واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت

اکبری- به رغم آن که موضوع ترمیم کابینه پیش از این نیز در ماه های گذشته از سوی مجلس و برخی ارکان دولت مطرح می شد اما با ضرب الاجل 187 نماینده به دولت و توضیحات روز گذشته رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی براین که"با هدف پویایی، تغییر در کابینه خواهیم داشت"هیچ گاه اراده مجری و قانون گذار برای تغییر در کابینه تا این میزان بالا نبوده است.
هرچند طی روزهای گذشته صحبت هایی درباره خداحافظی ژنرال های سالخورده اقتصادی دولت از کابینه و جابه جایی آن ها با تیم اقتصادی چالاک به میان آمده بود اما محمود واعظی با وجود تایید خبر تغییرات در کابینه، اسامی گزینه های مورد اشاره در فضای رسانه برای جابه جایی را تایید نکردو افزود : در این دولت با هدف پویایی، تغییر در کابینه خواهیم داشت.وی درباره رفتن برخی چهره ها از جمله وزیر راه و شهر سازی، صنعت و تجارت، کار و رئیس کل بانک مرکزی، گفت: این اسامی را که گفته شد تایید نمی کنیم. در این زمینه همواره رئیس جمهور تصمیم گرفته‌اند این بار هم ایشان تصمیم خواهند گرفت.
 به گزارش فارس، رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به بررسی برخی مسائل از قبیل تلفیق واقعیات در فضای مجازی و القائاتی که رسانه های بیگانه انجام می دهند در جلسه روز گذشته هیئت دولت یادآورشد که رئیس جمهور از وزرا و اعضای دولت خواسته با مردم بیشتر صحبت کنند و عملکردشان را به مردم گزارش دهند. وی با بیان این که الان این طور تبلیغ می‌کنند که دولت مخالف آمدن جوانان به سر کار است و نمی خواهد بازنشستگان از سر کار بیرون بروند، خاطرنشان کرد: بارها آقای رئیس جمهور اعلام کرده‌اند که حتما از افراد جوان در وزارتخانه ها استفاده شود.
ضرب الاجل 187 بهارستان نشین برای اصلاحات در پاستور


