بايد قرارگاه اقتصادي تأسيس کنيم، نه نظامي


دبيرکل جامعه اسلامي‌مهندسين اظهارکرد که احساس مي‌شود که بعضي از مديران و مسئولان خسته هستند.به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر درباره نامه صد فعال سياسي براي مذاکره با دولت آمريکا، اظهار کرد: آمريکايي‌ها با تغيير دولت‌هايش، تغييري در رويکردش پيدا نمي‌شود و همواره قلدرمآبي را پيشه کرده است. آنان هنوز مرکب امضاهايشان خشک نشده، زير حرف شان مي‌زنند و هنوز از اين وضعيت اخير خارج نشده‌ايم که برخي نامه نوشته‌اند که برويم و مذاکره کنيم. با چه کسي مذاکره کنيم؟ کسي که هيچ روزنه اميدي از اعتماد را باقي نگذاشته و هرگاه هر غلطي که گمان کرده به نفعش است، انجام داده و البته بايد گفت که رفتار ترامپ به سود مردم آمريکا هم نبوده است و آنان را در عرصه جهاني به سمت انزوا مي‌برد.
وي افزود: به هرحال بيش از نود نفر از کساني که اين نامه را امضا کرده‌اند، جزو خارج نشينان هستند و شبانه روز در رسانه‌هاي خارجي عليه جمهوري اسلامي‌و ملت ايران سخن مي‌گويند و دو سه نفري که اسمشان زير اين نامه هست و در داخل کشور زندگي مي‌کنند هم به نظرم با يک حيله و نيرنگي از آنان امضا گرفته شده و در نهايت آنان هم بايد هرچه زودتر از اين نامه اعلام برائت و از ملت عذرخواهي کنند.
دبيرکل جامعه اسلامي‌مهندسين ادامه داد: احساس مي‌شود که بعضي از مديران و مسئولان خسته هستند و شايد اگر در شرايطي باشند که اوضاع پيراموني به وفق آنان باشد مديران خيلي خوبي هم باشند اما بهه هرحال به نظر مي‌رسد که در حال حاضر برخي از آنان خسته هستند .
وي درباره جوان گرايي در کابينه گفت: در دنيا کنار رفتن وزير کار غير عادي نيست، الحمدا... در دولت آقاي روحاني افراد مدير، مدبر و دلسوز وجود دارد اما آقاي روحاني که قرار است فرماندهي يک قرارگاه را بر عهده بگيرند نياز به وزراي جوان و پويا دارند و اين مسئله بايد هرچه زودتر حل شود زيرا دوران رياست جمهوري چهار سال بيشتر نيست.


باهنر درباره بالا رفتن قيمت ارز و سکه گفت:اقتصاد را يکسري تحت تاثير قرار مي‌دهند ما بايد يک سبد سياستي جامع داشته باشد.اگر جامعه‌اي انتظار تورم داشته باشد خريد خود را جلو مي‌اندازد طبيعتا صف تقاضا بالا مي‌رود و صف عرضه کوتاه مي‌شود. ما با سياست‌هاي دولت در اين خصوص موافق هستيم، البته اين درست است که بيشتر رواني است. وي اظهار کرد: تازگي‌ها شنيدم که مي‌گويند اقتصاد را ببنيديم و عرضه کوپني شود اميدوارم اين درست نباشد من نگرانم با اين کار اقتصاد دچار رکود شود .
وي درباره مطرح شدن بحث عدم کفايت رئيس جمهور گفت: اگر قرار باشد يک قرارگاهي را تأسيس کنيم اقتصادي است و نه لزوما نظامي‌که سياستش هم مشخص است که اقتصاد مقاومتي است و نياز اين قرار گاه هم مشخص است که همان وحدت مقام‌هاي کشور و نيروهاي سياسي و اقتصادي است که به ايران اسلامي‌چشم دوخته اند.
وي ادامه داد: معاون اول رئيس جمهور اين قرارگاه را تاسيس کرده اند، بنابراين زير آب زدن و آجر از زير پا کشيدن درست نيست.
وي با اشاره به جلسات رؤسا قوا گفت: خدا را شکر نوع جلسات سران قوا متفاوت شده و رئيس جمهور به طور ديگري رفتار مي‌کنند، در گذشته قوا تقصير‌ها را بر گردن يک ديگر مي‌انداختند اما امروز متفاوت شده است و هر سه قوا با هم در تلاش هستند