تبادل سنگین موشک بین غزه و اسرائیل آژیرهای خطر در سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد

سرویس خارجی-گفته می‌شود دستکم هفت فروند از موشک‌های 107 میلیمتری نیروهای مقاومت که روز گذشته شلیک شد، به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در فلسطین ‌اشغالی اصابت کرده است.در پی این حملات، آژیر خطر در بسیاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه به صدا درآمد. حدود ساعت سه بامداد بود که آژیرهای خطر حمله موشکی در مناطق اطراف نوار غزه به صدا درآمده و صهیونیست‌ها نیمه شب از ترس جان خود به پناهگاه‌ها‌گریختند. دقایقی بعد صدای انفجارهای متعدد در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به گوش رسید.
حجم آتش از نوار غزه به حدی بوده که سامانه‌های پدافند موشکی «گنبد آهنین» فعال شده و چندین راکت برای مقابله شلیک کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی بعد از انجام تحقیقات گزارش داده که 50 فروند راکت، موشک و گلوله خمپاره از نوار غزه به سمت مناطق مجاور شلیک شده است. همچنین سامانه گنبد آهنین فقط توانسته هفت فروند از راکت‌ها و موشک‌های شلیک شده از نوار غزه را پیش از رسیدن به زمین، هدف قرار دهد. مابقی راکت‌ها نیز به مناطق مختلفی در شهرک‌های صهیونیستی برخورد کرده. صهیونیست‌ها می‌گویند این حملات در بینشان تلفاتی بر جای نگذاشته اما خساراتی را موجب شده است.
قواعد جنگ تغییر کرده
«فوزی برهوم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اما در این باره گفته، «مقاومت به دشمن اجازه نخواهد داد تا معادلات جدید خود را علیه مردم ما تحمیل کند و باید عواقب اقدامات خود را بپذیرد.»


جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین هم اعلام کرده: «پاسخ مقاومت به حملات صهیونیست‌ها به روشنی نشان داد، مقاومت دیگر هرگز نمی‌پذیرد قواعد درگیری جدیدی بر فلسطینیان تحمیل شود.»
به گزارش فارس، ماجرا از آنجا آغاز شد که جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روزگذشته در حملاتی متجاوزانه، مناطقی از رفح و خان یونس در غزه را به بهانه تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی‌اشغالی، بمباران کردند. در این حملات سه فلسطینی زخمی شدند. گروه‌های مقاومت در نوار غزه نیز در واکنش به این حملات هوایی سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه، با ده‌ها راکت و موشک شهرک‌های مجاور این باریکه را آماج حملات خود قرار دادند.
سردرگمی در برابر باد‌بادک‌های آتش‌زا
از زمان آغاز «تظاهرات بازگشت» در غزه، جوانان فلسطینی ابتکار تازه‌ای را برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی خلق کرده‌اند که صهیونیست‌ها را به جد، به دردسر انداخته است. رژیم صهیونیستی برای مقابله با این بادبادک‌ها درمانده و سردر گم شده ودست به هر راهکاری می‌زند موفق نمی‌شود. در جدید‌ترین اقدام، ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته برای مقابله با بادبادک‌های آتش‌زایی که از سمت غزه ارسال می‌شوند، نیروهای جبهه داخلی خود را در مرزهای غزه مستقر ‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری والا، ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با بادبادک‌های آتش‌زا و بالن‌های هلیوم نیروهای نظامی به ویژه نیروهای آتش‌نشان جبهه داخلی را در مرزهای غزه افزایش خواهد داد. این پایگاه خبری گزارش داده: «حماس تنها روز سه‌شنبه ده‌ها بادبادک آتش‌زا فرستاد که منجر به بیش از 20 مورد آتش‌سوزی شد.» همچنین شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش این رژیم اطراف تجهیزات مهندسی ساخت دیوار مرزی با غزه میادین مین ایجاد کرده است. طبق اعلام این شبکه تلویزیونی، ارتش رژیم صهیونیستی این مین‌ها را در طول مرز با غزه در محل تجمع تظاهرکنندگان فلسطینی به مناطق مجاور غزه کار گذاشته است.