کسر شارژ از حساب الیت شهروندان، تنها اعلام می کند که امکان ارسال پیامک به صورت لحظه ای فراهم نیست. محمد اسدی در گفت و گو با «خراسان رضوی» می گوید: به دلیل مشکلات سخت افزاری امکان ارسال پیامک به صورت لحظه ای برای شهروندان وجود ندارد، این مشکل وجود دارد که یک خودرویی در خیابانی پارک می شود و از خیابان خارج می شود و این جا یک بازه زمانی رهاسازی شده وجود دارد و تا یک ساعت دیگر اگر شخص خودرو را هر جا پارک کند، با ساعت قبلی محاسبه می شود. این باعث می شود محاسبات در آخر شب انجام بگیرد و اطلاعات در آخر شب جمع آوری شود که این اقدام در راستای حمایت از حقوق شهروندان است.
وی می افزاید: وقتی این اطلاعات تجمیع شد ما زمان رهاسازی را محاسبه می کنیم، ولی اگر بخواهیم لحظه به لحظه پیامک را به شهروندان ارسال کنیم، به لحاظ فنی و محاسباتی امکان پذیر نیست.
وی با بیان این که هم اکنون بازه زمانی 14 ساعته برای اطلاع رسانی کسر شارژ در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در آینده نزدیک تلاش می کنیم این اطلاع رسانی را در سه بازه زمانی انجام دهیم.
فعال سازی پیامک کسر شارژ الیت برای  تراکنش های مثبت از امروز
مدیرعامل الیت این خبر را هم اعلام می کند که «از امروز پیامک رایگان کسر شارژ الیت برای همه خودروهایی که دارای حساب مثبت هستند و از پارکینگ های حاشیه ای در مشهد استفاده می کنند، فعال خواهد شد». اسدی می گوید: پیامک رایگان کسر شارژ الیت ویژه سایر پلاک‌هایی که در سامانه ثبت نام نکرده‌ و پیامک برای آن ها فعال نشده است، نیز ارسال می‌شود. وی با اشاره به ثبت نام 40 هزار شهروند مشهدی در سامانه‌ پیامکی الیت یادآور می شود: بیش از یک میلیون خودرو در مشهد تردد می‌کنند و پیامک کسر شارژ الیت ویژه سایر پلاک‌هایی که در سامانه ثبت نام نکرده‌ و پیامک برایشان فعال نشده و دارای حساب مثبت هستند، نیز از امروز (پنج شنبه) ارسال می‌شود. وی می افزاید: پیامک ارسال شده حاوی اطلاعات میزان شارژ کسر شده، پلاک و ساعت توقف خودرو در معبر است. اسدی با تاکید بر هوشمندسازی خدمات ارائه شده از سوی شرکت الیت، اظهار کرد: ارسال پیامک کسر شارژ برای آن دسته از شهروندانی که دارای مانده حساب مثبت هستند، در راستای شفاف سازی عملکرد الیت انجام می شود.وی اظهار کرد: پیامک کسر شارژ تا ساعت 21 برای شهروندانی که از پارکینگ‌های تحت پوشش این شرکت استفاده کردند، ارسال می‌شود. اما در صورت دریافت نکردن این پیامک، شهروندان می‌توانند برای بررسی مشکل و رفع آن، شماره پلاک خود را به سامانه 3000003000 ارسال کنند یا با شماره تلفن‌های 20-32283218 روابط عمومی شرکت ترافیک هوشمند الیت تماس بگیرند.
 
سایر اخبار این روزنامه
مردی به بزرگی یک ملت مردی به بزرگی یک ملت واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد محمود صادقی: برای 60 دانشجوی اتفاقات دی ماه پرونده تشکیل شده است محمود صادقی: برای 60 دانشجوی اتفاقات دی ماه پرونده تشکیل شده است دست «اون» دوباره روی دکمه هسته ای دست «اون» دوباره روی دکمه هسته ای «سورپرایز ترامپی» برای انتخابات میان دوره ای کنگره «سورپرایز ترامپی» برای انتخابات میان دوره ای کنگره دستگاه قضا باید با مختل کنندگان امنیت اقتصادی برخورد کند دستگاه قضا باید با مختل کنندگان امنیت اقتصادی برخورد کند نسخه روحانی برای عبور از مشکلات نسخه روحانی برای عبور از مشکلات برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی تفرقه انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند تفرقه انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش 2 برابری قیمت شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش 2 برابری قیمت واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت سفرهای تفریحی شاه، چند میلیون دلار هزینه برمی داشت؟ سفرهای تفریحی شاه، چند میلیون دلار هزینه برمی داشت؟ الیت شفاف بشو نیست! الیت شفاف بشو نیست! جدال غیرفوتبالی ! جدال غیرفوتبالی !