معاون اول دادستان کل کشور خبر داد: اعدام و 20 سال حبس در انتظار اخلالگران ارزی

معاون اول دادستان کل کشور گفت: اعدام و 20 سال حبس در انتظار اخلالگران ارزی و اقتصادی کشور است.
حجت‌الاسلام مصدق در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما، درباره پیش بینی‌های قانون برای برخورد با اخلالگران ارزی افزود: یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما اقتصادی است و دشمن برای ما اتاق جنگ طراحی کرده و مسئولان ما هم باید حتما اتاق مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن تشکیل بدهند.
وی گفت: قانون مجازات اخلال ارزی شدیدترین مجازات را برای این افراد تعیین کرده است، از اعدام گرفته تا 20 سال حبس و گاهی کمتر براساس تشخیص دادگاه.
وی در پاسخ به این سوال که براساس قانون چه کسانی اخلال گر اقتصادی محسوب می‌شوند؟ تصریح کرد: قانون مصادیق این موضوع را مشخص کرده و اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی، اخلال در نظام تولید و صادرات کشور از مصادیق اخلال اقتصادی است.


مصدق گفت: قانون گذار به قدری با این موضع شدید برخورد کرده که اساسا تعلیق مجازات را که در دست دادگاه است، ممنوع کرده و هیچ دادگاهی حق تعلیق مجازات این جرایم را ندارد.
وی افزود: هیچ دادگاهی حق تخفیف و تقلیل مجازات برای اعدام و جزای نقدی این جرایم را ندارد.
معاون اول دادستان کل کشور اظهار کرد: براساس قانون، رسیدگی به این جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار دارد آن هم خارج از نوبت.
وی تاکید کرد: امروز همه دادستان‌های سراسر کشور مکلف‌اند در اجرای قانون و با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه به شدت وارد عمل شوند و مرتکبان جرائم اخلال گران را شناسایی و در اسرع وقت تحقیقات مقدماتی را انجام بدهند و با صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست؛مرتکبان را به دادگاه اعزام کنند و حکم صادر شود.
سایر اخبار این روزنامه
امروز با حضور رئیس‌جمهور در پالایشگاه خلیج‌فارس؛ خودکفایی کامل ایران در بنزین با افتتاح بزرگترین طرح پالایشگاهی کشور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: تحول در دستگاه قضایی، تفاهم با مردم همکاری با دولت رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت: تسلیم نخواهیم شد، عزت تاریخی را حفظ می‌کنیم و در مبارزه اراده‌ها، آمریکا را شکست می‌دهیم تاکید حضرت آیت‌الله وحید خراسانی برای تکریم اهل‌ سنت دکتر ظریف در فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: نباید فکر کنیم که آمریکا همه چیز است رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد خرید 38 هزار و 250 عدد سکه توسط یک جوان 31 ساله تحلیل سیاسی هفته گفتگوی خبرگزاری جمهوری اسلامی با مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ناگفته‌هایی از حزب جمهوری اسلامی و تفکر تشکیلاتی آیت‌الله بهشتی کارخانه تولید UF6 اصفهان راه‌اندازی شد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان: تامین آب شرب جمعیت 5 میلیونی اصفهان نیازمند تدبیر جدی‌تر مسئولان است معاون اول دادستان کل کشور خبر داد: اعدام و 20 سال حبس در انتظار اخلالگران ارزی کتاب «روایتی از زندگی و زمانه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی» منتشر شد