تغيير چهره كابينه يا تزريق نيروي جديد به دولت؟

كابينه تغيير مي‌كند. تغييرات در انتظار هيات دولت اما آن چيزي نيست كه بسياري از منتقدان بر آن اصرار داشته و دارند. حرف و حديث‌هاي حاشيه جلسه هيات دولت نشان مي‌دهد كه قرار نيست وزيري برود و سياستمداري ديگر بر كرسي وزارتخانه‌اي تكيه زند. همه تغييراتي كه خبر آن ديروز در حياط پاستور رسانه‌اي شد در راستاي لايحه اصلاح ساختار دولت است. با وجود اين حالا كه قرار است دولت در صورت تصويب اين لايحه بار ديگر جلسات متمادي و رايزني‌ها و رفت و آمدها به مجلس را براي معرفي وزراي جديد آغاز كند چرا از همين فرصت براي تغييرات اساسي در كابينه استفاده نكند؟
كابينه‌اي كه انتقاد به برخي وزرايش از محافل سياسي و رسانه‌اي به رياست‌جمهوري رسيد و حتي نااميدي برخي از وزرا باعث شد شخص رييس‌جمهوري هم لب به انتقاد از كابينه بگشايد. انتقادات رييس‌جمهوري اما با واكنش‌هايي مواجه شد. برخي معتقد بودند كه روحاني كه خود مسوول تشكيل كابينه است چرا دست به عزل و نصب‌هاي جديد نمي‌زند و تنها به نقد همكارانش در دولت اكتفا كرده است؟
سخنان ديروز محمود واعظي در حاشيه جلسه هيات دولت گمانه‌ها براي تغييراتي جدي‌تر و وسيع‌تر را دامن زد. رييس دفتر رييس‌جمهوري گفت «طرح اصلاح ساختار دولت هم‌اكنون در مجلس شوراي اسلامي در دست بررسي است. و با تشكيل وزارتخانه‌هاي صنعت، بازرگاني، راه، مسكن و نيز فعاليت دوباره سازمان ملي جوانان چهره‌هاي جديدي را در كابينه دولت خواهيم داشت.»واعظي همچنين با يادآوري قول رييس‌جمهوري به جوانان گفت قرار است دولت برنامه‌هاي خاصي براي جوانان داشته‌باشد. از همين روي سازمان جوانان از وزارت ورزش خارج مي‌شود. از سويي براي حل مشكل اشتغال و بازآفريني بافت‌هاي فرسوده به يك وزارت مسكن نيازمنديم كه بر اين مسائل تمركز كند بنابراين در تلاشيم تا وزارت مسكن را تشكيل دهيم. با توجه به اينكه وزارت بازرگاني در وزارت صنعت و كشاورزي تقسيم شده است، بايد وزارت بازرگاني تشكيل شود. به دليل كمبود يا عدم نظارت يا قيمت‌گذاري نامناسب در قيمت‌ها مشكل وجود دارد كه به وزارت بازرگاني براي نظارت در اين زمينه نيازمنديم.