واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: «واگذاری امتیازات کارت های بازرگانی به هر عنوان و تحت هر گونه عقد لازم یا جایز اعم از وکالت، صلح ، هبه و... امکان پذیر نیست و فاقد وجاهت قانونی است».به گزارش فارس، مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره واگذاری کارت‌های بازرگانی به غیر به مدیرکل امور اسناد و سردفتران نامه نوشت. در این نامه آمده است: با عنایت به صراحت تبصره 4 بند 3 آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون مقررات صادرات و واردات (مصوب 1373)که مقرر می کند: «دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند»؛   به نظر مشورتی این دفتر، واگذاری امتیازات کارت های بازرگانی به هر عنوان و تحت هر گونه عقد لازم یا جایز اعم از وکالت، صلح ، هبه و... امکان پذیر نیست و فاقد وجاهت قانونی است. به گزارش فارس، پیشتر رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفته بود از محل کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای حدود 8500 میلیارد تومان مالیات معوق وجود دارد. همچنین مواردی از قاچاق از طریق کارت های بازرگانی اجاره ای به ثبت رسیده بود. پیش از این برخی مسئولان وزارت صنعت، اتاق بازرگانی و تعدادی از نمایندگان وعده داده بودند که اقداماتی برای اصلاح روند صدور کارت های بازرگانی با هدف توقف روند صدور کارت های بازرگانی اجاره ای صورت خواهد گرفت و بر همین مبنا حدود دو هزار کارت بازرگانی ابطال شده بود.
 
   مهم ترین نکات پرونده
ماجرای پدید آمدن کارت های بازرگانی یک بار مصرف

سال گذشته معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران در گفت و گو با خراسان، با تاکید بر این که اتاق ایران رأساً در جریان سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی قرار نمی‌گیرد و در درجه اول گمرک متوجه این مسئله می‌شود، گفته بود: افرادی هستند که براساس وکالتنامه های محضری و صلح‌نامه زمینه استفاده فرد دیگری را از کارت‌ بازرگانی خود فراهم می‌کنند. علیخانی در عین حال اظهار کرد: در آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات آمده است که اگر فردی به صورت وکالتنامه محضری یا صلح‌نامه یا از طریق ابزارهای دیگری امتیازات مربوط به کارت بازرگانی را در اختیار دیگران قرار دهد، حتما مشمول مجازات‌های مقرر در قانون مجازات اسلامی می‌شود، اتاق کارتش را باطل و ایشان را به کمیسیون انضباطی معرفی می‌کند و قطعا با آن فرد برخورد قانونی خواهد شد. وی افزود: بنابراین مواردی که گمرک در خصوص سوء استفاده از کارت بازرگانی به اتاق ایران معرفی کرده که شاید بیش از دو هزار مورد باشد، توسط اتاق و وزارت صنعت، معدن و تجارت باطل  و رفتار قانونی درباره آن ها اعمال شده است.
 
سایر اخبار این روزنامه
مردی به بزرگی یک ملت مردی به بزرگی یک ملت واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد واگذاری امتیاز کارت های بازرگانی به غیر ممنوع شد محمود صادقی: برای 60 دانشجوی اتفاقات دی ماه پرونده تشکیل شده است محمود صادقی: برای 60 دانشجوی اتفاقات دی ماه پرونده تشکیل شده است دست «اون» دوباره روی دکمه هسته ای دست «اون» دوباره روی دکمه هسته ای «سورپرایز ترامپی» برای انتخابات میان دوره ای کنگره «سورپرایز ترامپی» برای انتخابات میان دوره ای کنگره دستگاه قضا باید با مختل کنندگان امنیت اقتصادی برخورد کند دستگاه قضا باید با مختل کنندگان امنیت اقتصادی برخورد کند نسخه روحانی برای عبور از مشکلات نسخه روحانی برای عبور از مشکلات برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی تفرقه انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند تفرقه انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش 2 برابری قیمت شوک دلالان به کاغذ پس از افزایش 2 برابری قیمت واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت واعظی: تغییراتی در کابینه خواهیم داشت سفرهای تفریحی شاه، چند میلیون دلار هزینه برمی داشت؟ سفرهای تفریحی شاه، چند میلیون دلار هزینه برمی داشت؟ الیت شفاف بشو نیست! الیت شفاف بشو نیست! جدال غیرفوتبالی ! جدال غیرفوتبالی !