ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي


معاون سياسي وزير امور خارجه با اعلام اينکه سه کشور اروپايي و اتحاديه اروپا به ما قول دادند که يک بسته عملي براي حفظ برجام و تامين منافع و خواسته‌هاي ايران از برجام ارائه دهند گفت: اميدواريم که تا آخر ماه ميلادي جاري اين بسته به ما داده شود. در حال حاضر اروپايي‌ها به کمک روسيه و چين در تلاش هستند که اين بسته پيشنهادي را تهيه کنند به نحوي که ايران بتواند به فروش نفت خود، دريافت پول نفت، تبادلات بانکي، حمل و نقل، بيمه و ... ادامه دهد.
به گزارش ايسنا، سيدعباس عراقچي گفت: برجام به دليل خروج آمريکا از اين توافق بين‌المللي در يک شرايط غيرعادي به سر مي‌برد و ما و ديگر اعضاي برجام در تلاش هستيم که اگر بشود برجام به مسير خود ادامه دهد و اگر نشد به وضعيت قبل برجام و حتي فراتر از آن برمي‌گرديم.
وي با بيان اين که حيات ايران وابسته به برجام نيست، گفت ما بر اساس منافع ملي کشور تصميم مي‌گيريم چه در برجام بمانيم و يا از آن خارج شويم.
وي با بيان اين که ما براي هر شرايط و سناريويي از آمادگي لازم برخوردار هستيم و رييس جمهور دستورات لازم را به دستگاه‌هاي اقتصادي و ديگر دستگاه‌هاي مسئول داده‌اند افزود: حتي اگر از برجام خارج شويم شرايط ما به مراتب بهتر از گذشته خواهد بود. ما با برجام و يا بدون برجام به مسير پرعزت خود ادامه مي‌دهيم و حيات جمهوري اسلامي‌وابسته به برجام نيست.


سيد عباس عراقچي گفت: برجام دو پايه دارد که پايه اول فعاليت‌هاي هسته‌اي آن است و پايه دوم آن بر موضوع رفع تحريم‌هاست و تعادل برجام بر روي اين دو پايه است و هر کدام از اين دو پايه بخواهد از بين برود يا متزلزل شود برجام نيز متزلزل مي‌شود و ما اکنون نيز در اين شرايط به سر مي‌بريم.
وي با تاکيد بر اينکه تعادلي که در برجام وجود داشت تعادل بسيار حساس و ظريفي بود که در طول مذاکرات هسته‌اي به دست آمده بود تاکيد کرد: در مصاحبه‌ اخير با يورونيوز گفتم که برجام در اتاق مراقب‌هاي ويژه است؛ اين يک واقعيت است. شرايطي که وجود دارد اين است که برجام از حالت طبيعي و متعادل خود خارج شده است.
اين ديپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: کشورهاي اروپايي از ايران درخواست کردند که در برجام بماند و ايران نيز به آن‌ها پاسخ داد که اگر آن‌ها بتوانند منافع ايران در برجام را تامين کنند ما مي‌توانيم بحث ماندن در برجام را بررسي کنيم. ما در همين راستا چند هفته به ديگر اعضاي برجام فرصت داديم که سازوکاري را تهيه کنند که منافع ايران در برجام را تامين کنند و اگر آن‌ها نتوانند اين کار را بکنند ما تصميم ديگري مي‌گيريم. در حال حاضر چند هفته است که به صورت فشرده مذاکراتي را با طرف‌هاي اروپايي، چين و روسيه داريم و اين مذاکرات هر روز در حال انجام است. سه کشور اروپايي که در برجام هستند و همچنين اتحاديه اروپا به ما قول داده است يک پکيج عملي را براي تامين خواسته‌هاي ايران و منافع کشورمان از برجام ارائه دهند و ما اميدواريم که تا آخر ماه جاري ميلادي که چند روز از آن باقي مانده است اين بسته به ما داده شود. کاري که اروپا به کمک چين و روسيه مي‌خواهد انجام دهد اين است که ايران بتواند به بحث فروش نفت خود، دريافت اين فروش، تبادلات بانکي، حمل و نقل و... ادامه دهد
سایر اخبار این روزنامه
ممنوعيت واردات بيش از ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوعيت واردات بيش از ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوعيت واردات بيش از ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوعيت واردات بيش از ۱۴۰۰ قلم کالا نقش اصناف در مقابله با تهديدها وتحريم‌ها نقش اصناف در مقابله با تهديدها وتحريم‌ها بدعهدي اروپايي‌ها مشکل‌ساز مي‌شود بدعهدي اروپايي‌ها مشکل‌ساز مي‌شود پلمب ساختمان‌هاي تجاري غيراستاندارد پلمب ساختمان‌هاي تجاري غيراستاندارد مصاف پرتقال، مهم ترین بازی تیم ملی مصاف پرتقال، مهم ترین بازی تیم ملی دستيابي به راهکارهاي کاهش تاثير تحريم‌ها دستيابي به راهکارهاي کاهش تاثير تحريم‌ها دست دلالان را از بازار خودرو قطع مي‌کنيم دست دلالان را از بازار خودرو قطع مي‌کنيم ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي اهميت بخشودگي جرايم کارفرمايان اهميت بخشودگي جرايم کارفرمايان اهميت بخشودگي جرايم کارفرمايان اهميت بخشودگي جرايم کارفرمايان اعتماد عامل اتصال دهنده اعتماد عامل اتصال دهنده برخورد مالياتي قاطع با سوداگران بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو برخورد مالياتي قاطع با سوداگران بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي