حذف تحقیرآمیز مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی

شگفتی بزرگ جام‌جهانی روسیه با حذف آلمان مدافع عنوان قهرمانی رقم خورد.
دور سوم و پایانی مرحله گروهی در گروه E. دیروز با انجام دو بازی همزمان برگزار شد. در یکی از بازی‌های این گروه، آلمان ۳ امتیازی به مصاف کره‌جنوبی رفت که در دو بازی گذشته مقابل مکزیک و سوئد شکست خورده بود و بدون امتیاز در رده آخر گروه قرار گرفته بود. هرچند ژرمن‌ها برای صعود به پیروزی احتیاج داشتند، اما مسابقه برخلاف تصور با برتری کره‌جنوبی آغاز شد و از دقیقه ۱۵ قهرمان جهان کمی جلو کشید. آلمان سبزپوش پس از تسلط نسبی بر جریان بازی چند حمله نافرجام انجام داد و در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد.
در نیمه دوم آلمان‌ها به حملات خود ادامه دادند، حملاتی که بدون هدف دنبال می‌شد. در نقطه مقابل کره جنوبی همچنان مقابل دروازه خود دیواری مستحکم ایجاد کرد تا حملات ژرمن‌ها از جناحین بی‌اثر بماند. تیم آلمان که با توجه به اخبار گلزنی سوئدی‌ها در دیدار با مکزیک، بیش از پیش خود را تحت فشار به خاطر حذف می‌دید، راهی را به دروازه تیم آسیایی نیافت. تا اینکه در عین ناباوری در حالی که آلمان‌ها برای صعود به گل احتیاج داشتند، در دقیقه ۱+۹۰ کره‌جنوبی دروازه مانوئل نویر را باز کرد، اما بالا رفتن پرچم کمک داور بازی به نشانه آفساید خیلی زود به خوشحالی کره‌ای‌ها خاتمه داد و گل مردود اعلام شد. در ادامه، داور بازی از ویدئو‌چک استفاده کرد و مشخص شد گل کره‌جنوبی سالم بوده و کره‌جنوبی با یک گل از حریف نامدار خود پیش افتاد. در ادامه روی یک ضدحمله کره به گل دوم هم رسید تا در کمال شگفتی آلمان با شکست ۲ بر صفر خداحافظی زودهنگامی با جام‌جهانی داشته باشد و مانند دیگر مدافعان عنوان قهرمانی دوره‌های گذشته در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار برود.
در دیگر بازی این گروه تیم‌های ملی فوتبال سوئد و مکزیک به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم، اما ورق برگشت و سوئدی‌ها توسط آگوستینسون در در دقیقه ۵۰، گرانگوئیست در دقیقه ۶۲ و آلوارز (گل‌به‌خودی) در دقیقه ۷۴ به گل رسیدند تا با ۳ گل مکزیک را از پیش رو بردارند.
سوئد با وجود اینکه شانس کمی برای صعود از این گروه داشت، با برتری پُر‌گل مقابل مکزیک شش امتیازی شد و به عنوان تیم نخست از گروه F. جام‌جهانی به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. کره‌جنوبی با ۳ امتیاز و تفاضل بهتر در رده سوم و آلمان با سه امتیاز و تفاضل کمتر در رده آخر گروه قرار گرفتند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.