ادامه خودسري هاي ترامپ


نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، کشورش به دليل «جانبداري‌هاي نهادينه» شوراي حقوق بشر عليه اسرائيل از اين شورا خارج مي‌شود. به گزارش ايسنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد، نيکي هيلي، نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد اين تصميم را در يک کنفرانس خبري در واشنگتن اعلام کرد. مايک پامپئو، وزير امور خارجه آمريکا حين اعلام اين خبر در کنار هيلي ايستاده بود. هيلي با بيان اين که آمريکا از شوراي حقوق بشر خارج مي‌شود، اين شورا را سازماني خواند که شايستگي نامش را ندارد. اين مقام آمريکايي در اظهارات... نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، کشورش به دليل «جانبداري‌هاي نهادينه» شوراي حقوق بشر عليه اسرائيل از اين شورا خارج مي‌شود.
به گزارش ايسنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد، نيکي هيلي، نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد اين تصميم را در يک کنفرانس خبري در واشنگتن اعلام کرد. مايک پامپئو، وزير امور خارجه آمريکا حين اعلام اين خبر در کنار هيلي ايستاده بود.
هيلي با بيان اين که آمريکا از شوراي حقوق بشر خارج مي‌شود، اين شورا را سازماني خواند که شايستگي نامش را ندارد.
اين مقام آمريکايي در اظهارات بي‌اساس خود بيان کرد: وقتي که شوراي به اصطلاح حقوق بشر نمي‌تواند به نقض شديد حقوق بشر در ونزوئلا و ايران رسيدگي کند و جمهوري دموکراتيک کنگو را به عنوان يک عضو مي‌پذيرد، ارزش اسم خود را از دست مي‌دهد.


وي ادامه داد، يک سال پيش گفته بود که آمريکا تنها در صورتي در شوراي حقوق بشر مي‌ماند که اصلاحات ضروري محقق شود.
نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد،‌ مشخص است که اين درخواست مورد توجه قرار نگرفته است.
وي از عضويت کشورهايي نظير چين،‌ کوبا و ونزوئلا انتقاد کرد و مدعي شد که اين کشورها خودشان به تعرض به حقوق بشر متهم هستند.
هيلي بيان کرد، در صورتي که شوراي حقوق بشر دست به اصلاحات بزند، آمريکا به اين نهاد بين‌المللي بازخواهد گشت. هيلي شوراي حقوق بشر را به "خصومت بي‌پايان" با رژيم صهيونيستي متهم کرد و گفت: اين نهاد در سال ميلادي جاري پنج قطعنامه عليه اسرائيل تصويب کرده که بيش از پنج برابر تعداد قطعنامه‌هايي است که در مجموع عليه کره شمالي، ايران و سوريه به تصويب رسانده است. هيلي در کنفرانس خبري در ساختمان وزارت خارجه آمريکا از اقدامات روسيه، چين، کوبا و مصر براي سد کردن تلاش‌هاي آمريکا براي اصلاح مهم‌ترين نهاد حقوق بشري سازمان ملل متحد به شدت انتقاد کرد.
او از کشورهايي که با آمريکا ارزش‌هاي مشترک دارند ولي حاضر نيستند براي تغيير وضعيت فعلي دست به اقدامي‌بزنند، نيز انتقاد کرد. هيلي اضافه کرد: تمرکز غيرمتعارف بر اسرائيل و خصومت بي‌پايان نسبت به آن ثابت مي‌کند که اين شورا انگيزه‌هاي سياسي جانبدارانه دارد و هدف آن حقوق بشر نيست.