نیکی هیلی خبر داد؛ آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، کشورش به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر علیه اسرائیل از این شورا خارج می‌شود.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد این تصمیم را در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا حین اعلام این خبر در کنار هیلی ایستاده بود.
هیلی با بیان این که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج می‌شود، این شورا را سازمانی خواند که شایستگی نامش را ندارد.
این مقام آمریکایی در اظهارات بی‌اساس خود بیان کرد: وقتی که شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی‌تواند به نقض شدید حقوق بشر در ونزوئلا و ایران رسیدگی کند و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یک عضو می‌پذیرد، ارزش اسم خود را از دست می‌دهد.


وی ادامه داد، یک سال پیش گفته بود که آمریکا تنها در صورتی در شورای حقوق بشر می‌ماند که اصلاحات ضروری محقق شود.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در ادامه اظهار کرد،‌ مشخص است که این درخواست مورد توجه قرار نگرفته است.
وی از عضویت کشورهایی نظیر چین،‌ کوبا و ونزوئلا انتقاد کرد و مدعی شد که این کشورها خودشان به تعرض به حقوق بشر متهم هستند.
هیلی بیان کرد، در صورتی که شورای حقوق بشر دست به اصلاحات بزند، آمریکا به این نهاد بین‌المللی بازخواهد گشت.
در این میان گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره انتقاد آمریکا از سوابق حقوق بشری چین گفت، آمریکا این حقیقت را نادیده می‌گیرد که هر کسی که تعصب نداشته پیشرفت عظیم چین در حوزه حقوق بشر را دیده است.
این درحالی است که نشریه رسمی نهاد ناظر بر مبارزه با فساد در چین نیز در مطلبی نوشت که تصمیم آمریکا برای ترک این شورا موجب شده وجهه همراه با خودستایی آمریکایی‌ها به عنوان "مدافع" حقوق بشر مخدوش شود.
سایر اخبار این روزنامه
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان راه‌آهن ایران و شرکت سوئیسی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی: قانون باید در جهت حل مشکل طبقات ضعیف و متوسط باشد تحلیل سیاسی هفته وزیر آموزش و پرورش: قسط اول پاداش فرهنگیان از 10 روز آینده واریز می‌شود معاون وزیر بهداشت: امکان تولید داروهای بیولوژیک در کشور فراهم است ضمن اشاره به چند پرونده اقتصادی مطرح شد؛ خبر دادستان تهران از پشت پرده گرانی‌های سکه انتقاد پاپ از سیاست‌ مهاجرتی ترامپ انصارالله: حلقه محاصره متجاوزان در الحدیده تنگ‌تر شده است القدس العربی: برخی سران عرب، «اسرائیل» را از برادران خود بهتر می‌دانند نیکی هیلی خبر داد؛ آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد وزیر آموزش و پرورش: قسط اول پاداش فرهنگیان از 10 روز آینده واریز می‌شود کارگران برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی درخواست دادند مدیرعامل شرکت مترو تهران خبر داد شناسایی ایستگاه‌های مترو برای ساخت مجتمع‌های ایستگاهی دکتر روحانی درگذشت حاجیه‏ خانم طوبی کوچیری مادر شهیدان کلانتری دزفولی را تسلیت گفت در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ بررسی کلیات لایحه جامع انتخابات در جلسه هیات دولت آغاز شد