انصارالله: حلقه محاصره متجاوزان در الحدیده تنگ‌تر شده است

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت، نیرو‌های متجاوز و اشغالگر از همه مواضع شان عقب رانده شدند همچنین انتقال کشته‌ها و زخمی‌های متجاوزان تحت پوشش هوایی درحال انجام است.
ضیف‌الله الشامی اعلام کرد مجاهدان یمنی حلقه محاصره کامل مزدوران را تنگ‌تر کرده و کاری کرده‌اند که این مزدوران تلاش کنند برای فرار از محاصره، کشته‌ها و خودرو‌های نظامی شان را رها کنند.
در خبری دیگر به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین، ده‌ها جنازه بر جا مانده از نیرو‌های مزدور سعودی و فرماندهان آن‌ها در جبهه ساحل غربی متعفن و 15 خودروی نظامی متجاوزان نیز منهدم شده است.متجاوزان تلاش می‌کنند که کشته‌ها و زخمی‌های خود را به ساحل الخوخه منتقل کنند.
احزاب عرب تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کردند


دبیرخانه "احزاب عرب" ضمن محکوم کردن تجاوز ائتلاف سعودی به شهر "الحدیده"، از جامعه بین‌المللی خواست برای توقف جنایات در یمن، اعضای این ائتلاف را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش شبکه خبری "المیادین"، این دبیر خانه که مقر آن در امان پایتخت اردن قرار دارد، با صدور بیانیه ای، ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای توقف فوری جنایات در یمن از طریق اعمال فشار بر ائتلاف به سرکردگی عربستان، از احزاب، گروه‌ها، سازمان‌های بین‌المللی عربی وغربی خواست این تجاوز را محکوم کنند.
احزاب عرب در نشست سال گذشته خود نیز خواستار مجازات کشورهای عضو ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در دادگاه جنایت‌های بین‌المللی (لاهه) شد.
دبیرخانه احزاب عرب اعلام کرد که نیروهای متجاوز به یمن به رهبری عربستان که اخیرا جنایات خود را در این کشور شدت بخشیده اند، باید به دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) تحویل داده شوند.
نشست مذکور، ضمن درخواست رفع فوری محاصره یمن تاکید کرد که نیروهای متجاوز به رهبری عربستان مرتکب جنایات جنگی از طریق بمباران‌های وحشیانه و استفاده از بمب‌های ویرانگر و ممنوع در حق غیر نظامیان بی‌گناه یمنی شده‌اند.
این بیانیه افزود: محاصره ظالمانه زمینی، هوایی و دریایی یمن توسط عربستان مانع ورود دارو، غذا و کمک‌های بشردوستانه به کودکان، زنان و سالخوردگان یمن شده است.
ازسوی دیگر یک نهاد مدنی در مالزی خواستار بازگرداندن نظامیان مالزی از یمن شد. گروه "وکلا برای آزادی" که یک نهاد مدنی مالزیایی است با صدور بیانیه‌ای در مورد دخالت نیروهای نظامی مالزی در جنگ یمن که از سال 2015 تاکنون شروع شده ابراز نگرانی کرد و از دولتمردان جدید این کشور خواست تا نیروهای نظامی مالزی را از یمن فراخوانند.
گروه وکلا برای آزادی با استناد به گزارش کارشناسان سازمان ملل که به شورای امنیت در مورد یمن ارائه شده،گزارش داد: ائتلاف عربی به رهبری عربستان احتمالا در یمن مرتکب جرایم جنگی شده است و نیروهای نظامی مالزی در کنار نظامیان فرانسه، آمریکا، انگلیس و امارات در ریاض با عربستان همکاری می‌کند.
این بیانیه که در رسانه‌های مختلف مالزی ازجمله مالزی اینسایت انعکاس یافته حاکی است: نظامیان مالزیایی در دوره نجیب رزاق نخست‌وزیر پیشین مالزی در ریاض حضور یافتند و هشام الدین حسین وزیر دفاع وی به نگرانی‌های سازمان ملل در مورد ورود نیروهای مالزی به جنگ یمن پاسخ نداد و اظهار کرد سربازان مالزیایی صرفا برای تخلیه اتباع مالزی از این کشور و اهداف انسان دوستانه درآنجا فعالیت دارند.
سایر اخبار این روزنامه
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان راه‌آهن ایران و شرکت سوئیسی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی: قانون باید در جهت حل مشکل طبقات ضعیف و متوسط باشد تحلیل سیاسی هفته وزیر آموزش و پرورش: قسط اول پاداش فرهنگیان از 10 روز آینده واریز می‌شود معاون وزیر بهداشت: امکان تولید داروهای بیولوژیک در کشور فراهم است ضمن اشاره به چند پرونده اقتصادی مطرح شد؛ خبر دادستان تهران از پشت پرده گرانی‌های سکه انتقاد پاپ از سیاست‌ مهاجرتی ترامپ انصارالله: حلقه محاصره متجاوزان در الحدیده تنگ‌تر شده است القدس العربی: برخی سران عرب، «اسرائیل» را از برادران خود بهتر می‌دانند نیکی هیلی خبر داد؛ آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد وزیر آموزش و پرورش: قسط اول پاداش فرهنگیان از 10 روز آینده واریز می‌شود کارگران برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی درخواست دادند مدیرعامل شرکت مترو تهران خبر داد شناسایی ایستگاه‌های مترو برای ساخت مجتمع‌های ایستگاهی دکتر روحانی درگذشت حاجیه‏ خانم طوبی کوچیری مادر شهیدان کلانتری دزفولی را تسلیت گفت در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ بررسی کلیات لایحه جامع انتخابات در جلسه هیات دولت آغاز شد