در همین حال 187 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار اصلاحات در کابینه و ترمیم تیم اقتصادی دولت شدند. به گزارش خراسان ، در این نامه خطاب به حسن روحانی با تاکید براین که شرایط کنونی اقتصادی کشور ایجاب می‌کند قوای سه گانه در جهت استحکام بیشتر نظام و نیز در جهت کاهش فشار معیشتی و اقتصادی بر مردم و جلوگیری از کاهش بیش از حد قدرت خرید آن ها تلاش کند، آمده است: «به نظر این جانبان عملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی کشور طی سال‌‌های اخیر موجب بی‌اعتمادی روزافزون مردم نسبت به تصمیم ها و سیاست‌های ابلاغی و اجرایی در بخش اقتصادی کشور شده است و این امر بازنگری در تیم اقتصادی دولت را ضرورتی دوچندان و اجتناب ناپذیر می نماید.»
هشدار به رئیس جمهور؛ قبل از اقدام مجلس دست به کار شوید
در بخش دیگر نامه نمایندگان آمده است: «اگرچه مجلس در راستای وظایف و اختیارات و با استفاده از ابزارهای قانونی پیش بینی شده می تواند نسبت به اصلاح این مهم اقدام کند، ولی از جنابعالی به عنوان منتخب مردم و رئیس دولت انتظار داریم قبل از تصمیم نمایندگان مجلس نسبت به این مهم یعنی تغییر در مجموعه مدیریتی تیم اقتصادی با رویکرد چابکی و درک حساسیت های کنونی با هدف هماهنگی و کارآمدی هرچه بیشتر تیم اقتصادی اقدام عاجل به عمل آورید.»
بهارستان نشینان درحالی این نامه را روز گذشته به دفتر ریاست جمهوری ارائه کردند که طی روزهای قبل استیضاح وزیران نفت، کار و رفاه اجتماعی را تهیه و تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده بودند و برخی اخبار نیز حکایت از تکاپوی برخی نمایندگان برای تهیه استیضاح وزیر کشور در صحن داشت.
تشکیل اتاق فکر بررسی طرح عدم کفایت رئیس جمهور
در همین حال باوجود آن که برخی نمایندگان اعلام می‌کنند هم اکنون استیضاح تیم اقتصادی دولت کلید خورده و مجلس به دنبال تغییر وضعیت بخشی از کابینه است، برخی نمایندگان نیز از تشکیل اتاق فکری برای بررسی عدم کفایت رئیس‌جمهور در مجلس خبر می‌دهند و تاکید می کنند «ممکن است این اتاق فکر درهفته آینده به جمع‌بندی نهایی دست یافته و جمع‌آوری امضا در صحن آغاز شود.»
حاجی دلیگانی: نمایندگان به ما می گویند چرا طرح عدم کفایت رئیس جمهور را تهیه نکنیم!
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر با بیان این که به جز بنده دست کم سه نفر از نمایندگان دیگر این موضوع را دنبال می کنند، اظهار کرد: عمده امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد اظهار می کردند چرا طرح عدم کفایت رئیس جمهور را تهیه نکنیم و حتی آن هایی که استیضاح را امضا نکردند این نکته را به ما می‌گویند. وی با بیان این که طرح عدم کفایت رئیس جمهور به یک سوم امضای نمایندگان نیاز دارد تا در مجلس مطرح شود، اظهارکرد: در شرایط کنونی این موضوع به صورت فرا جناحی بررسی می شود و به نظر می‌رسد در صورت پیگیری، نمایندگان زیادی از جناح‌های مختلف این طرح را امضا کنند.
سبحانی فر: تغییر در دولت از بانک مرکزی کلید می‌خورد
رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده اصلاح طلب سبزوار و عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: براساس اطلاعات واصله آغاز تغییرات تیم اقتصادی دولت از بانک مرکزی خواهد بود. ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب هم در اینستاگرام خود نوشت: یکی از اصلاح طلبانه ترین کارها، ‌پیشتاز شدن نمایندگان اصلاح طلب مجلس برای سوال از رئیس جمهور است. به گفته او قبل از دیگران حق اصلاح طلبان است که کاری کنند منتخب‌شان در این بحران اقتصادی پاسخ گو باشد و ایراداتش را تذکر دهند و نگذارندهاله تقدس به دور وی کشیده شود. گفتنی است دیروز تقاضای استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم با 23 امضا و هفت محور تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.
 
سایر اخبار این روزنامه
مردی به بزرگی یک ملت مردی به بزرگی یک ملت واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد محمود صادقی: برای 60 دانشجوی اتفاقات دی ماه پرونده تشکیل شده است محمود صادقی: برای 60 دانشجوی اتفاقات دی ماه پرونده تشکیل شده است دست «اون» دوباره روی دکمه هسته ای دست «اون» دوباره روی دکمه هسته ای «سورپرایز ترامپی» برای انتخابات میان دوره ای کنگره «سورپرایز ترامپی» برای انتخابات میان دوره ای کنگره دستگاه قضا باید با مختل کنندگان امنیت اقتصادی برخورد کند دستگاه قضا باید با مختل کنندگان امنیت اقتصادی برخورد کند نسخه روحانی برای عبور از مشکلات نسخه روحانی برای عبور از مشکلات برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی تفرقه انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند تفرقه انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش 2 برابری قیمت شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش 2 برابری قیمت واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت سفرهای تفریحی شاه، چند میلیون دلار هزینه برمی داشت؟ سفرهای تفریحی شاه، چند میلیون دلار هزینه برمی داشت؟ الیت شفاف بشو نیست! الیت شفاف بشو نیست! جدال غیرفوتبالی ! جدال غیرفوتبالی !