دستاوردها و موفقیت‌های گروه سایپا در 6 ماه گذشته

از آبان‌ماه سال گذشته و پس از روی کار آمدن مدیریت جدید در گروه خودروسازی سایپا، این مجموعه توانسته موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف تجربه کند. این گروه که پس از سال‌ها شاهد روی کار آمدن تیم مدیران خودرویی و آشنا به حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی است، در چند ماه گذشته در زمینه‌های تولید، فروش، پرداخت تعهدات مالی و اقتصادی، پاسخ به تعهدات مالی و کیفیت، توانسته دستاوردهای مهمی کسب کند که به آن‌ها می‌پردازیم.
سایپا تا پایان سال گذشته توانست با رشد 17درصدی نسبت به سال 95، 666 هزار و 666دستگاه خودرو تولید کرده و برای نخستین‌بار هدف تولید خود را محقق کند. این گروه از ابتدای سال جاری تا روز یک‌شنبه 27خردادماه هم توانسته 138 هزار و 522 دستگاه خودرو تولید کند که این امر باتوجه به تولید 113هزار و 274 دستگاه خودرو در مدت مشابه پارسال، رشد 3/22 درصدی را نشان می‌دهد.
در زمینه فروش هم، گروه خودروسازی سایپا در همین چند ماه گذشته توانست بیشترین سهم بازار را در حوزه خودرو از آن خود کند.
این گروه علاوه بر آن‌که در اسفندماه سال گذشته با فروش 91 هزار و 600 دستگاه خودرو توانست بیشترین میزان فروش ماهانه خودرو را در یک ماه به خود اختصاص دهد، از ابتدای سال جاری تا تاریخ یک‌شنبه 27 خردادماه، تعداد 132 هزار و 727 دستگاه خودرو را در بازار عرضه کرد که این میزان، نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد 97 هزار و 618، حاکی از رشد 36 درصدی است.
همچنین از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون، فروش اینترنتی محصولات سایپا 22 درصد افزایش یافته و زمینه کاهش هزینه 20 میلیارد تومانی را فراهم کرده است.