دست دلالان را از بازار خودرو قطع مي‌کنيم


رئيس سازمان بازرسي کل کشور در حاشيه بازديد از گروه صنعتي ايران‌خودرو برنامه‌هاي اين سازمان را براي از بين بردن قيمت‌هاي کاذب خودرو تشريح کرد.
به گزارش ايسنا، قاضي ناصر سراج در حاشيه بازديد از گروه صنعتي ايران‌خودرو اظهار کرد: بعد از افزايش ناگهاني قيمت خودرو سازمان بازرسي کل کشور به طور مستمر در دو گروه بزرگ خودروسازي کشور حضور داشته و ارتباط مستقيمي‌با مديرعامل ايران خودرو و ساير مديران خودروساز داشتيم تا تمهيداتيصورت گيرد و اقدام عاجلي راجع به شکستن فضاي قيمت خودرو که افزايش سرسام آوري در حاشيه بازارداشته، انجام شود. رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به مذاکرات اين سازمان با شرکت‌هاي خودروساز داخلي، گفت: با ورود سازمان، شرکت‌هاي خودروساز هم برخورد مثبتي داشتند و قول مساعد همکاري درباره افزايش توليد خودرو و عرضه به بازار داده‌اند و همان طور که امروز شاهد بوديد، در برخي خطوط توليد مانند خط پژو توليد 206 کارگران عنوان کردند که سه شيفته کار مي‌کنند. همچنين سازمان درباره عرضه خودرو توسط خودروسازهاي داخلي از طريق فروش اينترنتي ورود کرده و بررسي‌ها درباره ميزان توليد و عرضه خودرو از سوي خودروسازها ادامه دارد.
قاضي سراج با تاکيد بر حمايت از خودروسازان داخلي گفت: با توجه به بيانات و فرامين مقام معظم رهبري درباره حمايت از توليد داخلي که اتفاقا شعار سال هم است، همه وظيفه داريم از توليد داخل حمايت کنيم. سازمان بازرسي کل کشور نيز در راستاي اين سياست، وارد بازار خودرو شده و تلاش دارد از خودروساز داخلي حمايت کند.
وي با اشاره به کاهش قيمت خودرو طي چند روز اخير گفت: البته سازمان بازرسي به اين مقدار کاهش قيمت خودرو در بازار قانع نيست و اين مسير را تا واقعي شدن قيمت خودرو ادامه خواهد داد. رئيس سازمان بازرسي کل کشور همچنين از قول مساعد خودروسازهاي داخلي در عرضه سريع خودرو خبر داد و گفت: امروز قرار است ايران خودرو از ساعت 11 صبح اقدام به فروش اينترنتي خودرو به قيمت تعيين شده از سوي شوراي رقابت کند و شهرونداني که مايل به خريد خودرو هستند مي‌توانند خودروي مورد نظر خود را ثبت نام کنند. البته مقرر شده که سايت براي فروش خودروهاي مختلفمرحله به مرحله بازگشايي شود و ثبت نام طي چند روز براي مدل‌هاي مختلف خودرو اين شرکت ادامه خواهد داشت. وي افزود: توافقي که انجام شده است اين بود که خودروسازان سعي کنند خودرو را به دست مصرف کننده واقعي برسانند و حتي کنترل کنند چنانچه خودرويي تحويل نمايندگي‌ها داده مي‌شود، به دست مصرف‌کننده برسد تا ان‌شاءا... بازار خودرو دست دلال‌ها نيفتد و از اقدامات عوامل خارجي و داخلي که به دنبال برهم زدن بازار هستند، جلوگيري شود. قاضي سراج خاطرنشان کرد: همچنين توافق کرده‌ايم که خودروسازان از طريق کنترل سامانه ثبت نام و فروش نظارت کنند تا با هر کد ملي به شخص حقيقي و مصرف کننده واقعي، يک خودرو تحويل داده شود. با اين اقدامات اميدواريم قيمت خودرو را به حداقل ممکن کاهش دهيم و با حذف دلالان از اين بازار، همه مردم بتوانند از خودرو داخلي استفاده کنند. رئيس سازمان بازرسي کل کشور همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار درباره احتکار خودرو گفت: من نيز اين موضوع را شنيده‌ام. سازمان بازرسي موضوع را بررسي کرده است و انشاءا... در آينده نزديک درباره اين موضوع نظر نهايي خود را اعلام خواهد کرد
سایر اخبار این روزنامه
ممنوعيت واردات بيش از ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوعيت واردات بيش از ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوعيت واردات بيش از ۱۴۰۰ قلم کالا ممنوعيت واردات بيش از ۱۴۰۰ قلم کالا نقش اصناف در مقابله با تهديدها وتحريم‌ها نقش اصناف در مقابله با تهديدها وتحريم‌ها بدعهدي اروپايي‌ها مشکل‌ساز مي‌شود بدعهدي اروپايي‌ها مشکل‌ساز مي‌شود پلمب ساختمان‌هاي تجاري غيراستاندارد پلمب ساختمان‌هاي تجاري غيراستاندارد مصاف پرتقال، مهم ترین بازی تیم ملی مصاف پرتقال، مهم ترین بازی تیم ملی دستيابي به راهکارهاي کاهش تاثير تحريم‌ها دستيابي به راهکارهاي کاهش تاثير تحريم‌ها دست دلالان را از بازار خودرو قطع مي‌کنيم دست دلالان را از بازار خودرو قطع مي‌کنيم ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي اهميت بخشودگي جرايم کارفرمايان اهميت بخشودگي جرايم کارفرمايان اهميت بخشودگي جرايم کارفرمايان اهميت بخشودگي جرايم کارفرمايان اعتماد عامل اتصال دهنده اعتماد عامل اتصال دهنده برخورد مالياتي قاطع با سوداگران بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو برخورد مالياتي قاطع با سوداگران بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي ارايه بسته عملي اروپا؛ به زودي