بازگشت ملی‌پوشان فوتبال ایران در میان استقبال باشکوه مردم

تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۳:۳۰ بامداد دیروز پس از کسب چهار امتیاز در گروه B رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به ایران بازگشت.
کاروان تیم ملی در حالی پس از کسب پیروزی یک بر صفر مقابل مراکش، باخت با یک گل در تقابل با اسپانیا و تساوی یک - یک مقابل پرتغال از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی وارد تهران شد که استقبال چند هزار نفری توسط مردم از این تیم به عمل آمد.
مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش به استقبال کاروان تیم ملی آمدند. کارلوس کی‌روش و بازیکنان تیم ملی بعد از ورود به فرودگاه به سمت تماشاگران رفته و به تشویق آنها با تکان دادن دست واکنش نشان دادند. در این میان نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی هم از سوی تماشاگران فریاد زده می‌شد.
کی‌روش حتما می‌ماند


مهدی تاج در حاشیه بازگشت تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان رقابت‌های خود در جام‌جهانی روسیه در جمع خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم. مسوولیت فدراسیون فوتبال هم بیشتر شد. الان ساعت ۳ صبح است که مردم اینجا آمده‌اند. تعدادی هم در کمپ تیم ملی و فرودگاه مهر‌آباد هستند. مایه خوشحالی است که مردم اینطور از تیم ملی استقبال می‌کنند.
وی افزود: امیدوارم در جام ملت‌های آسیا این محبت‌ها را جبران کنیم. رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کی‌روش حتما در تیم ملی می‌ماند. قبل از جام‌جهانی با کی‌روش در ترکیه تفاهم کردم و تعامل عددی و رقمی صورت گرفت. امیدوارم کشور هم به نتیجه‌ای که ما رسیدیم، برسد. گذشته نشان می‌دهد راه ما درست بوده است.
گفت‌وگو با سرمربیان باشگاهی درباره کی‌روش
تاج درباره مصاحبه کی‌روش علیه سرمربیان باشگاه‌ها تاکید کرد: راه درست این است که به حاشیه‌ها ورود نکردیم و پاسخگوی حواشی نبودیم و در خودمان نگه داشتیم و اولویت این بود تیم ملی به نتیجه برسد. خیلی چیزها را تحمل کردیم تیم ملی آرامش داشته باشد و نتیجه‌اش را دیدید که هفت هزار نفر در فرودگاه از تیم ملی استقبال کردند. ما جام ملت‌ها را در پیش داریم که اگر قهرمان شویم، کلکسیون فدراسیون ما کامل می‌شود چون در جام‌جهانی نوجوانان حاضر شدیم. در فوتسال و فوتبال جوانان هم بهترین بودیم ولی نتایج ما دو جا خلاصه می‌شود. یک جا بازی‌های آسیایی و یکی هم جام ملت‌های آسیا. با صحبتی که با کی‌روش داشتم و توانی که در ایشان دیدم، این تیم ملی می‌تواند جام ملت‌ها را فتح کند. وی در خصوص زمان قرارداد کی‌روش گفت: بعدا می‌توانم در این‌باره صحبت کنم. فقط می‌گویم در جام ملت‌ها کی‌روش سرمربی تیم ملی است و این تفاهم قبل از جام‌جهانی بوده است. تاج در پایان تاکید کرد که با سرمربیان باشگاه‌ها درباره کی‌روش صحبت خواهد کرد.
خدا غیرت و زحمت بچه‌ها را دید و به ما عزت داد
سعید عزت‌اللهی بعد از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از روسیه گفت: هیچکس فکر نمی‌‌کرد تیم ملی در جام‌جهانی قد علم کند ولی خدا غیرت و زحمت بچه‌ها را دید و به ما عزت داد. هنوز راه زیادی داریم و هدف‌های بزرگ‌تری در سر داریم. قهرمانی آسیا بزرگترین هدف است.
وی گفت: بنده در جایگاهی نیستم که درباره کی‌روش نظر بدهم. بنده بازیکن هستم و باید برای تیم ملی زحمت بکشم. باوجود کی‌روش تیم ملی دگرگون شد. تمام دنیا به ما احترام می‌گذارند. این گویای همه چیز است. امیدوارم توافق کی‌روش زودتر اوکی شود.‌ هافبک تیم ملی درباره آینده باشگاهی‌اش گفت: خیلی فشار روی من بود و نیاز به استراحت دارم. دوست دارم پیشرفت کنم. از این جا به بعد دست خداست. من تمام تلاشم را کردم. اگر قسمت باشد به کشور دیگر می‌روم وگرنه سعی می‌کنم این پله‌ها را در روسیه بالا بروم.
دنیا را شوکه کردیم
علیرضا جهانبخش پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از روسیه در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: در این مدت نگاه مثبت جهان به تیم ملی مشخص بود. ما دنیا را شوکه کردیم.
قبل از جام‌جهانی طنزهای زیادی درباره تیم ملی وجود داشت ولی به آنها اهمیت نشان ندادیم. وی افزود: فوتبال دنیا الان بیشتر ایران را می‌شناسد و نماینده خوبی برای مردم بودیم.
روایت بیرانوند از لحظه پنالتی رونالدو
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت: وقتی گفته بودم می‌خواهم در جام‌جهانی بدرخشم، صحبت‌هام دست‌مایه طنز شده بود ولی خوشحالم که با آن حرف‌ها، مردم هم روحیه گرفتند. وی تاکید کرد: پرتغال مقابل ما شب سختی داشت و خوشحالم توانستیم این قهرمان اروپا را متوقف کنیم. دروازه‌بان تیم ملی درباره مهار ضربه پنالتی رونالدو هم گفت: برایم مهم این بود که تیم ملی گل نخورد و گرفتن پنالتی رونالدو اهمیتی نداشت. من برای تیم ملی جنگیدم نه خودم. بیرانوند درباره آرامشش بعد از گرفتن پنالتی رونالدو تاکید کرد: وقتی این پنالتی را گرفتم هیچ چیزی نفهمیدم. انگار خواب بودم که یک نفر مرا بیدار کرد.