فرعون در آتش!

آفتاب یزد ـ امید مافی: رود نیل رنگ غم گرفت و هکتورکوپر با آن دبدبه و کبکبه ناگهان صدای گریختن آرزوهایش را شنید.
وقتی تزارها پیش چشم کشته مرده‌های سن پترزبورگ به سیم آخر زدند و سه بار جشن شادی گرفتند این فرعون بود که در آتش دست و پا زد و پرونده رویاهایش را بسته شده دید. حالا مصر در تاریکی به بازگشت زودهنگام می‌اندیشد و منتظر سرکوفت دوآتشه‌ها در خیابان‌های قاهره است.تیمی که قرار بود شگفتی ساز جام جهانی باشد پس از شنیدن فرمان آتش کپ کرد و سر از دالان‌های ناکامی درآورد.
قصه جام جهانی اما وقتی جذاب تر شد که کماندوهای سرزمین آفتاب تابان با نقشه‌ای دقیق ستاره‌های کلمبیا را به مسلخ فرستادند و کمی از آسیا اعاده حیثیت کردند. سامورایی‌ها که از همان ثانیه اول ماشه‌ها را چکاندند کلمبیای پرادعا را ذبح کردند تا سارانسک به شهری برای بال گشایی چشم فندقی‌ها بدل شود و دنیا به کام پسران توکیو گردد.حالا کلمبیا تا حذف از جام فاصله‌ای ندارد و اگر دست روی دست بگذارد طعم سقوط را خواهد چشید.آن‌وقت دیگر کارلوس والدرمای افسانه‌ای از جایگاه ویژه برای سینه چاکان آمریکای لاتین بوسه نخواهد فرستاد.
از نبرد پر رمز و راز ذغال سنگ‌های سنگال و سفیدپوستان ورشو نیز نباید به سادگی گذشت.توپچی‌های سرزمین فقیر برای آنکه چند روزی پاپتی‌ها را شاد کنند دست به کار بزرگی زدند و عقاب‌های چشم آبی را در ورزشگاه اسپارتاک مسکو نابود کردند.دو گل چشم نواز از تیاگوچیونگ و نیانگ در برابر تک گل کریچویاک شمایل تیم پیروز را در دیدها قرار داد و یاران لواندوفسکی پیش چشم هواداران خود زانو زدند تا آینده در‌ها‌له‌ای از ابهام قرار گیرد.حالا در ادامه جام باید به تماشای نبرد تیم‌ها در دور دوم نشست.جایی که خروس‌های فرانسه برای عبور از خاکریز پرو تمام توان خود را به کار خواهند گرفت و در آن سوی مسکو کمر به قتل کوتاه قامتان پرو خواهند بست.


در دیگر دیدار پنجشنبه کانگوروهای مجروح به مصاف دانمارک سختکوش می‌روند؛ نبردی که می‌تواند چهره تیم صعود کننده را در چشمخانه‌ها جا دهد و جای حروف خوشبختی را روی کیبردهای ژورنالیست‌ها پیدا کند.در آخرین دوئل پنجشنبه نیز آلبی سلسته مضطرب رودرروی پسران زاگرب می‌ایستد.لئو مسی و یارانش خوب می‌دانند که اگر تقلایشان در مخمل سبز نافرجام باشد یکی از تلخ ترین اتفاقات جام زودتر از موعد رقم خواهد خورد و آرژانتین بوی وداع با جام جهانی را استشمام خواهد کرد.
پس اخلاف مارادونای کبیر گریزی ندارند جز آنکه کلک ویچ‌ها را در شب مهتابی نیژنی نووگورد بکنند و به طعنه‌ها و کنایه‌ها پایان دهند.
صبر می‌کنیم تا ببینیم پایان این پیکارهای پرالتهاب با توفان کدام توپچی‌ها همراه خواهد شد.