مانشافت بر مدار صاعقه!

آفتاب یزد ـ امید مافی؛ در درگاه گرگ و میش، مرده زنده شد و روح مسیحایی یوآخیم در اثنای یک مجلس ترحیم بر کالبد مانشافت دمیده شد.
چه کسی باور می‌کرد ژرمن‌های مستاصل، 10 نفره و مضطرب در واپسین ثانیه‌ها کار سربازان استکهلم را یکسره کنند و حیرت‌زده و میخکوب جشن شادی بگیرند.
یوآخیم لو که تا آخرین سوت قاضی خشن میدان، پیر و نزار کنار نیمکت مات شده بود، ناگهان در سایه سار خنک سرخوشی، نفسی از ته دل کشید. حالا چشم آبی‌ها با نابود کردن ارتش سوئد به صعود امیدوار شده اند. آنها اگر به وقت دلواپسی کلک اولسن و یارانش را نمی‌کندند ماه در شب رویایی سوچی پهنای صورت‌شان را نمی‌پوشاند.
معادلات گروه آلمان وقتی چند مجهولی شد که مکزیک برای دومین بار طعم پیروزی را چشید و در مخمل سبز روستوف از رطوبت و تاریکی گریخت.


ابرستاره‌های فانتزی آمریکای لاتین در نمایشی قهرمانانه چشم بادامی‌های سئول را به مسلخ فرستادند تا مکزیکوسیتی پلک روی پلک نگذارد و بابت پیشتازی مردان خود غرق در روشنایی شود. کره جنوبی دیگر تیم ناکام آسیا بود که نشان داد به جز ایران باصلابت، قاره کهن سفیر لایقی در جشنواره رویاها ندارد.
اما بلژیک برای آنکه در قامت مدعی فتح جام ظاهر شود و گلخنده‌های شادی را بر لبان فرمانده مارتینز بنشاند کارناوال گل راه انداخت و پنج بار سنگر تیم محجوب شمال آفریقا را فتح کرد، تا نسل طلایی شیاطین سرخ از همین حالا به حضور در ضیافت فینال بیندیشند. دبل ادن‌ها‌زارد و روملو لوکاکو همراه با سیوهای تحسین برانگیز کورتوا روزی به یادماندنی را برای بلژیک رقم زد و سربازان تنگه جبل‌الطارق را غرق کرد.
جام اما همین‌جا تمام نخواهد شد و سکانس‌های مه‌آلود در راه است. دوشنبه چهار دیدار پرالتهاب از چهره صعودکنندگان به دور دوم رونمایی خواهد کرد. در نخستین بازی، اروگوئه شش امتیازی رودرروی روسیه میزبان می‌ایستد تا جنگ صدرنشینی در سامارا شکل بگیرد.
کیلومترها آنسوتر در ولگوگراد ناکامان کویر حجاز در نبردی تشریفاتی به ملاقات مصر می‌روند تا شاید محمد صلاح در آخرین روز حضور خود با چکمه‌های زرین در میدان قدم بزند. در دوئل سوم، مراکش برابر اسپانیا صف آرایی خواهد کرد تا گره‌های کور گروه آهنین کمی باز شود. مغربی‌ها که بلیت بازگشت به رباط را از قبل رزرو کرده‌اند تنها برای اعاده حیثیت به ملاقات پسران فرناندو هیه‌رو می‌آیند.
و بالاخره در نبرد مرگ و زندگی، یوزهای سفید ایران در سارانسک به شکار پرتغال می‌روند. دیداری که می‌تواند به شکستن طلسمی تاریخی و حضور مردان سرزمین گربه‌ای‌شکل در دور دوم منجر شود.