وحدت،رمز عبور از توطئه بزرگ


معاون اول رييس جمهوري گفت: در مقطع فعلي بر همه مسئولان کشور اعم از دولت و مجلس و نخبگان و جريان‌هاي سياسي و همه مردم ايران لازم است در مقابل توطئه بزرگي که دشمنان خصوصا آمريکا شروع شده، با هم متحد باشيم.
به گزارش ايرنا، اسحاق جهانگيري در جلسه علني يکشنبه مجلس در دفاع از لايحه اصلاح بخشي از ساختار دولت گفت: حضور بنده در مجلس براي دفاع از اين لايحه تاکيد بر اين است که تفکيک در چند وزارتخانه در مقطع فعلي از ضروريات قطعي و حياتي کشور است.
وي ادامه داد: متاسفانه درباره شرايط جديد پيش‌روي کشور با مجلس، دولت و مردم گفت‌وگوي شفاف و روشني نداشتيم به همين دليل براي بسياري از مسئولان کشور وضعيت فعلي به عنوان يک شرايط ويژه تفسير نشده و در جريان قرار نگرفته‌ است.
جهانگيري افزود: آمريکايي‌ها به ظن خود جنگ اقتصادي جدي عليه کشورمان شروع کردند و تصورشان از اين جنگ آن است که در زمينگير کردن اقتصاد ما موفق مي‌شوند تا به تعبير رييس‌جمهور آمريکا، ايران پاي ميز مذاکره آيد.


معاون اول رييس جمهوري تصريح کرد: در مقطع فعلي بر همه مسئولان کشور اعم از دولت و مجلس و نخبگان و جريان‌هاي سياسي و همه مردم ايران لازم است که در مقابل توطئه بزرگي که شروع شده، با هم متحد باشيم و براي عبور از اين مرحله با افتخار و سربلندي برنامه‌ريزي کنيم.
جهانگيري يادآور شد: ساز و کارهاي اقتصادي لازم را نياز داريم، وزارت خانه‌هايي که امروز مورد بحث است از جهات مختلف براي کشور داراي اهميت است.در دنيا نيز معمولا اختيارات تفکيک در سطح وزارتخانه‌ها به رييس‌جمهور داده مي‌شود تا تصميم بگيرد کابينه‌اش را با چند وزير معرفي کند.
وي گفت: کوچک‌سازي دولت در مبحث تفکيک وزارتخانه‌ها نمي‌گنجد، کوچک‌سازي به آن معناست که ما اکنون چند ميليون کارمند دولت، صندوق‌هاي بازنشستگي وابسته به دولت و نهادهايي در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها داريم که همين‌ها دولت را فربه کرده و بايد در اين موارد در راستاي کوچک‌سازي اقدام کنيم.
معاون اول رييس جمهوري تصريح کرد: هدف‌گيري اصلي اقتصادي کشور در مرحله اول بخش صنعت و بازرگاني است، در اين دو بخش نيازمنديم که از چابکي، سرعت عمل و تصميم‌گيري به موقع برخوردار باشيم به همين دليل حتي يک روز تاخير در ايجاد وزارت بازرگاني آن هم به معناي نهادي که بايد هم و غم آن براي کنترل قيمت‌ها، بازار و مايحتاج مردم و کالاي مورد نياز باشد، به معناي وارد شدن فشار به زندگي مردم است.
جهانگيري ادامه داد: همچنين يک لحظه ترديد در تعيين وزير مشخصي به عنوان مسئول در بخش صنعت بدان معناست که در ماه‌هاي آينده با کارخانه‌هاي تعطيل شده متعددي مواجه خواهيم شد. اگر وزير صنعت بخواهد موارد مربوط به بخش بازرگاني را مورد بررسي قرار دهد، بخش صنعت رها مي‌شود کما اينکه اکنون فشار جدي وجود دارد که بخش صنعت و کارخانه‌ها به تعطيلي کشانده شود.
وي ادامه داد: ضربه زدن به حمل و نقل کشور در دستور کار دشمن است، اولين تحريم‌ها مربوط به هواپيمايي، حمل و نقل دريايي و بيمه‌هاي مرتبط با حمل و نقل دريايي است